2017-01-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nej, jeansen med spermafläcken är i Malin Lindströmfallet i Husum, inga sådana spår finns i Evafallet, däremot hudavskrap när Eva klöste gärningsmannen. Iaf en person som skrivit i tråden har lämnat information.

Jojo finns en notis om det här någonstans, från början tror jag. Finns i tråden oxå.
Citera
2017-01-12, 22:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Jojo finns en notis om det här någonstans, från början tror jag. Finns i tråden oxå.
Att Eva klöste GM har även funnits med i en artikel.

Polisen har kunnat säkra hudavskrap från mördaren under offrets naglar.
Citat:
Har nu hittat en artikel som verkar avslöja vad för DNA man har tillgång till!

"Eva Söderström kämpade för sitt liv när hon möte sin baneman, slog och klöste honom. Polisen har kunnat säkra hudavskrap från mördaren under offrets naglar."

http://s1033.photobucket.com/user/da...19ynn.jpg.html

Så hemligt var det alltså...Kanske finns det folk som sett skador på en granne, familjemedlem, vän eller liknande och håller tyst..Bevisningen som finns är alltså förutom hudavskrapet en färgflaga, kanske från cykel?
Citera
2017-01-12, 22:09
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Kan du visa var uppgiften finns om sperma på byxorna.Tror också du blandat ihop mordet på Malin Lindström och Eva Söderström.
Citera
2017-01-12, 22:11
Medlem
Citat:

Nej det gäller ett annat fall, här är inlägget i tråden:

Citat:
Där är en bra start om man vill ha något att jämföra med. I samma artikel om Malin Lindström i Husum:
Citat:
Ett par jeans med en liten spermafläck förvaras hos Statens kriminaltekniska laboratorium. Man hoppas kunna säkerställa DNA ur fläcken, när tekniken tillåter.
En match där skulle ge båda mordutredningarna en skjuts framåt.

Det finns som sagt enbart mycket lite hudavskrap, samt en färgflaga. 1991 gjordes första försöket att använda det, men det misslyckades.

http://s1033.photobucket.com/user/da...uilwo.jpg.html

Ett till försök gjordes 1996 tror jag som också misslyckades.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-01-12 kl. 22:25.
Citera
2017-01-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Varför gräva i ett så här gammalt mord? Om inte mördaren redan har dött har han säkert mått dåligt över detta i 29 år. Att fängsla honom skulle bara ge honom dubbelbestraffning. BO liv kan ändå inte fås tillbaka oavsett om GM blir straffad eker ej.

Glöm och gå vidare.

Va är det här för skitsnack. Spelar väl ingen roll hur många år som gått. Vadå dubbelbestraffning, va vet du om det här känner du till någon som lidit pga av det här och är gm. Nu handlar det om att Evas familj ska få upprättelse och gå vidare.
Citera
2017-01-12, 22:23
Medlem
I allt det hemska blir jag så glad över att det verkar vara en utmärkande som dessutom är vän med den misstänkte.
För allas kännedom, det står inte stilla, det riktigt puttrar under ytan, så snart...
Fick höra att han som lider av hybris och tror sig stå över lagen vågade sig ut i torsdagskväll och dricka öl, det visar hur korkad han verkligen är. Ut för att känna av atmosfären😂😂😂 å så dumt. Du är redan utpekad och dömd...och det bästa är, DU VET DET SJÄLV NU!
Citera
2017-01-12, 22:25
Medlem
Citat:

Det finns som sagt enbart mycket lite hudavskrap, samt en färgflaga. 1992 gjordes första försöket att använda det, men det misslyckades.

http://s1033.photobucket.com/user/da...uilwo.jpg.html

Ett till försök gjordes 1996 tror jag som också misslyckades.

Till att börja med #13. Har läst det oxå någonstans får se om jag hinner med att kolla det innan jag blir avstängd.
Citera
2017-01-12, 22:26
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ingen sperma alltså och inget lustmord och o ingen våldtäkt.

Jag tycker det är kusligt vad mordet överenstämmer med Experterna Bo Åström och Mark Safariks teorier.http://www.tv4play.se/program/svenska-fall-f%C3%B6r-fbiTänker se avsnittet en gång till.
Citera
2017-01-12, 22:29
Medlem
Citat:
Till att börja med #13. Har läst det oxå någonstans får se om jag hinner med att kolla det innan jag blir avstängd.

Det är från allehanda.se

Citat:
Malin Lindström, Husum, 1996

Ett par jeans med en liten spermafläck förvaras hos Statens kriminaltekniska laboratorium. Man hoppas kunna säkerställa DNA ur fläcken, när tekniken tillåter.

http://www.allehanda.se/blaljus/brot...vasternorrland
Citera
2017-01-12, 22:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

I en av artiklarna om Eva-mordet stod det att man hade säkrat DNA från GM, vidare spekulerades det om vilken typ av DNA-spår som hittats och då nämndes sperma som ett av alternativen, detta var dock endast journalistens egna antaganden och definitivt inget som är bekräftat.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-12 kl. 22:39.
Citera
2017-01-12, 22:36
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Va är det här för skitsnack. Spelar väl ingen roll hur många år som gått. Vadå dubbelbestraffning, va vet du om det här känner du till någon som lidit pga av det här och är gm. Nu handlar det om att Evas familj ska få upprättelse och gå vidare.
Inte bara Evas familj bör få upprättelse.Även andra bör få upprättelse.Tänker särskilt på CykelSture.Vad fick han i skadestånd när han blev avförd?
Undrar hur många procent som tror att P-A är skyldig i Kramfors?
Citera
2017-01-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
De där uppgifterna om obesvarad uppvaktning är ju lite konstiga ändå. Det är ju uppenbart att de är mycket nära vänner. Hon tillbringar kvällen hemma hos honom - i och för sig i sällskap med fler, men knappast första gången. Han ska dessutom hjälpa henne att flytta de tio milen till Sundsvall dagen efter.

Men hallå vilket århundrade kommer du ifrån? Här i Kramfors och med närliggande orter umgås man, handlar ju inte om tusentals människor precis, alla känner alla och alla hjälps åt när man ska göra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in