Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 14:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Kommer du ihåg när det skrevs (både i aftonbladet och CNN) att K.K.K skulle ge sig ut till hooden för att ge sprit och knark till svarta, för att de inte ska rösta på Clinton??? Jättemärkligt var det, men det var tydligen en trollning från 4chan-aktiga "alt-right" som hittat på det.

Har du några länkar till ditt påstående om att Aftonbladet/Expressen skulle ha skrivit att KKK/UKA skulle åka runt i städerna och dela ut knark och alkohol till svarta då jag inte har till minnes av att vare sig Aftonbladet, Expressen eller ens Sveriges sämsta nyhetssida "nyheter24" skrev om detta, om du inte kan ge en källa för detta så tänker jag utgå från att det var en av dina knarkdrömmar.
2017-01-12, 14:30
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Nästa nyhet är säkert att även Trump har kemiska vapen precis som Saddam hade (eller ja, hur var det nu igen?).
Va? Du missförstod mig tror jag. Trump kan inte svara på frågan om det var ryssen eftersom det är efterblivet och felaktigt att underkasta sig en bisarr och diffus story, utan bevis, spelar visserligen ingen roll, om att Ryssen har gjor det och det bla bla bla.
Under första världskriget lurade man i befolkningen att tyskarna var barbarer som mördade bebisar genom att sticka bajonetten i de, det var helt felaktigt och WWI var kanske mänsklighetens största misstag.
Saddam hade f.ö biologiska/kemiska vapen innan som han använt
https://en.wikipedia.org/wiki/Halabja_chemical_attack
Senast redigerad av heis 2017-01-12 kl. 14:33.
2017-01-12, 14:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag har inte en aning om allt som skrivits i hela världen om Clinton varit sant, förmodligen inte. Men det är ju kul att du vill jämföra CNN med typ galna anonyma Twittrare osv, det säger ju lite om CNN antar jag.

Det jag jämförde med var Alex Jones och CNN men annars så var det komiskt ja, om du inte tror mig så bifogar jag hela biten där han pratar om hur Clinton skulle vara besatt av en demon och att hon skulle stinka svavel endast för att en fluga landade på henne.

https://www.youtube.com/watch?v=2Ll4wXS2PIo

[Tillagt]

Så jag ställer frågan en gång till , förekom det endast fejkade nyheter mot Trump eller förekom det även kring Clinton?

Och om svaret är nej rörande Clinton varför skall vi utgå från att exakt allt som sades och skrevs om henne är sant när vi inte skall utgå kring det när det kommer till Trump?
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-01-12 kl. 14:35.
2017-01-12, 14:33
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Nej, att det bevisligen finns fake news om Trump betyder inte att det måste finnas om alla människor i världen, det var en dum slutsats.

Fast nu vad det ju inte tillämpningen av s.k fake news gentemot "alla människor i världen" som Ondahamstern frågade efter, eller hur?

Så hur är det nu, förekommer det enligt dig även s.k fake news när det gäller Clinton också, eller är det enligt dig endast Trump som oförskyllt drabbats av detta fenomen?

Och hur vet du för övrigt att historien om den s.k Pissgate dvs Trumps fäbless för urin inte är sann?

Kan du bevisa att den är s.k fake news?
2017-01-12, 14:34
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Va? Du missförstod mig tror jag. Trump kan inte svara på frågan om det var ryssen eftersom det är efterblivet och felaktigt att underkasta sig en bisarr och diffus story, utan bevis, spelar visserligen ingen roll, om att Ryssen har gjor det och det bla bla bla.
Under första världskriget lurade man i befolkningen att tyskarna var barbarer som mördade bebisar genom att sticka bajonetten i de, det var helt felaktigt och WWI var kanske mänsklighetens största misstag.
Saddam hade f.ö biologiska/kemiska vapen innan som han använt
https://en.wikipedia.org/wiki/Halabja_chemical_attack

Jag tror det snarare du som missförstod mig (om du inte menar att det fanns en massa vapen i Irak som aldrig hittades av USA efter den olagliga ockupationen).
2017-01-12, 14:36
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det jag jämförde med var Alex Jones och CNN men annars så var det komiskt ja, om du inte tror mig så bifogar jag hela biten där han pratar om hur Clinton skulle vara besatt av en demon och att hon skulle stinka svavel endast för att en fluga landade på henne.

Jag vet inte vem Alex Jones är eller vad han skulle ha med Trump att göra.

