Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-14, 14:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Haha ja man nästan avundas den förankringslösa tillvaro du med andra Trumpister lever. Tänk att få leva i en sådan bubbla där man med bara en axelryckning kan stöta ifrån sig all fakta och empiri. "Brexit, fake news, Trump über alles" är det oomkullrunkeliga mantrat.
Trump visade trots allt upp en stabilare sida direkt efter valvinsten och även jag kände en gnutta hopp om att valkampanjsTrump var just ett medialt alter ego som nu fick gå i graven. Men icke sa nicke, efter pressträffen i onsdags så råder ju inga tvivel om att Trump är spritt språngande galen, alternativt är han både aspberger och bipolär. Det blir inte bra detta, inte bra alls
Enligt PEW-research tycker 41% att han gör ett strålande jobb. Med erfarenhet av titigare opinionsundersökningar är en försiktig uppskattning att han har runt 48 - 52 % av befolkningen med sig. Detta trots otaliga försök från den antidemokratiska fascistvänsterna att sänka honom med lögner, förtal, dödshot, enorm massmedial anti-Trumpkampanj och så vidare.

Det är ett fantastiskt högt stöd och det är också ett stöd som kommer öka när liberalernas tårar tagit slut, fler presoner får jobb, skatterna sänks så folk får mer pengar i fickan, Obamacare görs om så folk slipper bli runierade av att behöva betala arbetslösa minoriteters sjukvård.

Men visst, han är ju HELT GAAAAALEN!!!!!!!!! HUR SKA DET SLUTA??????? JAG ÄR RÄDD OCH LEDSEN!!!!!!

Vad är det med dig? Har din pojkvän gjort slut? Presskonferensen blev ju en succé, vilket inte minst visas av att CNN skrev en HYLLNINGSARTIKEL där de förklarade att "Trump Nailed It".

Att du inte förstår, betyder inte att du har rätt. Det visar bara att du inte förstår.
2017-01-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Gas price hikes of some 20 percent imposed on Jan. 1 may have sparked the demonstrations but they are about much more than the cost of refueling a car or cooking a meal.

Mexiko tvingas höja bensinpriset så att staten ska klara av Trump, lär nog bli ont med pengar till staten när Trump tillträder.

Ett av de bästa knepen är att höja priset på bensin för att råna folket.

Jag ger det 1 vecka och Mexiko har betalat muren, fått ut sina olagliga människor i USA för att få Trump på gladare humör.
Priset hojdes efter att staten tog bort subventioner sa det har ingenting med folkran att gora.
2017-01-14, 14:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Presidenten lovade för månader sedan att priset inte skulle stiga, blev lite andra bullar efter att Trump vunnit.

Tror inte du förstår hur fattigt Mexiko är ligger på 63e plats när det kommer till per capita inkomst.

1 vecka för Mexiko att vika sig samt 1 månad att bli Trumps dörrmatta.
Det måste först sjunka in att verkligheten ser totalt annorlunda ut. Bara det kan ta en vecka av förnekelse. Sen blir det ilska, demonstrationer och upplopp när Mexikanarna märker att pengaöverföringarna från USA stoppats. I kombination med ökad arbetslöshet lär det nog bli ett försök att förhandla. De kommer böna och be Trump att ge dem nånting, kanske kan de betala halva muren.
Efter förhandlingen följer acceptansen. De skriver på ett avtal och relationen normaliseras. Muren kanske kan heta El Muro del Pepe.

Det följer samma mönster som bland liberalerna i USA:

Förnekelse - Trump kommer ALDRIG bli president
Ilska - Vi ska stoppa honom från att bli president
Förhandling - Rösträkning och krav på elektorerna
Depression - Gråt, gemensamma kramträffar, mer gråt, mer kramar, safe spaces, målarfärg och gosedjur.
Acceptans - Vi börjar närma oss detta stadie.
2017-01-14, 14:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hur är det oväsentligt att visa att ens kritiker saknar trovärdighet? Det är ju steg ett i alla strategier som finns när man blir anklagad. Det är den emst effektiva metoden, som använts av retoriker sedan gamla Grekland och troligtvis tidigare än så. Vi ser det i mediastrategier, i försvarsstrategier, under rättegångar och i politiska diskussioner.

Att du omöjligt kan se någon strategi i att försvara sig mot attacker får stå för dig.
Det är lite tröttsamt att dina attacker mot Trump i nio fall av tio grundar sig i att du inte förstår sammanhang.

