Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har redan läst den. Till skillnad från dig inser jag att det är positivt för en blivande president att presskonferenserna går precis som han vill. Som sagt, tom CNN skriver att "Trump nailed it".

Att du har någon sorts vurm för CNN och gärna vill att Trumps presskonferenser ska vara en plattform för CNN istället för en plattform för Trump, bidrar starkt till att du gör bort dig i inlägg efter inlägg.

Men det var ju Trump Team som tog upp CNN. Har du inte förstått det än? Nu kan du ju inte engelska men svenska kan du väl läsa? Trump Team tog upp CNN och anklagade dem för något som inte var sant.

Sen har ju Kellyanne Conway suttit och LJUGIT om detta och det var otroligt lustigt att se. Det roligaste i dag faktiskt. Hittills.
2017-01-13, 17:41
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Jag har redan läst den. Till skillnad från dig inser jag att det är positivt för en blivande president att presskonferenserna går precis som han vill. Som sagt, tom CNN skriver att "Trump nailed it".

Att du har någon sorts vurm för CNN och gärna vill att Trumps presskonferenser ska vara en plattform för CNN istället för en plattform för Trump, bidrar starkt till att du gör bort dig i inlägg efter inlägg.

Var har jag påstått detta? Det enda jag vill är att presskonferenser går ut på att personen svarar rakt på frågor utan raljerande och irrelevant sidospår och då gärna utan idioter som applåderar och buar i bakgrunden.

Angående artikeln då är den ju syrlig och tämligen kritisk. "Nailed it" är uppenbarligen ironiskt, men du kanske inte kom längre än den meningen?

Dina tramsiga personangrepp kan du lägga ner för övrigt, de funkar eventuellt på någon som varit på FB i en vecka.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-01-13 kl. 17:46.
2017-01-13, 17:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Det är ju precis det som Trump vill! Därför skäller han ut liberal fake news. Därför twittrar han istället för att prata med pressen. Därför bygger han just nu upp en helt egen mediaorganisation. Därför gynnade han Right Side Media under valkampanjen.

.

Ojoj jösses. Han skäller ut "liberal fake news" som du kallar det då deras granskningar ej gynnar honom. Han twittrar därför att han inte kan uttala en fullständig mening och är rädd för att göra bort sig, förutom då med Trump-runkande Fox News reporters. Om han bygger en egen mediaorgansiation (nyheter för mig) är det för att han likt Kim Jong Un vill ha 100% kontroll över statsägd media. Han gynnade Right side media då de gynnar honom.

Det är nog du som borde lugna dig ett slag och inta en mer objektiv hållning, maken till hjärntvätt har man sällan skådat.
2017-01-13, 17:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag tycker det här är så jävla konstigt. Om jag vill veta vilken politik ett svenskt parti, säg sossarna, går till val på, då tar jag reda på det genom att läsa sossarnas valplattform.

När Trump går till val verkar det som om liberaler och vänsterpack blir till idioter och börjar hitta på massa saker som inte stämmer, sprider konspirationsteorier och får plötsligt väldigt svårt att själva ta reda på fakta.

Hur kommer det sig att du vill veta hur Trump ska ordna sjukvården, men inte klarar av att gå in på hans hemsida och läsa? Är det svårt att googla Trump + Health + Reform? Känns det jobbigt?

Vi har ju sett samma sak med muren.

Vad beror detta fenomen på?

Jag ska hjälpa dig.

https://www.donaldjtrump.com/policies/health-care/

Fast nu verkar det inte som det som står på sidan är det som gäller för omröstning som gäölu handlar endast om nedmontering samt grov begränsning av aborter och inte om någon ersättning.
2017-01-13, 17:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Men det var ju Trump Team som tog upp CNN. Har du inte förstått det än? Nu kan du ju inte engelska men svenska kan du väl läsa? Trump Team tog upp CNN och anklagade dem för något som inte var sant.

Sen har ju Kellyanne Conway suttit och LJUGIT om detta och det var otroligt lustigt att se. Det roligaste i dag faktiskt. Hittills.
Det du inte förstår är att CNN tappade stort under presskonferensen och Trump gick därifrån som en segrare, just eftersom han "nailed it". Trump kör ett politiskt och medialt spel här, där han ser till att isolera CNN och på sikt göra dem helt oväsentliga.

Jag vet att du känner dig väligt kränkt å CNNs vägnar och därför gärna vill få det hela till att Trump gjort bort sig. Men där har du helt enkelt fel. Lilla CNN har knappt några tittare, de saknar inflytande och de kan gnälla hur mycket de vill över att Trump behandlade dem illa. Det saknar helt och hållet betydelse.

Att du tycker det är "roligt" när CNN faller som en sten i förtroende hos titarna, får stå för dig. Att du tycker det är fruktansvärt när politiker slirar på sanningen för att göra politiska poänger, beror nog på att du är en politisk novis som saknar erfarenhet och insikt i hur detta spel ska skötas. Här är Trump en mästare. Du en novis.

