2017-01-13, 17:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Jag skulle kunna tänka mig att detta är vad som skett.
Hans bror är tidigare ostraffad men har kanske gett sig i lag med fel personer.
Ena personen de tagit in på HÄFÖ är en grym jävla buse. Han försöker hävda sig hela tiden genom diverse grymheter. Mina pengar på den snubben!

Vilka initialer har han?
Citera
2017-01-13, 17:36
Bannlyst
Från SVT:

”Vi har fått nog”
Hosams ton hårdnar när han talar om gärningsmannen.

– Till dem som tycker att invandrare är problemet säger jag: Nej. Vi vill ha hårdare straff för vapeninnehav och mord. Gärna utvisning! Det är dags att ändra, vi har fått nog!

– Vi vill hjälpa polisen, hjälp oss hjälpa er! Ni får gärna gå ut med mitt namn i media, jag bryr mig inte om min egen säkerhet. Jag vill bara inte att det här ska ske igen, jag är själv pappa.
Citera
2017-01-13, 17:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
För all del, tro vad du vill.

Några inlägg upp påstår sig ngn via en polis ha fått veta att det är den mördades
storebror som är kriminell. Att man skjuter lillebror för att komma åt storebror.

Om detta stämmer så har allt gått överstyr. Då är det inte ens självsanering längre utan
ett oåterkalleligt kaos.

Vi tycker att det låter knäppt men det är nog som Jerzy S brukar säga att är ett möte mellan kulturer.
Citera
2017-01-13, 17:38
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Malmö är en väldigt kompakt stad inte som Göteborg, flera "dåliga" stadsdelar ligger nära centrum,

en 16 åring, jag känner på mig att det var en hämnd för vad hans äldre bröder gjort eller pappan,
de kunde inte få tag på de och dödade den de kunde få tag på
Det är en viktig del av klankrigen. Man ger sig inte på den som man är förbannad på, utan en närstående till honom. Du dödar hans bror, han svarar med att döda din son. På så vis utvidgas klankrigen till att innefatta fler och fler personer.

Det är så främmande för oss, men vi måste betänka att klankrig är en livsstil. Det är själva målet med livet, att bekriga sina grannar. Det behövs egentligen ingen orsak att sätta igång en vendetta, man hittar på nånting, så är stenen i rullning.

Lästips: Promenad i Absurdistan av Staffan Heimerson.
Citera
2017-01-13, 17:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
AM verkar boxas för Winnig BC och Ahmed för MBK. MBK har väl sin träning i Rosengårds Sporthall på Von Rosens väg alldeles intill Centrum. WBC håller till bakom Centralstation.

Ahmed bodde ju ca 500 m från sporthallen så varför skulle hans pappa köra honom?
Skulle han möta någon som skulle komma med bussen?
Han boxas för KFUM Fightzone
Citera
2017-01-13, 17:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han boxas för KFUM Fightzone

Vem är han AO eller AM?
Citera
2017-01-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är en viktig del av klankrigen. Man ger sig inte på den som man är förbannad på, utan en närstående till honom. Du dödar hans bror, han svarar med att döda din son. På så vis utvidgas klankrigen till att innefatta fler och fler personer.

Det är så främmande för oss, men vi måste betänka att klankrig är en livsstil. Det är själva målet med livet, att bekriga sina grannar. Det behövs egentligen ingen orsak att sätta igång en vendetta, man hittar på nånting, så är stenen i rullning.

Lästips: Promenad i Absurdistan av Staffan Heimerson.

Skönt att vi tar hit denna nya kultur, vi får fan skylla oss själva...
Citera
2017-01-13, 17:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Vi tycker att det låter knäppt men det är nog som Jerzy S brukar säga att är ett möte mellan kulturer.

Det måste ju få ett slut.

Tilldela polisen resurser som är öronmärkta för gängvåld. Ge snuten
befogenheter att brottsprovocera och göra husrannsakan utan anledning.

Stör dem dygnet runt. Det ska vara olidligt jobbigt att vara förortskriminell.
Trötta ut dem.
Citera
2017-01-13, 17:42
Moderator
Mappings avatar
Citat:
AM verkar boxas för Winnig BC och Ahmed för MBK. MBK har väl sin träning i Rosengårds Sporthall på Von Rosens väg alldeles intill Centrum. WBC håller till bakom Centralstation.

Ahmed bodde ju ca 500 m från sporthallen så varför skulle hans pappa köra honom?
Skulle han möta någon som skulle komma med bussen?

I den här artikeln står det att AM tävlar för KFUM Fightzone, som ligger på Betaniaplan.
http://boxningsnytt.se/teddy-stenmark/2016/10/21/fredags-spalten-26-skaneproffset-simon-henriksson-stephanie-thour-prisad-i-vaxjo-proffsplock-malmo-d ebutanten-amir-mekky/
Citera
2017-01-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
I den här artikeln står det att AM tävlar för KFUM Fightzone, som ligger på Betaniaplan.
http://boxningsnytt.se/teddy-stenmark/2016/10/21/fredags-spalten-26-skaneproffset-simon-henriksson-stephanie-thour-prisad-i-vaxjo-proffsplock-malmo-d ebutanten-amir-mekky/

KFUM är en förkortning av Kristliga Föreningen Unga Män. Är den muslimsk nu?
Citera
2017-01-13, 17:48
Medlem
DickeFixs avatar
Från intervjun med kusinen i DN får jag intrycket att Ahmed var en bra kille. Motivet är därför troligen vare sig drog- eller gängrelaterat utan ett av de klassiska; ett triangeldrama med kärlek, svartsjuka och möjligtvis familjeheder. I så fall hoppas jag den olyckliga tjejen som befinner sig mitt i allt meddelar polisen sina misstankar.

Stackars mamma, jag lider så med henne. Det som hänt måste vara hennes värsta mardröm, särskilt som det kom så oväntat. Man säger att tiden läker alla sår men när ens barn dör blir ärret i själen så djupt att personligheten och synen på livets mening förändras för alltid. Alla minnen som förut var en källa till glädje förvandlas till påminnelser om en bottenlös sorg. Det går inte att fly från. Jag hoppas övriga familjen orkar bära sorgen själva och samtidigt ha krafter att stödja mamman. Allt känns så onödigt! Så j-a onödigt!
Citera
2017-01-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det måste ju få ett slut.

Tilldela polisen resurser som är öronmärkta för gängvåld. Ge snuten
befogenheter att brottsprovocera och göra husrannsakan utan anledning.

Stör dem dygnet runt. Det ska vara olidligt jobbigt att vara förortskriminell.
Trötta ut dem.

Och dra in det svenska medborgarskapet samt utvisning direkt så lär buset börja tänka mer än en gång, när deras familjer blir straffade för deras idiotgrejer dom håller på med.
Om någon säger att det inte går att dra in medborgarskapet, så är det bara skitsnack. OGs ledare Denho Acar gick det utomordentligt bra med att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in