Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-09, 15:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Skicka honom dina tips till nästa kampanj om fyra år så kanske det går bättre för honom.
Tror du jag pratar om utgången av valet?
Jag pratar om hans bristande impulskontroll som Trump har.
Men som vanligt ska peka på nått annat, varför gör man så hela tiden.
Kan inte Trump få ha brister utan skylla på annat hela tiden?
2017-01-09, 15:54
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Trump på Twitter:

"It's finally happening - Fiat Chrysler just announced plans to invest $1BILLION in Michigan and Ohio plants, adding 2000 jobs. This after Ford said last week that it will expand in Michigan and U.S. instead of building a BILLION dollar plant in Mexico. Thank you Ford & Fiat C!"

Obama, är han ens president längre?

Det beslutet fattades i somras:

http://www.crainsdetroit.com/article/20160715/NEWS/160719876/fca-to-invest-1-05-billion-to-retool-ohio-illinois-plants-to-build

Trump tar som vanligt cred för beslut som fattades för länge sedan (under Obama dessutom). Tror någon att företag fattar beslut av den här storleksordningen över en fredagsfika? Det tar i många fall flera år att arbeta fram.

Jag förbluffas över hur Trump ljuger och förvanskar.
2017-01-09, 15:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trump på Twitter:

"It's finally happening - Fiat Chrysler just announced plans to invest $1BILLION in Michigan and Ohio plants, adding 2000 jobs. This after Ford said last week that it will expand in Michigan and U.S. instead of building a BILLION dollar plant in Mexico. Thank you Ford & Fiat C!"

Ja, och Trump kan ju försöka ta cred för det, för vi vet allt dåligt som sker nu kommer dumpas på Obama.
Brukar vara så selektivt, men så lätt genomskådat.
2017-01-09, 15:55
Medlem
Citat:
Trump på Twitter:

Gick ju inte att rädda dessa jobb enligt Obama, bara en kines och Indier klarar av dessa jobb.
2017-01-09, 15:59
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Klart att Trump har brister, men vad som är brist eller tillgång är ofta subjektivt. Att han har dålig impulskontroll kan jag inte bedöma. Jag tror inte det, men jag kan förstå att vissa tolkar hans sätt att vara och uttrycka sig som just det.

Ibland i möten höjer jag rösten som om jag vore arg. Det kan funka extremt effektivt i många situationer, men innerst inne är jag inte ens irriterad.
2017-01-09, 16:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Klart att Trump har brister, men vad som är brist eller tillgång är ofta subjektivt. Att han har dålig impulskontroll kan jag inte bedöma. Jag tror inte det, men jag kan förstå att vissa tolkar hans sätt att vara och uttrycka sig som just det.

Ibland i möten höjer jag rösten som om jag vore arg. Det kan funka extremt effektivt i många situationer, men innerst inne är jag inte ens irriterad.
Såklart Trump har taskig impulskontroll, det råder det noll tvekan om.
Kan vara så han inte fattar twitter överhuvudtaget också.

Och nej jag ser inte att du och de som håller på som du, anser det är tillåtet att någon pekar ut brister med Trump personligen eller specifika exempel i politiken.
Det vi ju i tråden, där man sällan bemöter nått, utan hela tiden ska rikta blicken i ett annat väderstreck.
Det nått en nivå att det är sorgligt, jag anser man kunde haft mer framgång med att var lite mer ödmjuk utan för den skulle pudla som en stolle.
Men så är det när det är polariserat som en del Trumpfans gör det.
2017-01-09, 16:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jo, det ska jag faktiskt ge dig. Han måste sluta upp med sina negativa tweets om folk som kritiserar honom. Beteendet är barnsligt. Han är snart president och kommer bli kritiserad för allt han gör. Istället borde han fokusera sitt twittrandde på positiva saker, tex att ytterligare en bilproducent ska investera en miljard dollar och anställa 2000 personer. Men att bemöta skådisar som kritiserar borde ligga under hans värdighet.
2017-01-09, 16:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Såklart Trump har taskig impulskontroll, det råder det noll tvekan om.
Kan vara så han inte fattar twitter överhuvudtaget också.

Och nej jag ser inte att du och de som håller på som du, anser det är tillåtet att någon pekar ut brister med Trump personligen eller specifika exempel i politiken.
Det vi ju i tråden, där man sällan bemöter nått, utan hela tiden ska rikta blicken i ett annat väderstreck.
Det nått en nivå att det är sorgligt, jag anser man kunde haft mer framgång med att var lite mer ödmjuk utan för den skulle pudla som en stolle.
Men så är det när det är polariserat som en del Trumpfans gör det.
När han väl tillträtt och resultaten av hans politik börjar märkas, är det dags att komma med den egentliga kritiken. Men just nu verkar den största delen av kritiken handla om saker som ofta inte har någon förankring i verkligheten. Vad gäller hans negativa twittrande har du rätt i din kritik. Han har vunnit valet och behöver inte gå in i försvarsposition varje gång någon inte håller med honom.

Edit: Själv är jag väldigt kritiskt inställd till hans Iran-politik. Jag upplever verkligen inte Iran som något hot, utan ser Iran som en stabiliserande faktor i regionen. De har inte startat något krig, har inga WMD och det är bara stollar som ser Iran som ett hot mot Israel. Jag tycker också hans plan att förlägga USAs israelambassad i Jerusalem bara är ämnat att provocera. Den naturliga platsen för en ambassad är i TelAviv - huvudstaden.

Jag fullkomligt älskar hans skattepolitik, hans kritik mot ACA (eller Obamacare), muren, protektionismen/nationalismen, inställningen till att USA ska agera världspolis, kraven att NATO-medlemmarna ska betala sina avgifter, inställningen mot FN, hans (ofta) sköna attityd, energipolitiken, inställning till global uppvärmning och hans utstrålning.

