Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 14:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
http://www.politico.com/story/2016/11/suppress-black-vote-trump-campaign-230616
Tror du jag skulle sakna länkar??
https://www.thesun.co.uk/news/2102619/trump-supporting-kkk-members-and-neo-nazis-plan-to-intimidate-black-voters-at-polling-stations-on-el ection-day/
https://www.google.se/search?q=kkk+give+liquour+trump&oq=kkk+give+liquou r+trump&aqs=chrome..69i57.10584j0j7&sourceid=chrom e&ie=UTF-8

Och här var aftonbladets http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23827999.ab
Var det bra så monsieur?? Vill du ha expressens upplaga också??

Det aftonbladet pratar om är att Trump ville att folk skulle övervaka när folk röstade och att fyra delstater stämmer Trump genom en lag som ursprungligen var riktad mot KKK:
Citat:
Det är tillåtet för kampanjer och partier att övervaka valet i många delstater. Ofta finns det dock restriktioner som måste följas.
Demokraterna i de fyra delstaterna stödjer sig på en rösträtts-lag från 1965 och en lag från 1871 som riktades mot den rasistiska organisationen Ku Klux Klan.
De stämmer också Roger Stone, en Trump-supporter som ligger bakom initiativet ”Stop the steal”. Enligt Stone har 1 400 frivilliga engagerat sig i projektet. Det officiella syftet att säkerställa att de elektriska röstningsmaskinerna fungerar korrekt. Demokraterna befarar dock att kontrollanternas verkliga mål är att skrämma bort minoritetsgrupper från vallokalerna.
Reuters har inte lyckats få någon kommentar om stämningarna från Donald Trumps kampanj.

Det har absolut ingenting med att man var orolig för att KKK/UKA skulle åka runt och dela ut sprit och droger skärpning nu.
2017-01-12, 14:46
Medlem
Har ni lagt märke till vad Donald Trump säger i transcipet från hans senaste tal:

"I was in Russia years ago, with the Miss Universe contest, which did very well -- Moscow, the Moscow area did very, very well.
And I told many people, "Be careful, because you don't wanna see yourself on television. Cameras all over the place."
And again, not just Russia, all over.
Does anyone really believe that story?
I'm also very much of a germaphobe, by the way, believe me."

Germaphobe betyder att man är sjukligt rädd för bakterier (germs)

https://www.google.se/search?client=opera&q=germaphobe&sourceid=opera&ie =UTF-8&oe=UTF-8

från http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38536671
Senast redigerad av Grobil 2017-01-12 kl. 15:08.
2017-01-12, 14:47
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar som Bengazi "Skandalen" som gick igenom förhör så många gånger att folk aktivt slutade bry sig eller för den delen att Clintons mejl skulle vara värre än Watergate skandalen eller varför inte Pizzagate?

Menar du att det inte spreds lögner om Clinton utan att det är endast falska nyheter om Tv och tidningsformen av nyhetsmedia skriver/pratar om det?

Ja att Clitons mejlskandal med raderande av statliga melj var några tusen gånger så mer omfattande än Watergate har hon väl inte ens sagt emot själv?
2017-01-12, 14:50
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Det är du som har bevisbördan som påstår det, antingen får du välja mellan att ha din egna sorts konspirationsteorier för nöjes skull, ingen som bryr sig, men om du påstår det att vara något annat än konspirationsteori för du fan göra bättre, förstår du väl.

Jag har väl ingen bevisbörda? Ta inte i så att du pissar ned dig nu.

Det är enligt den nya doktrinen som etablerats av Alt-right högern under valrörelsen och Trumpsupportrar som du själv på forum som FB, numera Trumpsupportrarna som ska bevisa för mig att det inte stämmer när mycket trovärdiga källor uppger att Trump gillar att åla i nedpissade lakan samtidigt som han drar sig i dasen.

Kan ni inte bevisa att det inte stämmer (och jag vill i samband tillägga att jag ger mig själv absolut vetorätt när det gäller att avgöra vilka källor som är sanningsenliga och vilka som är ljugmedia i sammanhanget), så är Trumps inblandning i Pissgate alltså styrkt.

Så, motbevisa mig nu. Jag väntar. Fram med bevisen.
2017-01-12, 14:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Jag vet mycket väl vad infowars är.

Sedan är det väl klart att även fake news kan ha förekommit om Clinton (speciellt om du skall dra in anonyma twittrare och sektsidor), jag vet inte om jag läst att just CNN anklagats för detta dock.

Alex Jones äger InfoWars (Det är hans hemsida och organisation) så hur du kan missa vem han är, är i mina ögon väldigt konstigt då han är galjonsfiguren för hela organisationen, det är även samma sida som många Trump Supportar i denna tråd hänvisar till som sanning tillsammans med Breitbart när de skall kontra med att det inte går att lita på vanliga nyhetsmedia.

Sedan så har jag inte dragit in anonyma twitrrare utan det är något du tjatar om, den enda jag har hänvisat till är Alex Jones och hans organisation InfoWars, om du anser att de är en sekt så är det välkomnat då de är rättmätigt klassade som en sida som sprider påhittade nyhetsinslag (Fejkade Nyheter) för att locka tittare precis som satirtidningar som the onion osv.
2017-01-12, 14:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja att Clitons mejlskandal med raderande av statliga melj var några tusen gånger så mer omfattande än Watergate har hon väl inte ens sagt emot själv?

