Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 14:30
  #145
Medlem
Ricins avatar
Jag jobbar ingen aktiv tid alls på mitt arbete. Eftersom att man håller på med bevakning så sitter man mest på en stol i 12 timmar utan någon som helst toalett eller tillgång till något kök i ett utrymme som är cirka 5 kvm. Ibland finns det heller ingen värme, och då får man hoppas på att nästa arbetsdag blir bättre.
Så ni kontorsnissar har det ändå jäävligt lyxigt jämfört med min arbetssituation, men jag älskar mitt arbete
Citera
2017-03-17, 16:28
  #146
Medlem
I snitt 1h per dag som jag skulle kunna fakturera utan att skämmas.

Fyller resten av min tid med mycket möten och restid så att jag verkar upptagen. Min chef är nöjd iaf

Jobbar på myndighet och söker nytt. Vill arbeta med nått där jag utvecklas.

Det kanske är klyschigt, men att "äta glass varje dag" är i längden dötrist.
Citera
2017-03-18, 21:14
  #147
Medlem
Hela dagen, och det blir ofta övertid. Vi hinner inte alltid ändå. Vi är underbemannade så jag får göra jobbet för två. Fast ska jag vara ärlig så påverkar inte stressen mig så där jättemycket. Det är värre att bara gå omkring och inte göra någonting på en arbetsplats med frustrationen över att behöva vara där när man inte har något att göra. Jag hoppas jag kan ta kompledigt bara de dagarna jag "behöver".

De försöker hitta en till att rekrytera, men det är tydligen inte lätt att hitta någon. Får vi en till kommer vi säkert få fler uppdrag också, haha.
Citera
2017-03-27, 10:21
  #148
Medlem
it-takes-2s avatar
Noll. Arbetslös. Värdelös.
Citera
2017-03-27, 13:38
  #149
Medlem
Notarie på domstol. Jobbar hårt på förmiddagen och slöar ordentligt på eftermiddagen.
Citera
2017-03-29, 18:13
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hela dagen, och det blir ofta övertid. Vi hinner inte alltid ändå. Vi är underbemannade så jag får göra jobbet för två. Fast ska jag vara ärlig så påverkar inte stressen mig så där jättemycket. Det är värre att bara gå omkring och inte göra någonting på en arbetsplats med frustrationen över att behöva vara där när man inte har något att göra. Jag hoppas jag kan ta kompledigt bara de dagarna jag "behöver".

De försöker hitta en till att rekrytera, men det är tydligen inte lätt att hitta någon. Får vi en till kommer vi säkert få fler uppdrag också, haha.
Apotek eller (har för mig att du var apotekare)?
Citera
2017-03-29, 18:27
  #151
Medlem
Ergolins avatar
Jobbar som brevbärare och jobbar i snitt 4-6 timmar per dag beroende på mängden post och reklam. Det bästa är att om jag jobbar effektivt på förmiddagen kan jag ta en och en halv timme lunchrast och sluta dagen en och en halv timme tidigare.
Citera
2017-03-29, 18:49
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Jobbar som brevbärare och jobbar i snitt 4-6 timmar per dag beroende på mängden post och reklam. Det bästa är att om jag jobbar effektivt på förmiddagen kan jag ta en och en halv timme lunchrast och sluta dagen en och en halv timme tidigare.

Om postnord; vilket kontor? Jobbar också som brevbärare. Snittar 9,5 timmar per dag. Drar av 20 min för muggbesök + ca 7 min fika på morgonen. Ger ca 9 timmar. Blir irriterad om kärringen ringer eller ännu värre nån callcenterfigur. Hinner inte prata i telefon eller lalla på arbetstid. Hinner egentligen inte ta lunch.
Det där med 4 timmar hade jag kunnat köpa om det var som på 80-talet med beting, hälften så stora distrikt och ingen reklam/tidningar. Men nu!
Citera
2017-03-29, 20:48
  #153
Medlem
Ergolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapsuslingua
Om postnord; vilket kontor? Jobbar också som brevbärare. Snittar 9,5 timmar per dag. Drar av 20 min för muggbesök + ca 7 min fika på morgonen. Ger ca 9 timmar. Blir irriterad om kärringen ringer eller ännu värre nån callcenterfigur. Hinner inte prata i telefon eller lalla på arbetstid. Hinner egentligen inte ta lunch.
Det där med 4 timmar hade jag kunnat köpa om det var som på 80-talet med beting, hälften så stora distrikt och ingen reklam/tidningar. Men nu!

Det är postnord men jag jobbar ej med sortering, har en 80% tjänst och kör bara utdelning. Jobbar inom storgöteborg mer vill jag inte outa mig. Men med tanke på vad jag hör från de andra depåerna/kontoren så har vi det rätt bra på vår depå.
Citera
2017-04-04, 22:07
  #154
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag jobbar i matvaruaffär så det är full rulle hela tiden, enda dödtiden är väl lunchtimmen.
Citera
2017-04-06, 02:05
  #155
Medlem
Skulle säga 4-6 timmar.

Sverige borde börja fundera på att korta arbetstiderna generellt. 8 timmar + 1 timme lunch + 1 timme förberedelse och resa till jobb.

Cirka 10 timmar per dag som man spenderar på arbetsplatsen eller på väg till/från den. Det är åt helvete.

Med all datoriseringen som skett de senaste 20 åren tycker jag det är märkligt att inte fler ifrågasätter vad vi egentligen GÖR på våra arbetsplats. Arbetsgivarna verkar inte heller bry sig om det, vilket är ytterst konstigt då det i slutändan är deras pengar.
Citera
2017-04-06, 13:28
  #156
Medlem
getbusys avatar
Typ 7 timmar effektiv tid av 8 timmar arbetsdag. Kör gärnet, tycker tiden går fortare då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback