2017-01-13, 20:59
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Men ge er, en 16-åring skjuts ihjäl utan några kända kopplingar med kriminella, sluta skriva skit om honom och ge er i stället på vem som gjorde det och varför.

Fetade: Då statistik ofta visar på att kriminella skjuter kriminella så kan du nog sätta ihop 1+1 härefter.
Med det sagt, vad Ahmed eventuellt sysslade med får andra spekulera i.
Citera
2017-01-13, 21:00
Medlem
BAB7s avatar
Uppmärksammas även i utländsk press:http://www.rundschau-online.de/aus-aller-welt/suche-nach-verdaechtigen-teenager-in-malmoe-auf-offener-strasse-erschossen-25530674
Citera
2017-01-13, 21:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Lite nya uppgifter har kommit fram i Sydsvenskan.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/mordaren-atervande-for-skott-i-huvudet
Men då vill det ju också till att man har den mentaliteten som krävs för att man ska tycka att "jaha, jag kan lätt fixa ett vapen, då gör jag det och skjuter den jag är ovän med".
Citera
2017-01-13, 21:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Aa men du lilla vännen jag kom in med skitdåliga betyg på en linje som andra med högre betyg än mig inte kom in på så din information du googlat fram verkar inte stämma sådär jättebra faktiskt.

Samma som när ni berättade hur mycket vi tjänade på flyktingarna.. vi tjänade så mycket att Stefan löfven funderade på att riva Öresundsbron 😂

http://www.funkaportalen.se/Reportage/Utbildning-arbete/Stod-i-grundskolan/Dyslektiker-kvoteras-in-pa-gymnasium.aspx

http://lararnastidning.se/regeringen-oppnar-for-kvotering-av-nyanlanda-till-friskolor/

Har du googlat själv?

Frågor på det?

16-åringen, som nu är död, var varken nyanländ eller hade dyslexi.

Jag beklagar att du är ensamkommande och / eller handikappad och var tvungen att
kvoteras in. Önskar dig lycka till i framtiden!

16-åringen, som nu är död, var en helt vanlig kille och det intressanta här är vad fan
samhället skall göra för att detta inte skall hända igen. Vi skall inte ha det så i Sverige!

Men att börja lalla om att han egentligen inte förtjänade att gå natur, eller - som andra
har gjort i tråden - älta om att det är en viss kultur eller ras eller annat som är anledningen
till detta är ingenting annat än skitsnack.

Det är en klassfråga. En misslyckad integration. Ett samhälle med politiker som lever
i en bubbla på Södermalm i Stockholm. Punkt.
Citera
2017-01-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kan denna intervju i SVT från Verner Rydenskolan vara orsak till mordet?
Inte många elever i den åldern som vågar uttrycka sig så - han visar på det numera alltmer saknade civilkuraget.
Att stå upp för vad man anser är rätt med både röst och namn -så illa att denna pojke blev avrättad, och som i sista ögonblicket mötte mördarens ögon.
OK de var två mördare, skytten det fega kräket behövde sin support av sin fega medbrottsling.

Så går det få veta om de slängde sig på moped och drog vidare för att fira och nojsa över
sitt tillsynes fulländade mord. Nu gäller det att vittnena- den unge filmaren också tog ett foto på mördaren och hans svans.
Citera
2017-01-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Lite nya uppgifter har kommit fram i Sydsvenskan.

Tillgången på vapen just nu är så pass stor att en enkel osämja kan leda till att man skaffar sig ett skjutvapen och använder det, säger Lars Förstell.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/mordaren-atervande-for-skott-i-huvudet

Skillnaden är att vapen i Malmö är billigare än vad det är i övriga Sverige. Inget annat.
Citera
2017-01-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men hallå!! Han hade ju BRA betyg. Gick ettan på gymnasiet och läste natur. Varken du
eller jag har kommit i närheten av de betyg som krävs för att läsa natur.

Trist för er, visste inte att natur hade så värst höga krav nuförtiden iofs.

Uppenbarligen ligger det en gravad hund här.

Man råkar inte ut för väl motiverade GM´s och avrättas mitt bland vittnen helt utan anledning. Kanske var pojken ok i stort sett men någon skit ligger ju bakom detta.

Tvivlar på att GM tagit fel på person.
Citera
2017-01-13, 21:05
Medlem
Betyg är offentliga handlingar. Bara ringa upp skolan/kommunen med hans namn, skola, pers-nummer och ta ut skiten.. Så får vi se hur "skulle bli läkare"-realistiskt det är.
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2017-01-13 kl. 21:10.
Citera
2017-01-13, 21:05
Medlem
Samma boxningsklubb som en annan välkänd figur som cirkulerat runt på olika trådar här på fb??
Citera
2017-01-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilka initialer har han?

O.S

och en till på förhör: A.W
Citera
2017-01-13, 21:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Tvivlar på att GM tagit fel på person.
Önskar att nicket som berättade om att polisen tror att det var storebrors synder som
låg bakom mordet skriver snart igen med mer info.
Citera
2017-01-13, 21:08
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Det är väl ganska så uppenbart att dom sköt fel snubbe.

Finns ju många Ahmed att välja mellan i Malmö liksom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in