Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trump är inte tillräckligt slipad för att klara av att bemöta en kritiker på ett sakligt sätt. Han är förmodligen den sämsta politiker som någonsin funnits. Att han skryter om att han är en sån duktig förhandlare som "skrivit" Art of the deal ter sig också märkligt, jag ser inga spår av en slipad förhandlare i Trump alls, snarare en person som använder sin makt och överläge till att krossa de som kritiserar och höja de som hyllar, allt för att landa på topp i slutändan till varje pris.

Man ser hur det formligen låser sig i hans 70-åriga hjärna när han desperat försöker tänka ut något smart att säga, men det går inte, i stället tar han till klassikern att byta ämne, tex börja gnälla på Hillary Clinton som i det här läget är rätt irrelevant, börja skämta eller jämföra med något som är ännu värre, tex ISIS även om topic var något helt annat. Eller börja babbla om att det idag minsann finns jättesmå kameror som Ryssarna använder i hotellrum så därför skulle han aldrig göra något dumt i hotellrum.

Kan bara hålla med! Det kom inte någon som helst matnyttig information från hans egna mun här. Han rapade upp allt som han sagt förut helt och hållet.

Undrar vad han tänkte sen när han fick förklarat för sig att han anklagat CNN för FAKE NEWS och att det var helt åt helvete fel!

Att han inför hela världen så betett sig illa mot en journalist. Först anklagade dem falskt för något de inte gjort och sen inte gett dem tillfälle att bemöta hans FALSKA anklagelse. Med tanke på hans ömma skinn .... ?
2017-01-12, 11:01
Medlem
Hans presskonferens har ju analyserats och beskrivits som mest fejk och båg. Hur kunde en sådan nolla bli vald till ett så ansvarsfullt ämbete. Han helt ogenerade lögner och påhopp på demokratins grundvalar visar dessutom på en narcissistisk läggning, endast spegelbilden talar sanning. En mer ifrågasatt och hånad president har nog aldrig funnits så på det viset är han en unikum. Han både ser ut och uppträder som en pajas tyvärr.
2017-01-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hans presskonferens har ju analyserats och beskrivits som mest fejk och båg. Hur kunde en sådan nolla bli vald till ett så ansvarsfullt ämbete. Han helt ogenerade lögner och påhopp på demokratins grundvalar visar dessutom på en narcissistisk läggning, endast spegelbilden talar sanning. En mer ifrågasatt och hånad president har nog aldrig funnits så på det viset är han en unikum. Han både ser ut och uppträder som en pajas tyvärr.

Helt sant! Och det lustiga med det är att det finns folk som beundrar honom. Och folk som tror att han kommer att uträtta så många bra saker. Ha ha ha !
2017-01-12, 11:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Helt sant! Och det lustiga med det är att det finns folk som beundrar honom. Och folk som tror att han kommer att uträtta så många bra saker. Ha ha ha !
Han är ju inte president ännu, och allt etablissemang är emot honom. Döm honom först när det gått några månader och han inte gjort nåt vettigt av sin position.
2017-01-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Det behövs inget analyserande eller beskrivningar, det räckte åtminstonde för mig att se o lyssna vad som hände under presskonferensen. Du gör dig mindre än vad jag tror du är, sträck på dig lite mer och försök få lite pondus, det underlättar!

... och varför denna svartvita syn på tillvaron, Trump blev vald, ge han en applåd, om Hillary vunnit hade jag m fl Trumpsupportrar gratulerat henne - vad är det som är så svårt?
2017-01-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Han är ju inte president ännu, och allt etablissemang är emot honom. Döm honom först när det gått några månader och han inte gjort nåt vettigt av sin position.

Nää. Jag inser ju att han faktiskt inte ens klarar av att hålla en enda presskonferens och tala om sina visioner.

Att han inte klarar av att hålla en vettig presskonferens (och då talar jag inte om vilka mål eller åsikter han har) visar ju att han inte står för något. Att han redan nu visar att han inte står för ett skit kan ju bara resultera i galenskap.

Att han använde tid under sin presskonferens att tala om Clinton och Obamacare i den utsträckning han gjorde visar ju vilket pajastomte detta är.

Att han själv och andra tror att han kommer att åstadkomma något vettigt är både roligt och tragiskt på samma gång. Han har ju inga mål alls. Han har inga visioner.

Så han har ju inget att försöka driva igenom. Så allt som kommer att hända beror till stor del på Pence men även på andra. Trump är helt igenom meninglös på ett politiskt plan. Som samhällsförstörare är han dock stor.

Tragiskt att fler inte fler ser det. Men du ska alltså vänta. Vad ska du vänta på då?
2017-01-12, 11:35
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Det behövs inget analyserande eller beskrivningar, det räckte åtminstonde för mig att se o lyssna vad som hände under presskonferensen. Du gör dig mindre än vad jag tror du är, sträck på dig lite mer och försök få lite pondus, det underlättar!

... och varför denna svartvita syn på tillvaron, Trump blev vald, ge han en applåd, om Hillary vunnit hade jag m fl Trumpsupportrar gratulerat henne - vad är det som är så svårt?

Det är fint av dig, men Trump själv hånar ju alla Hillary supporters även efter valet och betraktar dem som lägre stående varelser. Han verkar inte göra några försök att ena landet och acceptera att han är hela USA:s president och faktiskt jobbar ÅT folket. I hans hjärna är han VD över USA och alla som inte stödjer honom är fiender. Det är oroväckande.
2017-01-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin

Men hade det inte varit roligt om det hade varit en riktig presskonferens?
2017-01-12, 11:37
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

Att han själv och andra tror att han kommer att åstadkomma något vettigt är både roligt och tragiskt på samma gång. Han har ju inga mål alls. Han har inga visioner.
Fast det är ju helt fel. Han vision är ju vända upp och ner på den liberala diktaturen som har sitt högsäte i just vita huset. Om han tappar fokus eller inte orkar ända fram är han en misslyckad president men det visar sig först senare.
2017-01-12, 11:39
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Men hade det inte varit roligt om det hade varit en riktig presskonferens?
Vad är en riktig presskonferens? Pressen fanns på plats och fick ställa frågor. Eftersom alla är emot honom och han inte är president med makt finns det många kort han inte vill visa.
2017-01-12, 11:43
Medlem
Citat:
Fast det är ju helt fel. Han vision är ju vända upp och ner på den liberala diktaturen som har sitt högsäte i just vita huset. Om han tappar fokus eller inte orkar ända fram är han en misslyckad president men det visar sig först senare.

Nej, nej, nej han säger såna saker. Han har inte någon vision för landet eller folket.

De saker han pratar om är lockbetet för att få bli vald och för att bli ihågkommen som en stor statsman och för att bereda väg för sin avkomma.

Landet eller folket är bara medel att ta sig dit han vill.
2017-01-12, 11:45
Medlem
Citat:
Vad är en riktig presskonferens? Pressen fanns på plats och fick ställa frågor. Eftersom alla är emot honom och han inte är president med makt finns det många kort han inte vill visa.

En riktig presskonferens hade naturligtvis varit om Trump berättat om något om sin politik. Eller menar du att hans politik är att tala om hur dålig Clinton hade varit som president och hur dåligt Obamacare är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in