2017-01-14, 00:03
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backinaflash
Det har visat sig gång efter gång att dessa änglar har varit allt annat än änglar...efter en stunds efterforskning. Det är mest familjemedlemmar/PK-folk/media/våra tjusiga politiker som ser dem som änglar.

Du har fel! Det finns faktiskt människor i dessa områden som lyckas. Jag känner själv en pakistansk kille som bodde i Husby och som till slut fick en professur i Norge och nu driver en forskningsgrupp. Faktiskt lyckas många av andra generationens invandrare i våra utanförskapsområden hyfsat bra, kanske t.o.m. en majoritet. Tro därför inte att alla är som den minoritet kaozblattar som spelar huvudrollen i var och varannan tråd här under "Aktuella brott och Kriminalfall . Många av dem spyr galla över de senaste decenniets migrationspolitik här på FB, har själva utländsk bakgrund. De är minst lika förbannade på våldet som vi övriga eftersom de drabbas dubbelt, både av kriminaliteten direkt och de fördomar den föder.
Senast redigerad av DickeFix 2017-01-14 kl. 00:08.
Citera
2017-01-14, 00:03
Medlem
svarttaxins avatar
Någon som kan sammanfatta för en som inte hängt med i tråden? Aftonhoran skriver att "han hade inga fiender" osv men har svårt att tro att han stod där och helt oprovocerat blev mördad, eller?
Citera
2017-01-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Vilka menar du sitter på relevant info i det här fallet? När det handlar om gängrelaterade mord så finns det såklart mycket info som folk håller inne med, då de har helt skeva prioriteringar och värderingar.

Exakt vilka vet jag ju såklart inte men man kan till att börja med bara hoppas att BO´s familj berättar allt dom vet och inte bara kör med kvällstidnings-retoriken när dom pratar med polisen.

Det ger inget att berätta om BO´s drömmar om att bli läkare en vacker dag.

Sen har du vänner, vittnen, lärare, boxningstränare osv osv... Om alla bara säger att dom inte vet något alls men att grabben var guds gåva till mänskligheten så har såklart polisen väldigt lite att gå på.

Det kan handla om små detaljer, en specifik person, en gammal oförrätt, en släktings förehavanden eller vad som helst.

Det är kanske ingen slump att man vill träffa Ygeman för att förklara vilken agenda han borde föra fram istället för att prata om vad som hänt nu?
Citera
2017-01-14, 00:11
Medlem
Valhiri040s avatar
Bilden finns era idioter!!!!!!! Har inte tillgång till den för det är lite svårt att fråga "Ja hallå kan du skicka bilden på araben som blev skjuten i ansiktet".

Jag kan försöka mitt bästa med att få fram bilden men lovar inget!!!!!!! Tycker dessutom inte det är rätt att bilden ska florera på både nätet och i allmänheten.... tänk på hans familj för i helvetet
Citera
2017-01-14, 00:12
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhiri040
Bilden finns era idioter!!!!!!! Har inte tillgång till den för det är lite svårt att fråga "Ja hallå kan du skicka bilden på araben som blev skjuten i ansiktet".

Jag kan försöka mitt bästa med att få fram bilden men lovar inget!!!!!!!

Klart att det bara är att fråga. Är väl ungefär så det har låtit på Malmös skolor idag.
Med det sagt, så tycker jag inte att en hs'ad 16-åring ska behöva visas på FB.
Citera
2017-01-14, 00:13
Medlem
Valhiri040s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Klart att det bara är att fråga. Är väl ungefär så det har låtit på Malmös skolor idag.

Ja men om det är så enkelt kan väl du gå o fråga.
Citera
2017-01-14, 00:13
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:

Jag kan försöka mitt bästa med att få fram bilden men lovar inget!!!!!!! Tycker dessutom inte det är rätt att bilden ska florera på både nätet och i allmänheten.... tänk på hans familj för i helvetet

Lägg inte ut den din luffare . Killen var 16år och mördades oskyldigt låt han vila i frid
Citera
2017-01-14, 00:17
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Någon som kan sammanfatta för en som inte hängt med i tråden? Aftonhoran skriver att "han hade inga fiender" osv men har svårt att tro att han stod där och helt oprovocerat blev mördad, eller?

Det kan ju funnits de som blev provocerade att Ahmed attraherade det täcka könet mer än de som försökte imponera på tjejerna genom att skita i skolan, vifta med vapen och vara springpojkar åt kriminella. Den som mördade honom visade i.a.f. att han var en feg liten skit som inte vågade slåss på lika villkor!
Citera
2017-01-14, 00:18
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ja men om det är så enkelt kan väl du gå o fråga.

Hade jag fortfarande haft kontakter i Malmö, så sure. Så jävla svårt kan det inte vara att få tag på den bilden faktiskt.

En bild uppe i molnet och varenda Malmöit känner till brottet vid detta laget, det är imponerande att bilden inte på egen hand söker sig till en.
Citera
2017-01-14, 00:19
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Kompisen bör ju veta en hel del. Det nämns inte mycket om honom. Han visste väl att lille Ahmed var på väg?
De träffades ju vid busshållplatsen vid 17-snåret när Ahmed var på väg till gymmet, men han gick hem.
Jag tror inte han visste vilken buss Ahmed skulle komma tillbaka med?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3G62X/basta-kompisen-allt-var-som-vanligt
Citera
2017-01-14, 00:20
Medlem
Mördaren har varit märkligt öppen och orädd om att skynda från platsen

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/mordaren-atervande-for-skott-i-huvudet
Enligt vittnen som fanns i området vid dådet omkring klockan 18.30 på torsdagen stod två män och väntade på offret. De uppehöll sig vid hållplatsen på Amiralsgatan vid påfarten till Adlerfeldts väg.
[..]
Först avlossades en salva skott som tog i pojkens ben och överkropp. Därpå ska skytten ha börjat ta sig från platsen, bara för att återvända och skjuta ytterligare skott – nu i huvudet på Ahmed Obaid. Enligt uppgifter från flera poliskällor användes ett grovkalibrigt vapen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jex8R/uppgift-mordaren-atervande--gomde-sig-bland-vittnen
Gärningsmannen ska ha sprungit från platsen med vapnet.
Därefter ska ha enligt nya uppgifter återvänt och ställt sig i folkmassan runt BO.

Den sista uppgiften tar jag dock med en nypa salt tills vidare. För märkligt att okommenterat säga att mördaren ställt sig bland vittnena , utan att förklara vidare hur situationen såg ut
Citera
2017-01-14, 00:22
Medlem
ModerRotas avatar
Den person som återvände för att njuta av sitt brott borde haft ofrivilliga ticks och märkligt beteende som någon där borde lagt märke till. Exempelvis röd i ansiktet eller svettig och kanske skrockande för sig själv. Kanske pratade han med sig själv hela tiden, eller uttalande "Allah Akbar" tyst för sig själv om och om igen. Något som var annorlunda helt enkelt. Han kanske hade symptom på njutning av effekterna av sitt verk.

Möjligen maskerad i tjockt svart skägg och kanske glasögon.

För övrigt ett vidrigt dåd. Men folket flydde sitt eget land för att slippa sånt här, tyvärr tar de beteendet med sig när de flyr. Det är inte geografin som är deras problem, utan dem själva.
Senast redigerad av ModerRota 2017-01-14 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in