2017-01-13, 17:56
Medlem
Zeusess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Är ine min mening att vara dryg eller arrogan, ifall du uppfatta mig som sådan så ber jag om ursäkt. Dock får jag uppfattningen om att du inte verkar ha så jätte mkt erfarenhet utav företagande, stämmer det eller är jag ute och cyklar.

Vill bara betona att det är min mening att vara dryg och arrogant mot TS.

Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Älskar att ni inte tror på mig tur att jag själv tror på idén, trots allt inte ni som ska starta bolaget. ska komma ihåg att läsa era inlägg senare i livet.
Dålig kvalité? han som jag anlitar äger ett IT-företag i Indien med 175 st anställda så nej skulle inte tro så du.

175 st anställda, wow! Vilken lysande affärsidé och det här kan bara inte gå fel, behöver du investerare? Innan du börjar rekommenderar jag dig dock att försöka läsa in dig på ämnet "Företagande för dummies" eller valfri motsvarighet.

Vi kan göra det enkelt, börja här: https://www.arbetsformedlingen.se/Fo...t-foretag.html
Citera
2017-01-13, 17:58
Medlem
Du kanske ska lära dig stava innan du startar en webbyrå.
Citera
2017-01-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
haha man vet vad du är för människa när man läser trådar du har startat. Ditt liv kommer sluta i en tragisk överdos eller självmord. Pundare

Haha du känner mig från mina trådar jag postat i😂: och väljer därför att gå till ett taffligt och dåligt träffande personangrepp ... Grattis jag kommer göra allt för att smutskasta dig så fort du är igång. Det ska bli en ära att tala om för dina kunder att din skit tillverkas i Indien utan någon som helst kompetens inom SEO i Sverige och Skandinavien.
Citera
2017-01-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Du kanske ska lära dig stava innan du startar en webbyrå.

Ser fram emot nyhetsbreven! Lmfao
Citera
2017-01-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Haha du känner mig från mina trådar jag postat i😂: och väljer därför att gå till ett taffligt och dåligt träffande personangrepp ... Grattis jag kommer göra allt för att smutskasta dig så fort du är igång. Det ska bli en ära att tala om för dina kunder att din skit tillverkas i Indien utan någon som helst kompetens inom SEO i Sverige och Skandinavien.

Glömde nämna att jag kommer upplysa kollegor och konkurrenter om hur du arbetar. För att nyttja din pik om min inställning till cannabis: Du är rökt! 😂
Citera
2017-01-13, 18:49
Medlem
Ingenting som hindrar dig att använda en underleverantör, det är tvärtom väldigt vanligt. Du har inget problem i ditt upplägg och såklart får du ta så mycket betalt som du vill - det är en fri marknad.

Dina utmaningar ligger i leveransen - men det antar jag att du har grepp på eftersom du tänker dra igång en egen byrå. Men för andra läsares intresse så kan jag nämna att efter att ha arbetat med IT-leverantörer i Asien så underskattar man alltid komplexiteten. Att bygga en IT lösning för en kund, även en så enkel sak som en statisk hemsida, kräver alltid en viss nivå av dialog. Du kommer aldrig ha en kund som kommer ge dig en färdigpaketerat beställning med detaljerad beskrivning av vad de vill ha. Det funkar helt enkelt inte så. Och det kommer alltid vara ett antal iterationer med hemsidorna innan kunden är nöjd, vilket försvåras och fördröjs när du ska ha leverantörer i Indien som jobbar på annan tid än du, inte pratar samma språk (att Indier pratar förståelig engelska är dessvärre ofta mer önsketänkande än verklighet) och inte har alls samma inställning till kvalitet eller samma förståelse för det lokala formspråket.

Kort sagt - det man vinner i ena änden förlorar man i andra och det är väldigt lätt att de vinster du gör på billigare arbetskraft äts upp av ökad administration och overhead. Ta det som ett råd ifrån en som har ganska mycket erfarenhet av detta.
Citera
2017-01-13, 21:32
Medlem
Ja
Citera
2017-01-14, 11:36
Medlem
deMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub

Lär ju inte vara så svårt att bryta in sig i en bransch där sådana som du verkar gå runt. Att du kommer göra allt för att smutskasta någon visar bara vilken sorglig individ du är. Kass attityd!

TS är säkert ung och entusiastisk, och många duktiga entreprenörer har börjat på så sätt. Kör hårt och bry dig inte om sorgliga vuxna som inte längre är naiva nog att ta de steg och beslut som gör att man lyckas. Se bara till att dels ta åt dig feedback du får från kunder samt att du lär dig av misstag längs vägen. Lycka till!
Citera
2017-01-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deMorgan
Lär ju inte vara så svårt att bryta in sig i en bransch där sådana som du verkar gå runt. Att du kommer göra allt för att smutskasta någon visar bara vilken sorglig individ du är. Kass attityd!

TS är säkert ung och entusiastisk, och många duktiga entreprenörer har börjat på så sätt. Kör hårt och bry dig inte om sorgliga vuxna som inte längre är naiva nog att ta de steg och beslut som gör att man lyckas. Se bara till att dels ta åt dig feedback du får från kunder samt att du lär dig av misstag längs vägen. Lycka till!

För att vara extremt saklig och tydlig: Branschen är mättad med idioter som säljer halvbra produkter till överpriser; och antalet företagare som gått på halvblåsningarna är många. När ytterligare en idiot dyker upp som vill prångla ut halvbra produkter till vilsna småföretagare så blir jag heligt förbannad! Vad branschen behöver är fler byråer som ägnar mer tid till att ha örat mot kund; Inte massfabrikation i Indien av en kille som inte ens har koll på marknaden.
Citera
2017-01-15, 00:18
Medlem
Grabben, indiern tar betalt i form av faktura. Han är din underleverantör. ALLA företag arbetar på det sättet du beskriver. Kör på!

Läs på om företagande. Samt som några tidigare nämnt, i teorin är det enkelt att ta hjälp av utländsk arbetskraft. I praktiken mycket tidskrävande.
Citera
2017-01-15, 19:59
Medlem
När vi startade upp vårat företag gjorde vi många hemsidor. Men det var i början på 90talet.När vi fick för mycket att göra gjorde vi som du tänker göra. Vi sålde ut det till olika företag utanför Sverige. Problemet blev att våran support blev lite lidande. Det blir/blev nästan alltid någon bugg eller att beställaren ville ändra någonting på hemsidan.Att få kontakt med den som gjort hemsidan var ofta svårt och tog alldeles för lång tid. Kunden ville ju ha hjälp snabbt så det slutade nästan alltid med att vi gjorde det själva! Och inte alltid så lätt att fixa en hemsida som någon annan byggt. Men är du duktig eller får några garantier på att du kan få en snabb bra support från Indien så underlättar det ju.
Citera
2017-01-15, 22:14
Medlem
Är det bara jag som önskar se en uppföljning av detta på, låt säga, månadsbasis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in