Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-17, 18:26
Medlem
Aakes avatar
..andra mindre angenäma företeelser såsom resistenta bakterier följer i mångkulturens spår. När skall dagens politiker vakna och införa karantän för alla dessa hundratusentals Blattar som tillåts VÄLLA in hit årligen utan någon som helst besiktning och läkarkontroll?

Vad gäller andra djur är ju kontrollerna och veterinärbesiktningarna obligatoriska liksom karantän på några månader men vilken ebolaneger som helst kan sätta sig i ett plan till Sverige, sätta sin ädla fot på Arlanda och hosta upp i ventilationssystemet där att den skall ha "ASIL"

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4434025.ab

Senast redigerad av Aake 2009-02-17 kl. 18:37.
Citera
2009-02-17, 18:59
Medlem
Gannayevs avatar
Ja just det! Jag hade totalt glömt att blattarna är anledningen till att olika sjukdomar sprids. Varför inte sätta varenda turist i karantän när vi ändå håller på?
Bakterierna hade definitivt slutat anpassa sig och bli resistenta mot mediciner så fort blattarna försvan.
Citera
2009-02-17, 19:25
Medlem
Är det inte bättre vi stänger gränserna helt?
Då slipper vi ju kostnaden, för det vore ju för jävligt att vi skulle behöva lägga pengar på blattar, eller hur aake? Det kan du ju inte mena, eller?

Det är bra att vara blatte kritisk ibland, men någon jävla gräns får det ju finnas!
Det är sådana totalt misslyckade och insnöade personer som du som gör att sd och andra invandrarkritiska partier inte vinner större mark.
Du är ju så korkad så man blir rädd. Är du släkt med odes?

Jag utgår från att du aldrig lämnat Sveriges gränser och skulle du mot förmodan gjort det hoppas jag att du varit hos läkaren och gjort en grundlig undersökning, speciellt av atrappen du har i huvudet
Citera
2009-02-17, 19:31
Medlem
Aakes avatar
Jag väntar med repliker tills seriösare svar inkommit.
Citera
2009-02-17, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
..andra mindre angenäma företeelser såsom resistenta bakterier följer i mångkulturens spår. När skall dagens politiker vakna och införa karantän för alla dessa hundratusentals Blattar som tillåts VÄLLA in hit årligen utan någon som helst besiktning och läkarkontroll?

Vad gäller andra djur är ju kontrollerna och veterinärbesiktningarna obligatoriska liksom karantän på några månader men vilken ebolaneger som helst kan sätta sig i ett plan till Sverige, sätta sin ädla fot på Arlanda och hosta upp i ventilationssystemet där att den skall ha "ASIL"

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4434025.ab

Huvudlöss hos barn kom faktiskt tillbaka redan i början på 80-talet i helsvenska dagis- och skolklasser p.g.a av man glömt hur man skulle handskas med löss. Resistenta bakterier uppstår oftast p.g.a. av överförskrivning av antibiotika.
TBC och Aids däremot är någonting vi måste skydda oss emot genom hårdare screening av vissa invandrargrupper.
Citera
2009-02-17, 19:39
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Huvudlöss hos barn kom faktiskt tillbaka redan i början på 80-talet i helsvenska dagis- och skolklasser p.g.a av man glömt hur man skulle handskas med löss. Resistenta bakterier uppstår oftast p.g.a. av överförskrivning av antibiotika.
TBC och Aids däremot är någonting vi måste skydda oss emot genom hårdare screening av vissa invandrargrupper.

Det fanns inga helsvenska dagis- och skolklasser på åttiotalet, knapra antibiotika så fort man nyst en gång är legio i Blattevärlden, i Sverige är man restriktiv med antibiotika och jomenvisst bör vissa invandrargrupper sättas i karantän innan de tillåts komma ut i samhället och sprida sina uckiga smittor bland folket, jag tänker då i synnerhet på dagis- och skolbarn.
Citera
2009-02-17, 22:44
Medlem
StuGs avatar
tillsägelse till yonii för ot
/Mod
Citera
2009-02-17, 23:41
Medlem
Manmothers avatar
Citat:
Det fanns inga helsvenska dagis- och skolklasser på åttiotalet,

På min skola (t.o.m 1993) fanns det inte en enda invandrare. Inte en enda bland 350 elever. Blev eventuellt någon åren därpå. Hur det är nu vet jag inte.

Min låg och mellanstadie-period var den finaste tiden i mitt liv.
Citera
2009-02-18, 00:27
Bannlyst
Citat:
Det fanns inga helsvenska dagis- och skolklasser på åttiotalet, knapra antibiotika så fort man nyst en gång är legio i Blattevärlden, i Sverige är man restriktiv med antibiotika och jomenvisst bör vissa invandrargrupper sättas i karantän innan de tillåts komma ut i samhället och sprida sina uckiga smittor bland folket, jag tänker då i synnerhet på dagis- och skolbarn.
Min son gick i en helsvensk dagisklass 1987 i centrala Göteborg och då menar jag helsvensk.
De första diskussionerna om antibiotikaresistens fanns redan på 60-talet i USA och 70-talet i Sverige och har överhuvudtaget inte med invandringen att göra utan med läkemedelsbolagen
Citera
2009-02-18, 01:10
Medlem
dayms avatar
Citat:
Min son gick i en helsvensk dagisklass 1987 i centrala Göteborg och då menar jag helsvensk.
De första diskussionerna om antibiotikaresistens fanns redan på 60-talet i USA och 70-talet i Sverige och har överhuvudtaget inte med invandringen att göra utan med läkemedelsbolagen

Det stämmer till viss del, annat är det med TBC dock som har varit näst intill utrotad i Sverige.
Citera
2009-02-18, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Det stämmer till viss del, annat är det med TBC dock som har varit näst intill utrotad i Sverige.
Yep, som jag skrev i mitt första inlägg TBC och AIDS=screena invandrare (speciellt från svarta afrika) noggrannare. Smittad=omedelbar utvisning på livstid.
Citera
2009-02-18, 01:59
Medlem
dayms avatar
Citat:
Yep, som jag skrev i mitt första inlägg TBC och AIDS=screena invandrare (speciellt från svarta afrika) noggrannare. Smittad=omedelbar utvisning på livstid.

Oj du får ursäkta, lite trött i nattmössan och missade det inlägget.

Tyvärr så är ju det så galet att dessa prover är frivilliga, fast sen vet jag inte hur möjligt (och ekonimiskt försvarsbart) det skulle vara att införa obligatoriska tester för flyktingar från "riskländer".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in