2017-01-12, 21:50
Medlem
lyktstolpes avatar
Hämnd på någon genom att plocka en yngre familjemedlem?
Citera
Medlem
Malmö är min hemstad men Malmö är också en förlorad stad.

OnTopic: Jag tror att det är en serieskjutare likt Mangs som härjar i staden. Det baserar jag på att (Om det nu är den grabb som florerar i tråden) grabben inte kan ha varit särskilt aktiv i "gangsterkretsar" (Läste igenom hans sociala medier och fick det intrycket).

Eftersom att en buss blev beskjuten häromdagen när busschauffören gick igenom bussen (Spekulation men troligtvis invandrarbakgrund) så misstänker jag att det kanske är någon som bara skjuter för att det är skoj som springer runt i staden.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
En flashbackare har alltså hotat detta offer för nån vecka sen? Eller det var samma namn?
Senast redigerad av pantherTypeG 2017-01-12 kl. 21:52.
Citera
2017-01-12, 21:53
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Rosengård ligger väl inte direkt centralt i Malmö.

Man kan gå till stan på typ en kvart från rosengård. Visst ligger det inte inom vallgraven men det är en stadsdel och inte en förort som motsvarande områden i Stockholm dit du åker på 20 minuter med tåg.
Citera
2017-01-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Mmm, två ihjälpangade och några mordförsök, och året är bara 12 dagar gammalt, Det i en liten håla
med knappt 300k inv.

Rätt spektakulärt.

Ja det kan det vara.
Behöver dock inte vara.
Det kanske har varit två mord de 12 första dagarna i Malmö varje år de senaste tio åren? Jag har ingen aning.
Finns ju inget mer än att läsa en massa statistik på hur mord i Malmö sista åren varit fördelade över årets 12 månader för att kunna säga att det är något spektakulärt just 2017.

Men. Vid en första anblick är det såklart spektakulärt. Ett mord var sjätte dag blir många. Om det nu faller sig så.
Citera
2017-01-12, 21:54
Medlem
Limhamns avatar
Dags att testa lite nya metoder för att komma åt alla illegala vapen känns det som. Trots många beslag så kan man inte vara nöjd med mängden vapen som cirkulerar runt.

Nu vet jag inget om detta fallet men många 16-åringar i dag har flera års kriminalitet bakom sig och kan lätt användas av lite äldre som springpojkar.
Citera
2017-01-12, 21:54
Medlem
hashs avatar
Någon som vet hur GM/GM's lämnade brottsplatsen?
Till fots, bil eller något annat?
Citera
2017-01-12, 21:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Helt rätt. I princip alla som är med "gängen" är födda i Sverige eller har bott här sedan ung ålder.

Afghanska "skäggbarn" är inte inblandade i denna typen av dåd. De sysslar mer med sånt som Dan Eliasson delar ut "Tafsa Inte" armband för....

Afghanerna sysslar med att röka på: Cannabis, hash och heroin.
Så för att försörja sig så dealar de.
Citera
2017-01-12, 21:56
Medlem
http://imgur.com/hAg6gyY

Någon på min facebook la upp denna statusen precis.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Kan det verkligen vara BO bild som kommit fram så här tidigt? Även om FB är snabba så känns det lite snabbt Jag kan ha fel men bara en känsla så här långt.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det borde stå "16-åring" i stället för "man" i rubriken.
Citera
2017-01-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFlestaSuger
Malmö är min hemstad men Malmö är också en förlorad stad.

OnTopic: Jag tror att det är en serieskjutare likt Mangs som härjar i staden. Det baserar jag på att (Om det nu är den grabb som florerar i tråden) grabben inte kan ha varit särskilt aktiv i "gangsterkretsar" (Läste igenom hans sociala medier och fick det intrycket).

Eftersom att en buss blev beskjuten häromdagen när busschauffören gick igenom bussen (Spekulation men troligtvis invandrarbakgrund) så misstänker jag att det kanske är någon som bara skjuter för att det är skoj som springer runt i staden.
Nej, Det är folk i 20- årsåldern som gör småbrott och dealar med droger som gör det här! Alla vet vilka det är, polisen med men de har inga bevis för ingen snackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in