Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Exakt vilka vet jag ju såklart inte men man kan till att börja med bara hoppas att BO´s familj berättar allt dom vet och inte bara kör med kvällstidnings-retoriken när dom pratar med polisen.
Det ger inget att berätta om BO´s drömmar om att bli läkare en vacker dag.
Sen har du vänner, vittnen, lärare, boxningstränare osv osv... Om alla bara säger att dom inte vet något alls men att grabben var guds gåva till mänskligheten så har såklart polisen väldigt lite att gå på.
Det kan handla om små detaljer, en specifik person, en gammal oförrätt, en släktings förehavanden eller vad som helst.
Det är kanske ingen slump att man vill träffa Ygeman för att förklara vilken agenda han borde föra fram istället för att prata om vad som hänt nu?
Jag tycker överhuvudtaget inte man kan kritisera en familj som precis mist sin son/syskon för hur de väljer att berätta om honom. Inte så konstigt om man tänker på vad hans framtid skulle bli när man reflekterar över det som hänt, vad som inte blev.
Vad gäller olika ledtrådar från folk i hans omgivning så kan det ju finnas något. Detta verkar dock inte vara ett av de uppenbara fallen där en gängledare mördas, så därför kommer det nog, om det nu sker alls, ta lite tid innan man närmar sig någon möjlig ledtråd.
Det med Ygeman tolkade jag som att de kände sig svikna av samhället som inte tar tag i brottsligheten där, en slags frustration och också en vilja att låta det bli en väckarklocka, att det inte går att blunda för de allvarliga problemen.