2017-01-14, 02:46
Medlem
bulletproofsouls avatar
Jag tror att den här killen mördades i ett enda syfte, nämligen att stressa polisen än mer. Skulle inte förvåna mig om det kommer fler random avrättningar på till synes oskyldiga personer. De kriminella gängen vet att polisen i allmänhet och polisen i Malmö i synnerhet är på väg att kollapsa. Kanske skulle man göra upp en lite större knarkaffär samma kväll och ville få polisen upptagen med annat. Kanske vill man endast långsiktigt stressa sönder polisen.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2017-01-14 kl. 02:50.
Citera
2017-01-14, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Hittade en intressant gammal blogg-post från 2009

Ahmeds mor heter: Zeinab Hussein

https://somjagserdet68.wordpress.com/2009/04/09/bilbomb-i-rosengard/
Bilbomb i Rosengård

Intressant, kan det vara en av anledningarna till varför det inte finns några fordon registrerade på familjen?
Citera
2017-01-14, 02:50
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ratsit: "Inga privatägda fordon kan knytas till adressen"

Har det inte blivit sagt att han kördes fram och tillbaka utav föräldrarna hela tiden?
Citera
2017-01-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Har det inte blivit sagt att han kördes fram och tillbaka utav föräldrarna hela tiden?

Pga tidigare hotbild kan man ha den registrerad på någon annan, alternativt är fordonet reggat som skyddad uppgift. För att slippa fler bilbomber.

Lite bilder från då familjens bil utsattes för en förmodad bilbomb:
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=240427
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-14 kl. 02:55.
Citera
2017-01-14, 02:53
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Varför pratar du om prioriteringar undrade jag.

Du verkar känna till familjen bättre än de flesta?

Hur länge har dom velat flytta ifrån Rosengård men prioriterat annat?

Nej, jag känner inte denna familj men jag känner andra skötsamma familjer i utanförskapsområdena som hela tiden funderar om de ska ta stora lån för att flytta för att barnen ska få en bättre uppväxt. En del låter som en kompromiss barnen pendla för att kunna gå i skola i ett mer gentilt område. Det fria skolvalet som vissa vänstermuppar vill ta bort ger ju mindre bemedlade den möjligheten.
Citera
2017-01-14, 02:55
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Pga tidigare hotbild kan man ha den registrerad på någon annan, alternativt är fordonet reggat som skyddad uppgift. För att slippa fler bilbomber.

Är det säkert att detta är hans familjs bil då? Blev bara utkastat här tycker jag.
Citera
2017-01-14, 02:57
Medlem
Citat:
Är det säkert att detta är hans familjs bil då? Blev bara utkastat här tycker jag.

Den bilen stod reggad på en person med hans mammas namn. Boende på den gatan.
Sannolikheten är hög skulle jag säga.

"Misstänkt bomb under bil på parkering vid Bennets väg Rosengård."
"RYC 795, kunde utläsas. Bilen i fråga är en blå Mitsubishi Spacestar och ägs enligt bilregistret av Zeinab Hussein"
"Zeinab Hussein bor på Bennets väg".

"Zeneib Hussein bor i samma lägenhet som Ahmed och Ahmeds far, lgh 1101, Bennets väg"
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-14 kl. 03:01.
Citera
2017-01-14, 02:59
Medlem
Citat:

Å andra så borde ju "fienden" se vilken/a bilar familjen kör.
En välutbildat datatekniker med en enorm månadslön kör garanterat en Mercedes eller BMW som syns och sticker ut.
Jag kan sätta mina kulor på att denna familj inte är ett vitt lamm.

Men frågan är varför ev en 16 åring skulle offras?
Citera
2017-01-14, 03:00
Medlem
Citat:

Ok, är du säker på att det är dennes familj som har blivit utsatt för en bilbomb. Var tionde bil i Malmö står på en bilmålvakt därför har Malmö väldigt många smitningsolyckor.
Citera
2017-01-14, 03:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Nej, jag känner inte denna familj men jag känner andra skötsamma familjer i utanförskapsområdena som hela tiden funderar om de ska ta stora lån för att flytta för att barnen ska få en bättre uppväxt. En del låter som en kompromiss barnen pendla för att kunna gå i skola i ett mer gentilt område. Det fria skolvalet som vissa vänstermuppar vill ta bort ger ju mindre bemedlade den möjligheten.

????
De kan flytta till en hyreslägenhet någon annanstans utan att behöva ta något lån, det kostar knappast några större summor att byta lägenhet om man håller sig inom samma lägenhetsstandard.
Visst, vissa områden är dyra, men ett par mil utanför städerna i småorterna finns det gott om lediga lediga hyreslägenheter, och då slipper de också bo i ett utanförskapsområde.
Citera
2017-01-14, 03:01
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Hittade en intressant gammal blogg-post från 2009

Ahmeds mor heter: Zeinab Hussein

https://somjagserdet68.wordpress.com/2009/04/09/bilbomb-i-rosengard/
Bilbomb i Rosengård

Oj, missade detta mycket viktiga inlägg. Bra fiskat! Att killen blivit offer för denna gamla släktfejd är nog det troligaste motivet hitintills.
Citera
2017-01-14, 03:02
Medlem
Citat:

Jo det stämmer. Men denna gången skulle han ta bussen och GM väntade på honom?

Kanske motsvarade inte Ahmed dom förväntningarna som ställdes på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in