Själv - vad tycker du är positivt med Trump och Trumps politik?
Senast redigerad av Japhy 2017-01-09 kl. 16:35.
2017-01-09, 16:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, det ska jag faktiskt ge dig. Han måste sluta upp med sina negativa tweets om folk som kritiserar honom. Beteendet är barnsligt. Han är snart president och kommer bli kritiserad för allt han gör. Istället borde han fokusera sitt twittrandde på positiva saker, tex att ytterligare en bilproducent ska investera en miljard dollar och anställa 2000 personer. Men att bemöta skådisar som kritiserar borde ligga under hans värdighet.
Någon borde ändra lösenordet för han

Kan det vara så att Trump kanske inte ens har fattat han är president än?
För vissa tweets fyller ju ingen funktion alls för en president.
Så mer positivt det hade varit trevligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
När han väl tillträtt och resultaten av hans politik börjar märkas, är det dags att komma med den egentliga kritiken. Men just nu verkar den största delen av kritiken handla om saker som ofta inte har någon förankring i verkligheten. Vad gäller hans negativa twittrande har du rätt i din kritik. Han har vunnit valet och behöver inte gå in i försvarsposition varje gång någon inte håller med honom.
Det brukar ta ett bra tag innan man ser effekten av den nya politiken på många områden.
Dels för det tar en stund och implementera dom och sen ett tag att de ska ta effekt också.
Medans andra effekter har redan kört igång nu.

Kommer bli mycket intressant i hur han kommer köra med sina tweets sen som president.
Fortsätter han i samma stil, så kommer nog många röster höjas och undra vad det är för fel på han.

Sen funderar jag på hur det känns att bli vräkt ifrån sin bostad efter 8 år.
Måste kännas rätt udda, like väl som flytta in i Vita huset kan jag tänka mig.
(Givetvis är detta en undran som inte har ett jota med politik att göra).
2017-01-09, 16:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Någon borde ändra lösenordet för han

Kan det vara så att Trump kanske inte ens har fattat han är president än?
För vissa tweets fyller ju ingen funktion alls för en president.
Så mer positivt det hade varit trevligt.

Det brukar ta ett bra tag innan man ser effekten av den nya politiken på många områden.
Dels för det tar en stund och implementera dom och sen ett tag att de ska ta effekt också.
Medans andra effekter har redan kört igång nu.

Kommer bli mycket intressant i hur han kommer köra med sina tweets sen som president.
Fortsätter han i samma stil, så kommer nog många röster höjas och undra vad det är för fel på han.

Sen funderar jag på hur det känns att bli vräkt ifrån sin bostad efter 8 år.
Måste kännas rätt udda, like väl som flytta in i Vita huset kan jag tänka mig.
(Givetvis är detta en undran som inte har ett jota med politik att göra).

Någon måste ta ett allvarligt snack med honom om detta som börjar bli ett problem. Under valkampanjen var det bar skoj, men nu är det lite väl pinsamt till och från.

Lade till en edit i min förra post. Skulle vara kul att höra dina åsikter:

Edit: Själv är jag väldigt kritiskt inställd till hans Iran-politik. Jag upplever verkligen inte Iran som något hot, utan ser Iran som en stabiliserande faktor i regionen. De har inte startat något krig, har inga WMD och det är bara stollar som ser Iran som ett hot mot Israel. Jag tycker också hans plan att förlägga USAs israelambassad i Jerusalem bara är ämnat att provocera. Den naturliga platsen för en ambassad är i TelAviv - huvudstaden.

Jag fullkomligt älskar hans skattepolitik, hans kritik mot ACA (eller Obamacare), muren, protektionismen/nationalismen, inställningen till att USA ska agera världspolis, kraven att NATO-medlemmarna ska betala sina avgifter, inställningen mot FN, hans (ofta) sköna attityd, energipolitiken, inställning till global uppvärmning och hans utstrålning.

Själv - vad tycker du är positivt med Trump och Trumps politik?
2017-01-09, 17:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.salon.com/2017/01/08/you-have-been-warned-trump-derangement-syndrome-will-be-a-cudgel-used-to-silence-his-critics/

Så genomskådat och debunked! Lite om vad som ligger bakom idiotuttalandet du kommer dragandes med.
Det är mycket vanligt att personer med mentala störningar söker bekräftelse på att de är normala. Ofta görs det genom att man aktivt söker information som bekräftar denna världsbild. Det är inget konstigt med det. Du kan säkert hitta mängder med artiklar. Jag kan länka några:

Trump is literally Hitler: https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/mar/28/donald-trump-rhetoric-adolf-hitler-anti-trump-campaign

Trump is crazy: https://www.washingtonpost.com/opinions/is-donald-trump-just-plain-crazy/2016/08/01/cd171e86-581d-11e6-831d-0324760ca856_story.html?utm_term=.5099bb8de116

Trump will destroy civilisation: http://www.politico.com/magazine/story/2016/06/2016-donald-trump-international-foreign-policy-global-risk-security-guide-213936

Trump is a monster: https://newrepublic.com/article/137186/first-debate-proved-knew-trump-monster

Så du kan få ditt vansinne bekräftat av många medieaktörer. Det är dessa aktörer som hetsat upp dig så mycket att du drabbats av TDS.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-09 kl. 17:13.
2017-01-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Meryl Streep för ingen "strid" för övrigt, hon använder sin grundlagsskyddade rätt att säga vad hon vill.
Hon kunde lika gärna sagt att hon inte gillar choklad i sitt tal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in