Det finns inte en enda framgångsrik politiker som inte svarar på attacker från politiska motståndare. Hillaryfanatikerna trodde de kunde använda en avdankad hora för att ta ner Trump. Trump skickade ETT ENDA TWEET så var saken avklarad, Trump gick helskinnad ur matchen, han fick fler väljare, ökat stöd och tog yttterligare ett steg mot vita huset.

Men du tycker det var ett misstag. Okej. Du är uppenbarligen långt ifrån en mediastrateg.
Vad har en skönhetsmiss för trovärdighet i ett presidentval?
Men visst fick hon en trovärdighet samma sekund Trump tweetade.

Jag inbillar mig en presidentkandidat stör över triviala saker som inte har med presidentvalet att göra på något sätt.
Utom Trump då.
Och väldigt roande när man identifierar detta, så är försvaret han vann ju.
Som det skulle ändra nått, då vi har så många på bägge sidor som röstar på sitt parti även om deras presidentkandidat skulle dra upp nått som inte tillhör deras partipolitik.
Jag vet redan om Trump skulle säga singlepayersystem på sjukvården, så skulle de helt plötsligt hylla detta förslag och säga det var dom som kom på detta.
I alla falla så funakr samtliga hardcore Trumpfans på detta sättet här.

Såklart det var ett misstag, dock ett litet för om han skulle bli president eller itne.
Dock är det inte detta enskuilda misstag som vi har diskuterat, utan hans oförmåga att se andras behov.
Vilket gör han kass internationellt, om nu han inte radikalt ändrar sig.
Men svårt se en gammal gubbe ändra sig, de kör i sina gamla hjulspår.
2017-01-14, 14:44
Medlem
E.Merckxs avatar
Den nu försvunne Mr Christopher Steele tog in £130,000 för att skriva sin "Rapport" om Donald Trump:

"But an intelligence source who knows Steele told The Sun: “Chris charged £130,000 for the report but in my opinion he sexed it up to please the people paying him.

“If he is going to get that sort of money he is not going to tell his paymasters that the subject of their inquiry is Mother Teresa is he?’’"

"The source added: “In essence what he wrote is just gossip and not backed up by anyone.’’"

"Cambridge Uni graduate Steele, 52, is said to have been paid by Trump’s Republican enemies and defeated Democrat Hillary Clinton’s supporters to dig dirt on the billionaire property developer."

"Prime Minister Theresa May was told about the dossier last month, it has been revealed.

Mrs May moved to distance the Government from the scandal by pointing out that Steele “not worked for the UK government for years.”"

https://www.thesun.co.uk/news/2611485/ex-brit-mi6-spy-christopher-steele-charged-130000-for-dirty-kremlin-dossier-on-donald-trumps-hotel-r omp/

Alla verkar ju ha känt till "Rapporten". Det här kommer att bli kul att följa.
2017-01-14, 14:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad har en skönhetsmiss för trovärdighet i ett presidentval?
Men visst fick hon en trovärdighet samma sekund Trump tweetade.
Fick hon trovärdighet när folk fick reda på att hon var en prostituerad? Var det därför Hillary släppte henne som en het potatis? Okej. Det får stå för dig.
Citat:
Jag inbillar mig en presidentkandidat stör över triviala saker som inte har med presidentvalet att göra på något sätt.
Utom Trump då.
Och väldigt roande när man identifierar detta, så är försvaret han vann ju.
Som det skulle ändra nått, då vi har så många på bägge sidor som röstar på sitt parti även om deras presidentkandidat skulle dra upp nått som inte tillhör deras partipolitik.
Jag vet redan om Trump skulle säga singlepayersystem på sjukvården, så skulle de helt plötsligt hylla detta förslag och säga det var dom som kom på detta.
I alla falla så funakr samtliga hardcore Trumpfans på detta sättet här.
Ja, vad ska jag säga. Att du tycker det är trivialt att Hillary untyttjade en hora i sin valkampanj som kom med falska anklagelser mot Trump är ju bara ytterligare en del av din alternativa verklighetsuppfattning.

Citat:
Såklart det var ett misstag, dock ett litet för om han skulle bli president eller itne.
Dock är det inte detta enskuilda misstag som vi har diskuterat, utan hans oförmåga att se andras behov.
Vilket gör han kass internationellt, om nu han inte radikalt ändrar sig.
Men svårt se en gammal gubbe ändra sig, de kör i sina gamla hjulspår.
Vilka länders behov tycker du Trump ska tillfredställa? Förstår du att han gick till val på America First? Sen att du inte håller med, utan ser på USA som ett land som ska frälsa världen, får stå för ddig. Själv är jag rakryggad nationalist och anser att ett lands ledare ska tillfredställa nationens behov - inte Mexikos, inte Kinas, inte Rysslands och så vidare.

