• 1
  • 2
2017-01-13, 16:45
Medlem
Hej!

Kort och gott, Kunden skickar ett mejl där hen förklarar hur hemsidan ska se ut, Jag skickar den till kontakten i Indien, han säger ett pris vad han ska ha för hemsidan, jag betalar honom och säljer den dyrare till kunden i Sverige, Och där har jag gått med vinst. Han är inte anställd av mig på papper då jag endast köper hemsidan av honom och säljer den till kund i Sverige.

Får man göra så ?

Tacksam för svar om någon vet eller vart man kan läsa om just detta.
Citera
2017-01-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Hej!

Kort och gott, Kunden skickar ett mejl där hen förklarar hur hemsidan ska se ut, Jag skickar den till kontakten i Indien, han säger ett pris vad han ska ha för hemsidan, jag betalar honom och säljer den dyrare till kunden i Sverige, Och där har jag gått med vinst. Han är inte anställd av mig på papper då jag endast köper hemsidan av honom och säljer den till kund i Sverige.

Får man göra så ?

Tacksam för svar om någon vet eller vart man kan läsa om just detta.

Klart du får göra det, väldigt vanligt dessutom.
Citera
2017-01-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Klart du får göra det, väldigt vanligt dessutom.

Men jag trodde att skatteverket kanske räknar med att han är "anställd" hos mig ? För då måste jag ju betala arbetsgivaravgift osv..

Men hittar inte på skatteverkets hemsida vart det står om hur mycket jag får lägga på utöver priset han ska ha ? Man får väl inte lägga på hur mycket som helst till kund ? Jag vet att byggbranschen får man bara lägga på 12% utöver va det kostar.
Citera
2017-01-13, 17:11
Medlem
Citat:
Men jag trodde att skatteverket kanske räknar med att han är "anställd" hos mig ? För då måste jag ju betala arbetsgivaravgift osv..

Men hittar inte på skatteverkets hemsida vart det står om hur mycket jag får lägga på utöver priset han ska ha ? Man får väl inte lägga på hur mycket som helst till kund ? Jag vet att byggbranschen får man bara lägga på 12% utöver va det kostar.

Är du verkligen säker på att du ska öppna upp på egen hand?
Citera
2017-01-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Är du verkligen säker på att du ska öppna upp på egen hand?

Ja varför inte ? Håller på att vänta på att hemsidan ska bli klar men efter det blir det göra reklam sen starta igång.
Citera
2017-01-13, 17:31
Medlem
Zeusess avatar
Citat:
Ja varför inte ? Håller på att vänta på att hemsidan ska bli klar men efter det blir det göra reklam sen starta igång.

För att det kan vara bra att ha någon koll på vad det innebär att driva ett företag och att inte vara helt bakom flötet.
Dina inlägg såhär långt får mig att tvivla. 12% i byggbranschen?

Men lycka till!
Citera
2017-01-13, 17:31
Medlem
Citat:

Problemet med dessa sidor är att de blir väldigt dåligt sökbara och du levererar undermålig kvalitet till kund! Byt branch eller gör rätt!
Citera
2017-01-13, 17:34
Medlem
Citat:

Ska du dra in kunder till en webbyrå genom att marknadsföra dig och hoppas på kundtillströmning? Nu skrattar jag faktiskt 😂 En webbyrå som skall nå omsättning står och faller med sin säljstyrka... Hopp ut i verkligheten och lek lite innan du ger dig på att bygga ditt imperium 😂
Citera
2017-01-13, 17:40
Medlem
Älskar att ni inte tror på mig tur att jag själv tror på idén, trots allt inte ni som ska starta bolaget. ska komma ihåg att läsa era inlägg senare i livet.
Dålig kvalité? han som jag anlitar äger ett IT-företag i Indien med 175 st anställda så nej skulle inte tro så du.
Citera
2017-01-13, 17:44
Medlem
Citat:

Är ine min mening att vara dryg eller arrogan, ifall du uppfatta mig som sådan så ber jag om ursäkt. Dock får jag uppfattningen om att du inte verkar ha så jätte mkt erfarenhet utav företagande, stämmer det eller är jag ute och cyklar.

Ifall du inte har så jätte mycket erfarenhet så ifrågastätter jag din metod för att få svar. Känner du på fullaste allvar att flashback verkligen är rätt forum för att få svar på dina företagsfrågorP
Citera
2017-01-13, 17:47
Medlem
Citat:
Älskar att ni inte tror på mig tur att jag själv tror på idén, trots allt inte ni som ska starta bolaget. ska komma ihåg att läsa era inlägg senare i livet.
Dålig kvalité? han som jag anlitar äger ett IT-företag i Indien med 175 st anställda så nej skulle inte tro så du.

Haha ja antalet anställda i Indien borgar ju för spetskompetens vad gäller marknadsföring online i Sverige😂...Nej lyssna inte på oss som kan branchen...😂
Citera
2017-01-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Haha ja antalet anställda i Indien borgar ju för spetskompetens vad gäller marknadsföring online i Sverige😂...Nej lyssna inte på oss som kan branchen...😂

Branchen är liten och rykten går fort: Jag lär veta hur det går för dig inom några månader efter start... Glöm inte att nämna för dina kunder att din indiska webbyrå faktiskt har 175 anställda😂😂😂😂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in