Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag har inga tvivel om att rapporten är "äkta" på så sätt att den ställts samman av denne Steele, och han verkar ha arbetat i Moskva under en längre tid och ha avsevärda kontakter inom FSB och så vidare. Detta säger dock inget om huruvida vad som sägs i den är sant eller inte, och det är ungefär där vi står i dag.
Jag tror ingen ifragasatter Steele, men HANS kallor ar okanda och overifierade.
2017-01-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vi får se vilken makt en president har gentemot the Deep state. Kennedy kämpade under hela sin presidenttid, vilken var för kort för att man ska kunna avgöra vilken framgång han hade. Han lyckades sparka CIA-chefen om jag minns rätt, men det var väl allt.

Trump är helt klart medveten om vilka han utmanar. I den beramade presskonferensen häromdagen så började han med att anklaga underrättelsetjänsten för att ha läckt rapporten. Han ser dessa som ett större hot än media. Detta kan förklara varför han föredrar att ha en egen säkerhetsdetalj och att inte lita på Secret service.

Här ett blogginlägg idag som diskuterar dessa saker. Mycket läsvärt.

http://www.anonymousconservative.com/blog/fbi-sought-fisa-warrant-to-spy-on-team-trump/

Trump hade varit borta för länge sen men folk har inte lyckats.

Trump har pengarna och säkerheten för att inte gå samma öde som andra presidenter.

JFK och Reagan hade aldrig pengarna för egen säkerhet och behövde CIA och FBI för att klara sig.

Trump har ju redan haft två som försökt under valet utan att lyckas. Vilket är anledningen till att han valt sitt säkerhets team istället för att helt lita på secret service.
2017-01-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Btw. Som den "smarte affärsman" han är, så borde han väl hellre ignorera de medier som inte går på hans linje. Som läget är nu bidrar han ju snarare till att de får fler tittare/läsare samt annonsörer genom att publicera alla hans sandlådeutspel. Snacka om att han har blivit deras cash-cow.

Men å andra sidan, grundläggande marknadsföringsteorier ingick kanske inte i hans utbildning

Det är ju det som är så roligt med Trump. Han kan inte IGNORERA!

Och han kan twittra så mycket han vill men han kommer ändå inte att kunna få någon framgång. Väldigt få amerikaner gillar honom. De flesta inte faktiskt.
2017-01-13, 17:08
Medlem
Citat:
Anime-avsnittet som det hänvisas till finns inte med i rapporten; det är skrivet för att likna den så det är något helt annat och inte del av det som Buzzfeed publicerade.

Jag har inga tvivel om att rapporten är "äkta" på så sätt att den ställts samman av denne Steele, och han verkar ha arbetat i Moskva under en längre tid och ha avsevärda kontakter inom FSB och så vidare. Detta säger dock inget om huruvida vad som sägs i den är sant eller inte, och det är ungefär där vi står i dag.

Tror nog denna Steele tjänar fina stålar med att ge desperata partier i USA falska uppgifter.

Sägs att Steele är på rymmen och går inte att kontakta.
2017-01-13, 17:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag tror ingen ifragasatter Steele, men HANS kallor ar okanda och overifierade.

Ja de är overifierade, men att de skulle vara resultatet av vad några troll pratat om på 4chan är helt otroligt.

Mera troligt är att uppgifterna på något sätt kommit från Ryssland om man valt Steele för att snoka reda på dem, men det säger fortfarande inget om de är sanna eller falska.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Sägs att Steele är på rymmen och går inte att kontakta.

Ja, och det säger fortfarande inget. OM rapporten är någon form av bluff bör han nog akta sig för att visa sig, då detta kan sätta huvudjägare i Väst på honom, och OM den är äkta så har han ryssarna att passa sig för.
Senast redigerad av bernad_law 2017-01-13 kl. 17:11.
2017-01-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ja de är overifierade, men att de skulle vara resultatet av vad några troll pratat om på 4chan är helt otroligt.

Mera troligt är att uppgifterna på något sätt kommit från Ryssland om man valt Steele för att snoka reda på dem, men det säger fortfarande inget om de är sanna eller falska.

Ja, och det säger fortfarande inget. OM rapporten är någon form av bluff bör han nog akta sig för att visa sig, då detta kan sätta huvudjägare i Väst på honom, och OM den är äkta så har han ryssarna att passa sig för.

Njaa Amerikanska val är som OS händer var 4e år och alla tittar in.

Är en guldgruva att tjäna pengar på, finns inget bättre sett än att utnyttja desperata kandidater de kommer betala vad som helst.

Jag hade gjort samma sak, jobbat för länge sedan i Ryssland skriva ihop något snabbt och sälja till desperata människor som vill slå Trump.
2017-01-13, 17:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Försök att ignorera narkomanen, han måste ha fått någon snedtädning inatt för han har verkligen spårat ur.

Vad är din åsikt om att Trump egentligen inte svarar när frågan om avvecklingen av AcA och vad som skall ersätta den? (för att flytta fokus till Trump igen)
Jag tycker det här är så jävla konstigt. Om jag vill veta vilken politik ett svenskt parti, säg sossarna, går till val på, då tar jag reda på det genom att läsa sossarnas valplattform.

När Trump går till val verkar det som om liberaler och vänsterpack blir till idioter och börjar hitta på massa saker som inte stämmer, sprider konspirationsteorier och får plötsligt väldigt svårt att själva ta reda på fakta.

Hur kommer det sig att du vill veta hur Trump ska ordna sjukvården, men inte klarar av att gå in på hans hemsida och läsa? Är det svårt att googla Trump + Health + Reform? Känns det jobbigt?

Vi har ju sett samma sak med muren.

Vad beror detta fenomen på?

Jag ska hjälpa dig.

https://www.donaldjtrump.com/policies/health-care/
2017-01-13, 17:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
No nonsense? Ibland förstår man inte om ni bara skämtar eller faktiskt är borttappade.
Sit down! You are fake news. Ord och inga visor. Kanske du har svårt att förstå talad engelska. De flesta bedömare anser att presskonferensen gick strålande. T.om. CNN skriver att Trump "nailed it".
2017-01-13, 17:27
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Sit down! You are fake news. Ord och inga visor. Kanske du har svårt att förstå talad engelska. De flesta bedömare anser att presskonferensen gick strålande. T.om. CNN skriver att Trump "nailed it".

Att hota medier till tystnad och gynna de som gynnar honom är oroväckande. Det kan i slutändan leda till att endast konservativ högermedia tillåts intervjuer där de vinklar Trumps ord åt helvete. Det behövs balans i informationsflödet förstår du.

Nej, de flesta bedömare anser att det var ett horribelt spektakel. Kolumnisten på CNN:s kommentar att han "nailed it" gick ut på att Trump fick det Trump ville, inte att han skötte sig lysande. Sluta komma med fake news!

Här är hela artikeln från CNN som jag betvivlar att du kommer läsa.

http://edition.cnn.com/2017/01/11/opinions/trump-news-conference-stanley/
Senast redigerad av mrtowlie 2017-01-13 kl. 17:31.
2017-01-13, 17:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Nej, de flesta bedömare anser att det var ett horribelt spektakel. Kolumnisten på CNN:s kommentar att han "nailed it" gick ut på att Trump fick det Trump ville, inte att han skötte sig lysande. Sluta komma med fake news!

Jag har redan läst den. Till skillnad från dig inser jag att det är positivt för en blivande president att presskonferenserna går precis som han vill. Som sagt, tom CNN skriver att "Trump nailed it".

Att du har någon sorts vurm för CNN och gärna vill att Trumps presskonferenser ska vara en plattform för CNN istället för en plattform för Trump, bidrar starkt till att du gör bort dig i inlägg efter inlägg.
2017-01-13, 17:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Att hota medier till tystnad och gynna de som gynnar honom är oroväckande. Det kan i slutändan leda till att endast konservativ högermedia tillåts intervjuer där de vinklar Trumps ord åt helvete. Det behövs balans i informationsflödet förstår du.

Det är ju precis det som Trump vill! Därför skäller han ut liberal fake news. Därför twittrar han istället för att prata med pressen. Därför bygger han just nu upp en helt egen mediaorganisation. Därför gynnade han Right Side Media under valkampanjen.

Du är liksom inte med i matchen om du inte förstår detta. Och kom nu inte med att det ska "slå tillbaks på Trump". CNN har knappt en halv miljon tittare. Det är väldigt få väljare som tar någon notis om vad de hittar på. Trump däremot, har en enorm dragningskraft. Därför kan han och kommer han ta genvägen förbi liberal media, så hans budskap kommer ut i oförvrängd form.

Jag förstår att det svider, men nog borde du kunna lägga band på dig och anta en objektiv position här. Trump är ett massmedialt geni som spelar sönder MSM.
2017-01-13, 17:39
Medlem
Citat:

Men det skulle ju bjuda på humoravsnitt utan dess like om det blev så. De ska ju ändå sändas ut till alla.

Så det dummaste och roligaste han gör är ju att hålla på och förstöra för den media han inte gillar. Det som är roligt då för de som inte förstår är att han förstör mest för sig själv. Gräva en grop och så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in