Vi kan sammanfatta dina åsikter med:

Trump ska inte försvara sig när han blir attackerad för att du tycker det är dåligt att försvara sig.
När Trump sänkte miss Piggy och visade att hon saknade trovärdighet stärkte Trump miss Piggys trovärdighet. Det var därför Hillary släppte henne som en het potatis.
Trump borde se till omvärldens behov och inte till USAs behov. Då blir han en bra amerikansk president.

Jag kan väl säga att du har en väldigt udda verklighetsuppfattning.
2017-01-14, 14:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Presidenten lovade för månader sedan att priset inte skulle stiga, blev lite andra bullar efter att Trump vunnit.

Tror inte du förstår hur fattigt Mexiko är ligger på 63e plats när det kommer till per capita inkomst.

1 vecka för Mexiko att vika sig samt 1 månad att bli Trumps dörrmatta.
Finns ingen som kan lova nått om oljepriset.

Mexiko är inte så fattigt som du inbillar dig, de har en parallell ekonomi på $200-$750 miljarder per år.

På ditt påstående kan jag satsa en krona och få ett odds med oändligt antal nollor, och aldrig vara nära få in det spelet.
Men du är välkommen och säga "I told you so"
För det kommer jag
2017-01-14, 14:57
Medlem
Citat:
Enligt PEW-research tycker 41% att han gör ett strålande jobb. Med erfarenhet av titigare opinionsundersökningar är en försiktig uppskattning att han har runt 48 - 52 % av befolkningen med sig. Detta trots otaliga försök från den antidemokratiska fascistvänsterna att sänka honom med lögner, förtal, dödshot, enorm massmedial anti-Trumpkampanj och så vidare.

Det är ett fantastiskt högt stöd och det är också ett stöd som kommer öka när liberalernas tårar tagit slut, fler presoner får jobb, skatterna sänks så folk får mer pengar i fickan, Obamacare görs om så folk slipper bli runierade av att behöva betala arbetslösa minoriteters sjukvård.

Men visst, han är ju HELT GAAAAALEN!!!!!!!!! HUR SKA DET SLUTA??????? JAG ÄR RÄDD OCH LEDSEN!!!!!!

Vad är det med dig? Har din pojkvän gjort slut? Presskonferensen blev ju en succé, vilket inte minst visas av att CNN skrev en HYLLNINGSARTIKEL där de förklarade att "Trump Nailed It".

Att du inte förstår, betyder inte att du har rätt. Det visar bara att du inte förstår.

Trump har sämsta resultatet vid bedömning av hur de hanterar övergången sedan 1992(då man började mäta detta). Obama hade 75%, G.W. Bush hade 65%, Clinton hade 67% och Trump ligger på 48%

Tittar man på approval rates så ligger Trump på runt 42%, detta strax innan han tillträder. Den tid då hans approval rate borde ligga på topp. Det är med stor marginal det lägsta sedan 1941 och troligare längre bak än så även om det inte finns siffror för det. G.W. Bush låg på 59%. Clinton 58%, Obama 57% G.Bush 58%, Reagan 51%, Carter 66%

Det är sant att Trump har kärnväljargrupp som är väldigt lojal men samtidigt så var en stor del av hans röster pga allmänt missnöje.
H.Clinton och Trump är de två minst populära och mest avskydda presidentkandidaterna i USAs historia.
Trump har inte i närheten av majoritetsstöd i USA och det hade inte H.Clinton haft heller.
2017-01-14, 14:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Den nu försvunne Mr Christopher Steele tog in £130,000 för att skriva sin "Rapport" om Donald Trump:

"But an intelligence source who knows Steele told The Sun: “Chris charged £130,000 for the report but in my opinion he sexed it up to please the people paying him.

“If he is going to get that sort of money he is not going to tell his paymasters that the subject of their inquiry is Mother Teresa is he?’’"

"The source added: “In essence what he wrote is just gossip and not backed up by anyone.’’"

"Cambridge Uni graduate Steele, 52, is said to have been paid by Trump’s Republican enemies and defeated Democrat Hillary Clinton’s supporters to dig dirt on the billionaire property developer."

"Prime Minister Theresa May was told about the dossier last month, it has been revealed.

Mrs May moved to distance the Government from the scandal by pointing out that Steele “not worked for the UK government for years.”"

https://www.thesun.co.uk/news/2611485/ex-brit-mi6-spy-christopher-steele-charged-130000-for-dirty-kremlin-dossier-on-donald-trumps-hotel-r omp/

Alla verkar ju ha känt till "Rapporten". Det här kommer att bli kul att följa.
Ja, jag ser fram emot senatsförhören. Jävlar vad många människor som kommer få se sina karriärer gå åt helvete. Kanske detta blir dödsstöten för neocons och RINOs. Förhoppningsvis dras en hel del demokrater med ner i avgrunden också.