Att du inte förstår, betyder inte att Trump gjort bort sig. Det betyder bara att du inte förstår. Eftersom du inte förstår, saknar dina åsikter värde.
2017-01-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Kan du visa de 4chaninlägg som sägs ta upp samma saker som rapporten?

Jag länkade till Wilsons anime och Wilsons piss. Anime och piss är vad som finns i rapporten.
2017-01-13, 17:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Var har jag påstått detta? Det enda jag vill är att presskonferenser går ut på att personen svarar rakt på frågor utan raljerande och irrelevant sidospår och då gärna utan idioter som applåderar och buar i bakgrunden.

Angående artikeln då är den ju syrlig och tämligen kritisk. "Nailed it" är uppenbarligen ironiskt, men du kanske inte kom längre än den meningen?

Dina tramsiga personangrepp kan du lägga ner för övrigt, de funkar eventuellt på någon som varit på FB i en vecka.

Citat:
How did President-elect Donald Trump's first press conference go? He nailed it. It was strange, abusive, occasionally misleading. But he nailed it.

the reality is that the conference was about as raw and detailed as you're likely to get from a president-elect.

We actually learned a lot.

And, perhaps most importantly of all, he signaled that no amount of speculation on his relationship with Vladimir Putin will shift his position towards Russia. Russia was probably guilty of hacking, he concluded, but that will cease once Trump is in charge.

It was unfair, bullying behavior. But calling out the press is not entirely unheard of. Obama scolded reporters for doing things he didn't approve of; Nixon obsessed about the hostile liberal press. What's different about Trump is how happy he is to personalize his battles, to roll up his sleeves and jump into the fight while on live TV.

Un-presidential? Yes. Unpopular? I suspect not. The media has to accept that popular attitudes towards journalism have shifted according to partisan bias, and there are a lot of conservatives nowadays who disbelieve unfavorable reporting of Trump simply because they don't trust its source.

Obama rounded off his presidency with a typically professorial speech that told us what we've all been getting wrong and what we need to do to make things better. A moral lecture, in other words. Trump, by contrast, just gets down to business. It's frequently disingenuous and often ugly -- but it's compelling.
Du får gärna förklara och citera vad i artikeln du ansåg vara "tämligen kritiskt".
2017-01-13, 18:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ojoj jösses. Han skäller ut "liberal fake news" som du kallar det då deras granskningar ej gynnar honom. Han twittrar därför att han inte kan uttala en fullständig mening och är rädd för att göra bort sig, förutom då med Trump-runkande Fox News reporters. Om han bygger en egen mediaorgansiation (nyheter för mig) är det för att han likt Kim Jong Un vill ha 100% kontroll över statsägd media. Han gynnade Right side media då de gynnar honom.

Det är nog du som borde lugna dig ett slag och inta en mer objektiv hållning, maken till hjärntvätt har man sällan skådat.
Det finns ingen statsägd media i USA.
Ja han gynnar media som gynnar honom.
Det är därför det går så bra för honom. Att du vill att Trumpp ska bete sig på ett sätt som gör att det går dåligt för honom är okej, men det kommer inte att hända. Kan du snälla berätta och citera från CNN-artikeln vad du tycker av "tämligen kritiskt"?.
2017-01-13, 18:01
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Sit down! You are fake news. Ord och inga visor. Kanske du har svårt att förstå talad engelska. De flesta bedömare anser att presskonferensen gick strålande. T.om. CNN skriver att Trump "nailed it".

Haha, ungefär hälften av hans meningar är osammanhängande dravel, räcker med två öron för att dra den slutsatsen.

Sedan undrar jag hur det är möjligt för någon som varit medlem ända sedan 2007 att inte lärt sig använda multicitat-funktionen. Visa lite etikett så inte 30% av varje sida är dina egna ord.
2017-01-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu syftar jag mer på att senaten just nu verkar vänta med att faktiskt avveckla AcA, än så länge så verkar det inte finnas något seriöst svar på vad man vill ersätta det med vilket även är varför senaten även verkar vänta med att ta bort det, frågan är väl egentligen om de verkligen kommer att avveckla AcA helt eller om de fortsätter att skjuta på det i all evighet tills någon faktiskt kommer med en seriös erässätning

Ja, de verkar vänta tills Trump är president.

Gör så här: forska i vad Tom Price sagt om Obamacare och dess ersättning.
2017-01-13, 18:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nu verkar det inte som det som står på sidan är det som gäller för omröstning som gäölu handlar endast om nedmontering samt grov begränsning av aborter och inte om någon ersättning.
Jag vet inte riktigt vad du pratar om. Jar just kommit hem från jobbet. Vilken omröstning? Vad gäller ACA blir det ett avskaffande av ACA och en omgående ersättning som kommer grunda sig i det som står på i Trumps valplattform.
2017-01-13, 18:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag länkade till Wilsons anime och Wilsons piss. Anime och piss är vad som finns i rapporten.

Som sagt, Anime finns INTE i rapporten.

Förresten är allt detta en icke-fråga, det intressanta torde ju vara om hemliga möten mellan ryssarna och Trumps team, det är ju detta man borde fokusera på att bevisa eller motbevisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in