Det är dock inte i de borttagna mejlen som man har pratat om utan de som läkte ut
2017-01-12, 14:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Har ni lagt märke till vad Donald Trump säger i transcipet från hans senaste tal:

"I was in Russia years ago, with the Miss Universe contest, which did very well -- Moscow, the Moscow area did very, very well.
And I told many people, "Be careful, because you don't wanna see yourself on television. Cameras all over the place."
And again, not just Russia, all over.
Does anyone really believe that story?
I'm also very much of a germaphobe, by the way, believe me."

Germaphobe betyder att man är sjukligt rädd för bakterier (germs)

https://www.google.se/search?client=opera&q=germaphobe&sourceid=opera&ie =UTF-8&oe=UTF-8

från http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38536671

Det hade räckt med att han hade sagt att det var äckligt med ens tanken av pisslekar, men jag måste faktiskt ta Trump i försvar för det förklarar varför han äter vissa maträtter med kniv och gaffel även fast de inte ska ätas med det (friterade kycklingvingar bland annat) då han inte vill ta i något som kan vara smutsigt eller rakt av riskera att ha rört något som kan kontaminera maten.
2017-01-12, 14:56
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Alex Jones äger InfoWars (Det är hans hemsida och organisation) så hur du kan missa vem han är, är i mina ögon väldigt konstigt då han är galjonsfiguren för hela organisationen, det är även samma sida som många Trump Supportar i denna tråd hänvisar till som sanning tillsammans med Breitbart när de skall kontra med att det inte går att lita på vanliga nyhetsmedia.

Sedan så har jag inte dragit in anonyma twitrrare utan det är något du tjatar om, den enda jag har hänvisat till är Alex Jones och hans organisation InfoWars, om du anser att de är en sekt så är det välkomnat då de är rättmätigt klassade som en sida som sprider påhittade nyhetsinslag (Fejkade Nyheter) för att locka tittare precis som satirtidningar som the onion osv.

Jag är ledsen att jag inte bryr mig om människor som talar om demoner och svavel lika mycket som dig, jag är väl lite mer intresserad av politik kanske? Sedan ser jag fortfarande inte kopplingen till Trump heller.

Men som sagt, tycker Clinton att CNN sprider fake news om henne så skall det givetvis angripas, jag tycker jag varit tydlig i det.
2017-01-12, 14:57
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Det är dock inte i de borttagna mejlen som man har pratat om utan de som läkte ut

Bägge övergreppen är lika allvarliga (och betydligt mer omfattande än Watergate någonsin var).
2017-01-12, 14:59
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Det hade räckt med att han hade sagt att det var äckligt med ens tanken av pisslekar, men jag måste faktiskt ta Trump i försvar för det förklarar varför han äter vissa maträtter med kniv och gaffel även fast de inte ska ätas med det (friterade kycklingvingar bland annat) då han inte vill ta i något som kan vara smutsigt eller rakt av riskera att ha rört något som kan kontaminera maten.

Är det detta som är kvar efter alla förtalsfiaskon? Att analysera om någon äter kyckling med bestick (vilket jag också gör om du nu skall fortsätta angripa mig).
2017-01-12, 14:59
Medlem
heiss avatar
Citat:
Du menar som Bengazi "Skandalen" som gick igenom förhör så många gånger att folk aktivt slutade bry sig eller för den delen att Clintons mejl skulle vara värre än Watergate skandalen eller varför inte Pizzagate?

Menar du att det inte spreds lögner om Clinton utan att det är endast falska nyheter om Tv och tidningsformen av nyhetsmedia skriver/pratar om det?
WTF! Nej, skandalen är själva Benghazi, och att Hillary vanskötte sitt jobb och ansvar.

Jag skiter i och vet inte detaljerna/bryr mig inte om förhören var långa och jobbiga för vissa, vad har det med något att göra? Det är en definitionsfråga och något vem som helst subjektivt kan avgöra vad som är värst.
Haha, men gud vilka rookies ni är, joo det spreds lögner, men förutom "fact-checking" businessen (som jag aldrig har behövt använda) och korrupt msm som skyddar makten istället för att granska makten, så är det via Hillarys egna lögner som hon öppnar dörren till att fritt fram spekulera i vad som egentligen är sant. Jag undrar fortfarande vad för sorts medicinska fel det är på Hillary, och det är bevisat att hon har det.
Däremot var det du med flera som kallade det för konspirationer. Tji fick ni, och nu fortfarande. Pizzagate är i sig en fake-news, men den "riktiga" pizzagate är naturligtvis utifrån den gamla varianten om "special pizza" i wikileak med Podesta, Marina Abromovic och Spirit cooking.
Man får konkret och detaljerat peka ut vilken story man pratar om, då användarna på nätet som jag själv, och på gräsrots-nivå vet precis vad som är fake-news och inte, t.ex kunde man avgöra det rakt av CNN fejkversion av pizzagate, som var en pizzarestaurang vid namn Comet Ping-pong...
http://www.snopes.com/monica-petersen-killed/ Voila, läs den korta texten och bli mindfuckad.
CLAIM: Monica Petersen was killed after she discovered that the Clinton Foundation was involved in a child sex trafficking ring in Haiti.

Verdict: STILL UNPROVEN!
Senast redigerad av heis 2017-01-12 kl. 15:03.
2017-01-12, 15:08
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Är det detta som är kvar efter alla förtalsfiaskon? Att analysera om någon äter kyckling med bestick (vilket jag också gör om du nu skall fortsätta angripa mig).

Ta dig en titt på alla de bokstavligen tusentals inlägg av foliehattsparaden bara här på FB dedikerade till analys av vad Hillarys blinkande och armrörelser betyder, så bör det stå tämligen klart vart ribban ligger även för grunden till analysen av Trumps urinfetish och kycklingätande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in