2017-01-12, 18:56
Medlem
Calvinss avatar
Arbetar som brevbärare. Börjar arbeta ~7:40 och arbetar utan någon paus eller rast fram till ~10:20. Tar då cirka 5-20 min (beroende på hur mycket post det är för dagen) lunch, dvs matlåda.

Börjar jobba igen runt 10:40 och cyklar då till mitt distrikt. Delar sedan post non-stop utan rast/paus till ~15 om det är en lätt dag (ingen reklam) och ~16 om det är en tung dag (reklam och lokaltidning). Sedan cyklar jag tillbaka till kontoret och tar med mig post upp till kontoret ifrån cykeln som jag ej kunnat dela ut, tar ca 30 min.

Kl är nu 15:30 om det är en lätt dag eller 16:30 om det är en tung. Sedan brukar jag göra eftersändning av post i ca 30 min, går därefter hem. Går alltså hem 16 en lätt dag och 17 en tung, arbetar effektivt ca 8h en lätt dag och 9h en tung.

För detta underbara slit får jag ut ca 18k efter skatt, och då har jag ingen betald semester öht.
Citera
2017-01-12, 19:14
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jobbar effektivt, alltså varje sekund, till lunch sedan sitter man bara av tiden. Har man tur(otur?) kan man ibland få några mejl som man behöver svara på. Så om jag jobbar 8h per dag är ca 3,5h effektiv tid, resten slötid.
Tjänar 2700 Euro efter skatt.
Är i början av karriären, blev utexaminerad för 1-3 år sedan.

Eeh va? Du jobbar effrktivt varje sekund men estimerar din aktiva arbetstid till 3,5tim av 8?

Klart man är effektiv den tiden man jobbar, men det ursäktar inte dom andra 4,5tim du inte jobbar
Citera
2017-01-12, 19:22
Medlem
Autismpowers avatar
Jag jobbar effektivt hela tiden utom på rasterna eller om någon som är chef över avdelningen kommer och stör. Dessutom är jag alltid i tid

Man ska ha bra arbetsmoral!
Citera
2017-01-12, 19:25
Medlem
Jobbar cirka 4.5 timmar om dan. Effektiv arbetstid cirka 4 timmar 15 minuter. Resterande 15 räknae jag in på toa besök, prata med nån kollega eller bara ta en liten paus.

Helger jobbar jag 7 timmar, och då kan det bli så stressigt att jag missar rasten och väntar med toabesök tills jag slutat så där är effektiv arbetstid nästan 7 timmar
Citera
2017-01-12, 19:27
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Eeh va? Du jobbar effrktivt varje sekund men estimerar din aktiva arbetstid till 3,5tim av 8?

Klart man är effektiv den tiden man jobbar, men det ursäktar inte dom andra 4,5tim du inte jobbar
Från morgon till lunch, låt säga 8-12 arbetar jag effektivt, alltså jag jobbar varje sekund, ingen vila, ögonen på skärmen hela tiden. Efter lunchen fram till jag slutar. Låt säga kl 13 till 16.30 gör jag i princip ingenting. Ibland kan jag få ett mail som jag ska svara på.
Citera
2017-01-12, 19:32
Medlem
dayms avatar
Det beror helt på hur smidigt det går, på en ordinarie arbetsdag är det oftast 30 minuter effektiv arbetstid om allt flyter på, om det går åt helvete så snackar vi fulla 8 timmar och 4 timmar övertid på en dag. Jobbar som systemadministratör på en större IT-koncern.
Citera
2017-01-12, 19:33
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Systemutvecklare.
Jobbar 50% effektivt
Möten och mail 40%
10% prata med kollegor och privat surfa
Citera
2017-01-12, 19:48
Medlem
Minst 10 timmar och som mest 14 beroende på hur trött jag är och hur mycket annat jag har att göra.
Citera
2017-01-12, 20:08
Medlem
kukflashs avatar
Det blir hela dagen eftersom jag måste redovisa alla timmar som jag gör... alltså 7 timmar med 1 timmes lunch. Kan ta 5 minuters paus ibland och dricka vatten
Citera
2017-01-12, 20:13
Medlem
Luxuss avatar
Under dagens 8h arbetspass fikade jag 1,5h, tränade 1,5h, åt lunch i ca 1h, därefter lite mail&datorjox, ett möte å sen åkte jag hem. Aktivt arbete som producerade något = ca20minuter.

Å då har jag ett löjligt bra anseende i min bransch
Citera
2017-01-12, 20:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
ca 3 minuter vid ombyte sen gömmer jag mig resten av dan o spelar på telen, äter godis o läser tidningar, snittar över 40,000 o aldrig chef på plats.
Citera
2017-01-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det låter som du är telefonförsäljare och missbrukar titeln key account samt bidrar till titelinflationen. Dessutom är det något fel på ert bonussystem. En säljare ska aldrig bli klar. Säg till dem att ta bort taket.

Själv jobbar jag väldigt olika. Vissa perioder är det morgon till sent på natten med mycket resor. Andra är det mycket kontorshäng men fortfarande ca 5h effektiv tid.

Är inte telefonsäljare. Det har vi redan en avdelning för. De bokar mötena åt oss av högre rang.

Som du nämner är "bonustaket" hos oss värdelöst. Har fast lön på 27-30 K brutto. Taket är på 50 K. Har tagit upp det förut men det har tyvärr inte skett någon förändring. Kör enbart 15% sälj. Resterande tid är kundhantering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in