Men givetvis har du rätt, eventuella anklagelser om Clintion och svavel är lika löjliga som anklagelserna om Trump och Putin.

Citat:
Så jag ställer frågan en gång till , förekom det endast fejkade nyheter mot Trump eller förekom det även kring Clinton?

Och om svaret är nej rörande Clinton varför skall vi utgå från att exakt allt som sades och skrevs om henne är sant när vi inte skall utgå kring det när det kommer till Trump?

Så det är möjligt att det fanns fake news om Clinton också, men jag vet ju inte om just CNN körde det. Men du verkar insatt så du kan ju berätta för oss.
Senast redigerad av XenaSupportGroup 2017-01-12 kl. 14:39.
2017-01-12, 14:37
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Fast nu vad det ju inte tillämpningen av s.k fake news gentemot "alla människor i världen" som Ondahamstern frågade efter, eller hur?

Så hur är det nu, förekommer det enligt dig även s.k fake news när det gäller Clinton också, eller är det enligt dig endast Trump som oförskyllt drabbats av detta fenomen?

Och hur vet du för övrigt att historien om den s.k Pissgate dvs Trumps fäbless för urin inte är sann?

Jag vet inte om CNN kört fake news om Clinton också, men har de gjort det så bör hon givetvis angripa detta.
2017-01-12, 14:39
Medlem
heiss avatar
Citat:

Det är vad Alex Jones gör, men det är skillnad på att ha sin egna konspirationsteori, med att kabla ut en nyhet i msm.
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Det är du som har bevisbördan som påstår det, antingen får du välja mellan att ha din egna sorts konspirationsteorier för nöjes skull, ingen som bryr sig, men om du påstår det att vara något annat än konspirationsteori för du fan göra bättre, förstår du väl.
2017-01-12, 14:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag vet inte vem Alex Jones är eller vad han skulle ha med Trump att göra.

Men givetvis har du rätt, eventuella anklagelser om Clintion och svavel är lika löjliga som anklagelserna om Trump och Putin.

Då utgår jag från läget att du inte heller vet vad Inforwars är?

Men bra att vi kan enas om att fejkade nyheter faktiskt kan existera och att Trump är/var inte den enda som kunde riskera o hamna i en sådan situation.
2017-01-12, 14:42
Medlem
heiss avatar
Citat:
Har du några länkar till ditt påstående om att Aftonbladet/Expressen skulle ha skrivit att KKK/UKA skulle åka runt i städerna och dela ut knark och alkohol till svarta då jag inte har till minnes av att vare sig Aftonbladet, Expressen eller ens Sveriges sämsta nyhetssida "nyheter24" skrev om detta, om du inte kan ge en källa för detta så tänker jag utgå från att det var en av dina knarkdrömmar.
http://www.politico.com/story/2016/11/suppress-black-vote-trump-campaign-230616
Tror du jag skulle sakna länkar??
https://www.thesun.co.uk/news/2102619/trump-supporting-kkk-members-and-neo-nazis-plan-to-intimidate-black-voters-at-polling-stations-on-el ection-day/
https://www.google.se/search?q=kkk+give+liquour+trump&oq=kkk+give+liquou r+trump&aqs=chrome..69i57.10584j0j7&sourceid=chrom e&ie=UTF-8

Och här var aftonbladets http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23827999.ab
edit: var inte den iofs, men den fanns hursomhelst och finns säkert att hitta.
Senast redigerad av heis 2017-01-12 kl. 14:46.
2017-01-12, 14:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är vad Alex Jones gör, men det är skillnad på att ha sin egna konspirationsteori, med att kabla ut en nyhet i msm.

Du menar som Bengazi "Skandalen" som gick igenom förhör så många gånger att folk aktivt slutade bry sig eller för den delen att Clintons mejl skulle vara värre än Watergate skandalen eller varför inte Pizzagate?

Menar du att det inte spreds lögner om Clinton utan att det är endast falska nyheter om Tv och tidningsformen av nyhetsmedia skriver/pratar om det?
2017-01-12, 14:45
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Då utgår jag från läget att du inte heller vet vad Inforwars är?

Men bra att vi kan enas om att fejkade nyheter faktiskt kan existera och att Trump är/var inte den enda som kunde riskera o hamna i en sådan situation.

Jag vet mycket väl vad infowars är.

Sedan är det väl klart att även fake news kan ha förekommit om Clinton (speciellt om du skall dra in anonyma twittrare och sektsidor), jag vet inte om jag läst att just CNN anklagats för detta dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in