2017-01-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Jag jobbar inom vården och kan bekräfta att svenskar i ganska stor utsträckning åker till sjukhuset för små skitsaker, särskilt äldre människor.
Detta är inte ett beteende som är exklusivt för invandrare som tråden gärna vill få det att framstå som, det gäller flera grupper, i alla fall där jag jobbar. Sen är det klart, olika människor har olika smärtgränser, vissa är hypokondriker osv, men ibland är det rent av löjligt vad folk åker till sjukan för.

Kan du kvantifiera denna "ganska stor utsträckning" och sedan jämföra den med den utsträckning som blattarna åker till sjukhus för småsaker?
Citera
2017-01-14, 10:35
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Finns det något som är typiskt invandringsrelaterat enligt dig då? Är den massiva ökningen av våldskador efter kriminalitet och skottskador invandringsrelaterat? Är fyrverkeriskadornas enorma antal invandringsrelaterade? Är upploppen vid akuterna där 50 poliser tvingas hindra stormning av akuten när någon blivit skjuten invandringsrelaterat? Är balkongkastningarna invandringsrelaterade? Medför den stora tillströmningen av invandrare mycket stora kostnader för vården och skapar det problem på några sätt som att tolkar krävs, att polis och vakter måste närvara? Hur har psykvården påverkats av massinvandringen? Tro mig, jag vet. Jag har sett det själv och många med mig.

Eller är du bara politiskt korrekt?

Och vad i helvete har balkongkastningar med sjukvården att göra? Har jag sagt att invandrare inte söker sig till vården i onödan? Nej. Har jag sagt att samhällets utveckling är önskvärd? Nej. För det är den inte. Mitt inlägg syftade enbart på att det inte bara är invandrare som i onödan söker vård. Men fortsätt du med ditt tunnelseende, det är helt ok.
Citera
2017-01-14, 10:37
Medlem
Jag förstår inte riktigt. Enligt sjuklövern så är det ju i princip enbart läkare allihopa som kommer hit som flyktingar. Cirka 1 miljon på åtta år. Varför åker de till sjukhuset? De bör ju rimligen veta skillnaden på en vanlig förkylning och rektalcancer.

Kan inte förstååååå
Citera
2017-01-14, 10:38
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Kan du kvantifiera denna "ganska stor utsträckning" och sedan jämföra den med den utsträckning som blattarna åker till sjukhus för småsaker?

Jag har inga siffror på det, jag räknar inte direkt vilka patienter som är vita och vilka som är svarta när jag jobbar. Har du själv någon källa på att det bara är invandrare som åker till sjukhus för småsaker?
Citera
2017-01-14, 10:38
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kan ju vara för att även läkarna är invandrare som kan deras språk. Jämföra Södertälje med Danderyd känns en aning fel.

Klart det är så. Man tar ju hjälp av befintlig personal inom dom flesta verksamheter som kan språken som ofta talas i området det gäller. Dessutom är många språk likartade eller samma så dom förstår varandra över landsgränserna. Det är även det ett problem att man anställer vårdpersonal som inte kan SVENSKA och uppenbart inte når upp till kraven för svensk vårdpersonal. Jag har själv fått förklara den enklaste diagnos för en "läkare" och han fattade fortfarande ingenting, sen skrev han ut medicin avsett för något helt annan vilket naturligtvis är livsfarligt. Tänk på alla som äter flera mediciner och läkaren måste veta och kunna bedöma om medicinerna kan blandas, tror ni invandrarläkare av det här slaget kan avgöra detta? Svaret är nej. Svenskar vill ofta inte ens ha en vårdpersonal från mellanöstern och afrika från början, efter dåliga erfarenheter vill man det verkligen inte.
Citera
2017-01-14, 10:39
Medlem
Citat:
Jag jobbar inom vården och kan bekräfta att svenskar i ganska stor utsträckning åker till sjukhuset för små skitsaker, särskilt äldre människor.
Detta är inte ett beteende som är exklusivt för invandrare som tråden gärna vill få det att framstå som, det gäller flera grupper, i alla fall där jag jobbar. Sen är det klart, olika människor har olika smärtgränser, vissa är hypokondriker osv, men ibland är det rent av löjligt vad folk åker till sjukan för.

Men om du arbetar inom vården bör du även veta att det är bevisat att det gynnar det svenska samhället att åka in för små skit?

Om du sätter ett plåster på ett litet sår, går det snabbare och är billigare än om de skiter i såret och det blir infekterat och du behöver sedan både medicin och tiden osv och återbesök.
Citera
2017-01-14, 10:41
Medlem
HC47s avatar
Behövs knappast officiell statistik för att slå fast att fler människor innebär längre köer och färre bäddar/invånare.
Citera
2017-01-14, 10:41
Medlem
8711s avatar
Citat:
Och vad i helvete har balkongkastningar med sjukvården att göra? Har jag sagt att invandrare inte söker sig till vården i onödan? Nej. Har jag sagt att samhällets utveckling är önskvärd? Nej. För det är den inte. Mitt inlägg syftade enbart på att det inte bara är invandrare som i onödan söker vård. Men fortsätt du med ditt tunnelseende, det är helt ok.

Om man kastar folk från balkongen som sker i tid och otid bland vissa invandrargrupper så krävs det ofta sjukvård. Jag frågade dig om det är invandringsrelaterat.
Citera
2017-01-14, 10:42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Klart det är så. Man tar ju hjälp av befintlig personal inom dom flesta verksamheter som kan språken som ofta talas i området det gäller. Dessutom är många språk likartade eller samma så dom förstår varandra över landsgränserna. Det är även det ett problem att man anställer vårdpersonal som inte kan SVENSKA och uppenbart inte når upp till kraven för svensk vårdpersonal. Jag har själv fått förklara den enklaste diagnos för en "läkare" och han fattade fortfarande ingenting, sen skrev han ut medicin avsett för något helt annan vilket naturligtvis är livsfarligt. Tänk på alla som äter flera mediciner och läkaren måste veta och kunna bedöma om medicinerna kan blandas, tror ni invandrarläkare av det här slaget kan avgöra detta? Svaret är nej. Svenskar vill ofta inte ens ha en vårdpersonal från mellanöstern och afrika från början, efter dåliga erfarenheter vill man det verkligen inte.

Sen behövs det väl knappast tolkbehov av lättare åkommor som invandrare söker för. Den begränsade svenskan dom kan räcker för att kommunicera med en svensk läkare. Tolkbehov behövs mer för avancerad läkarvård.
Citera
2017-01-14, 10:44
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Om man kastar folk från balkongen som sker i tid och otid bland vissa invandrargrupper så krävs det ofta sjukvård. Jag frågade dig om det är invandringsrelaterat.

Hedersmord är invandringsrelaterat ja, har jag påstått något annat? Som mycket annat är i Sverige. Läs de två sista meningarna i mitt förra inlägg igen.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Jag har inga siffror på det, jag räknar inte direkt vilka patienter som är vita och vilka som är svarta när jag jobbar. Har du själv någon källa på att det bara är invandrare som åker till sjukhus för småsaker?

Du är ju löjlig. Vem har påstått att det BARA är det? Det som sägs är ju att massinvandringen har enorma negativa effekter på samhället, även på exempelvis sjukvården och psykvården i olika former. Jag har gett dig massor av exempel på problem och följder i tråden som du kan läsa.
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Gör ett studiebesök på valfri akutavdelning i en genomsnittlig svensk stad och se själva. Han har helt rätt, men sanningen är ett trubbigt vapen i en s.k. demokratur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in