Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Eller hundar med arabies.
I Indien Goa sköts ett stort antal lösspringande hundar det tros varit väl en 10-15 år sedan, men ett litet antal av dem var smittade av rabies. Hundarna lever väl antagligen mest av råttor kan tro. Rabies sjukdomen har ju ett aggressivt förlopp, och medför att en hund inte är sjuk så länge, innan döden är ett faktum. De hinner alltså inte sprida smittan så mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Just nu har jag jätteont i halsen och är säker på att nån tiggare smittat mej med difteri.
För två år segnade en tiggerska ned på den gata där jag bor och fördes till sjukhus. Man konstaterade difteri sades det.
#jaggårinteut
AIDS, Difteri och TBC är väl precis vad Sverige behöver just nu, Meeera Mååångkultur åt folket !!! Tänk på struuukturerna, det är patrairkatets fel - Jag skulle säga att det är patraskets fel ?
Ja, dessa tiggare, de vill ju inte ha med sjukvården att göra, åtminstone inte hemma i Rumänien för då blir de ju registrerade och antagligen får sin vandel och klander utrett av de sociala myndigheterna, De är ju såna frifräsare som vill leva utanför samhället så mycket det går, offgridare kan man ju kalla dem ?
Zigenarna och Musslorna kanske smälter samman till en ny subkultur här ?
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Ska vi gissa att den 70-åriga kvinnan var "svensk"... som fått TBC genom ...
nä jag tippar på att hon var invandrare...
Men kom ihåg vad de säger. TBC är inte farlig för oss svenskar. Det sprids inga sjukdomar genom flyktingar. Och även om de sprids är de "ganska harmlösa".... (ironi) lite TBC får man stå ut med när man ska vara en humanitär stormakt. Skattemedel är oändliga, mer av allt till alla bara. Blir de sjuka , ge dem mer pengar.
Nej såklart att denna människa kan inte vara etnisk svensk eftersom alla etniska svenskar i den åldern är vaccinerade. Såklart, etniska svenskar kan inte få sådana sjukdomar - det är helt otänkbart, det är underförstått att det är så det ligger till ? Att det bara är skräpfolken som får sådana sjukdomar. Ja många etniska svenskar är ju vaccinerade emot TBC, men sedan antivaccinationsförespråkarna började med propaganda för en 20-25 år sedan finns det ju säkert grupper av de som nu är vuxna som inte är vaccinerade alls. Att inte vaccinera sig är dubbelt så korkat, dels så riskerar man ju själv att bli smittad, med en mycket dryg behandling framför sig, men sen också i sin tur att smitta andra.
Släpper man in ohyran så får man allt kontrollera den ? Löfve'n och Reinfeldt har konstaterat att taket läcker men vill inte ta dit plåtslagarna, han är ju svetsare och varför skulle han ge de impopulära plåtslagarna (smygrasisterna) jobb ?
Citat:
Ursprungligen postat av
spoiler
"Under 2016 smittades rekordmånga personer av de multiresistenta bakterierna MRSA och ESBL. Det visar statistik på landstingsnivå från Folkhälsomyndigheten som Nyhetsbyrån Siren tagit fram. Det handlar totalt om 4 436 fall av MRSA och 10 689 fall av ESBL."
http://24blekinge.se/2017/01/12/rekordmanga-smittades-av-multiresistenta-bakterier/
Ja, som vanligt kommer media att trumpeta ut
"att svensken reser mera" eller att
"resandet ökat" som förklaring.
Tills att någon journalist själv drabbas, som sagt så brukar liken efter dessa sjukdomsfall inte se så roliga ut, med ibland svarta ruttnande lemmar, särskilt vissa varianter av MRSA. Det är mycket grymma infektioner som angriper organ efter organ, ofta med kallbrand i ben och armar, och/eller kallbrand med svarta fläckar runt om på kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
De kommer aldrig att ifrågasätta att "fri rörlighet" är källan till all mänsklig lycka... Även om det mest är källan till skadliga mikroorganismers och rovdjurs lycka.
Hur lång tid skulle det ta att screena alla "migranter/lycksökare" med nuvarande sjukvårdsresurser ? Jag ger mig fanken på att Röfve'n, Fridolin, Sahlin, Romson & Co inte har räknat på detta någonsin ?
Det gick ju faktiskt ut ett cirkulär PM till bla Region Skåne om screening av asylanter år 2015, men det glömdes väl bort i villervallan,
Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Har Spännblattarna Rabies !
Trodde det bara var hundar som fick det..
Uttrycket rabiat står för rabiessjuk, men det menas mera en som är väldigt aggressiv person.
Såklart att spännblattarna har en släng av rabies, i helgen när jag var på min favoritopiumhåla i en zigenarhusvagn vid Runkebysvängen var det någon av spännblattarna som bet mig i hälsenan, så jag ringde ambulansen. Eftersom jag låter som en etnisk svensk fast jag känner mig som en neger i kedja, så kom ambulansen på en gång, Men ambulansen den stal jag och då drog jag direkt ner på Söder, plundrade den på godsaker, därpå berättade jag för en henvänsterfjolla ifrån SöderMalm om hur tokiga spännblattarna är varpå hen genast snodde stetoskopet, gjorde
slangbella av den och sköt en buttplugg rakt i mitt ena öga,
Som tur är var det mitt emaljöga, ett brunöga som jag köpt billigt på Myrornas Loppis...
Därpå dök en rabiat näsringsförsedd antipatriarkalfeminist upp och drämde en 14-tums dildo i huvudet,
Väl omplåstrad på Södersjukhuset kom jag ut i nattvimlet, bara för att hamna i sällskap med Peter Wolodarski och Jan Helin som tryckte upp en rejäl dos PK-Certifierad trycksvärta i mitt anus med stetoskopet.
- Sammanfattningsvis så kan man alltså säga att det var en lyckad helg
Citat:
Ursprungligen postat av
Winston Smith
Nej, människor kan också få rabies. Det var därför man var så rädd för galna hundar förr. Om en rabiessmittad hund biter en människa kan människan få rabiesviruset i sig. Dödligheten är stor. Nästan alla dör om man inte börjar med behandling väldigt tidigt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rabies
Rabies kallades förr vattuskräck därför att en rabiessjuk människa får svårt att svälja.
Man tillråds vaccinera sig mot rabies om man ska resa till vissa länder.
Sverige har länge haft lyckan att vara rabiesfritt men nu när fler djur smugglas över gränserna ökar risken för rabies.
Det rabiesvaccinet anses ju vara ett rätt så gammalt vaccin som kan ha svåra bieffekter, men för fullt friska unga vuxna individer så är det nog godtagbart. Men forskningen på rabies har nog stått relativt stilla, så är det ju för de flesta tropiska sjukdomar att de regionerna är svåråtkomliga och besvärliga att bedriva forskning i.