Jag ÄLSKAR detta presidentval. Bästa showen i mannaminne!
2017-01-14, 15:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Trump har sämsta resultatet vid bedömning av hur de hanterar övergången sedan 1992(då man började mäta detta). Obama hade 75%, G.W. Bush hade 65%, Clinton hade 67% och Trump ligger på 48%

Tittar man på approval rates så ligger Trump på runt 42%, detta strax innan han tillträder. Den tid då hans approval rate borde ligga på topp. Det är med stor marginal det lägsta sedan 1941 och troligare längre bak än så även om det inte finns siffror för det. G.W. Bush låg på 59%. Clinton 58%, Obama 57% G.Bush 58%, Reagan 51%, Carter 66%

Det är sant att Trump har kärnväljargrupp som är väldigt lojal men samtidigt så var en stor del av hans röster pga allmänt missnöje.
H.Clinton och Trump är de två minst populära och mest avskydda presidentkandidaterna i USAs historia.
Trump har inte i närheten av majoritetsstöd i USA och det hade inte H.Clinton haft heller.
Samtidigt som Trump har historiskt låga siffror, är de ändå förvånansvärt höga med tanke på att han varit utsatt för en historisk förtalskampanj. Jag har aldrig sett något liknande.

Dina siffror stämmer med vad jag kommit fram till.

Så fort Trump tillträder och hans politik får genomslag, kommer du se dessa siffror öka något enormt. Halverad skatt för en arbetare gör en hel del för väljarnas privatekonomi. Ökad sysslesättning stärker landet. Muren minskar brottsligheten.

Tycker det ser ut somm ett strålande utgångsläge och det tycker nog Trump också.
2017-01-14, 15:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fick hon trovärdighet när folk fick reda på att hon var en prostituerad? Var det därför Hillary släppte henne som en het potatis? Okej. Det får stå för dig.

Ja, vad ska jag säga. Att du tycker det är trivialt att Hillary untyttjade en hora i sin valkampanj som kom med falska anklagelser mot Trump är ju bara ytterligare en del av din alternativa verklighetsuppfattning.

Vilka länders behov tycker du Trump ska tillfredställa? Förstår du att han gick till val på America First? Sen att du inte håller med, utan ser på USA som ett land som ska frälsa världen, får stå för ddig. Själv är jag rakryggad nationalist och anser att ett lands ledare ska tillfredställa nationens behov - inte Mexikos, inte Kinas, inte Rysslands och så vidare.

Vi kan sammanfatta dina åsikter med:

Trump ska inte försvara sig när han blir attackerad för att du tycker det är dåligt att försvara sig.
När Trump sänkte miss Piggy och visade att hon saknade trovärdighet stärkte Trump miss Piggys trovärdighet. Det var därför Hillary släppte henne som en het potatis.
Trump borde se till omvärldens behov och inte till USAs behov. Då blir han en bra amerikansk president.

Jag kan väl säga att du har en väldigt udda verklighetsuppfattning.
Trump validerade hennes åsikt genom adressera nått det fanns noll logik att bemöta.
Förstår att du inte kan greppa detta.

Så nu börjar man peka i alla väderstreck igen, funkade inte innan och funkar inte nu heller.
Så för Trump har inget ändrat sig, oavsett hur mycket du pekar på Hillary.

Jag har inte pratat om några exempel, utan Trumps beteende när folk inte håller med eller har annan åsikt.
Och det lär mer eller mindre alltid ske när man ska diskutera nått mellan länder.
det är väl bara allierade som kan vara på samma sida.

Som du säger nu, så räcker det med att min granne säger nått om Trump.
Så ska han kommentera detta för att han måste försvara sig.
Som president står man över rykten och grundlösa utfall, men Trump visat att så är det inte alls.
Vilket åter för mig in på det agerandet, och om han är rädd nått obekvämt ska komma fram.

Vad är min verklighetsuppfattning?
Att Trump ger sig på småsaker, check är rätt.
Du och ett par andra har försökt detta innan, det funkade inte då heller.
2017-01-14, 15:06
Medlem
Jag gillar inte Trump med svenska PK-imbeciller kan omvandla vem som helst! Läs bara denna idioti av ngn som vill vara med i PK-laget:

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-14/forsta-dagen-i-ovala-rummet?ref=yfp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in