2017-01-12, 10:06
Medlem
Islam har alltid varit en naturlig del av Tyskland. Att pegida skulle försvinna var bara en tidsfråga.
Citera
2017-01-12, 10:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Pegida har ofta montrar i tyska städer men de är i regel sparsamt besökta. Att Pegida inte är så intressant längre beror nog på att många människor börjat fokusera på politikerna i väst istället eftersom de är anledningen till att araberna håller på att slå ut europeerna. Folk börjar se aktörerna bakom det hela helt enkelt. Varför jaga ett symptom när man har orsaken.
Ville bara lyfta fram det här inlägget för det är så koncist. Där hittar vi kärnan!
Citera
2017-01-12, 10:09
Medlem
Man har väll insett det meningslösa med att bara demonstrera. 99 procent ger upp medan ett fåtal radikaliseras. Samhällsförfallet fortsätter och den totala kollapsen närmar sig.

Vill man verklig förändring måste man vara beredd att offra allt. För att göra det kan man inte ha något att förlora. När tillräckligt många är desperata kommer en reaktion. Tyvärr är det så det fungerar man gör inget före det egentligen är försent.

Ett är säkert nationalister kommer inte att rädda sina länder genom att försöka spela fiendens spel. De äger nämligen spelplanen och domarna ja hela jävla stadion.

Glöm Pegida, Legida och allt vad de nu heter. Glöm SD och Front Nationale samt liknade partier. Riktigt kursändring kräver radikala metoder och total uppoffring. För att detta skall vara ett alternativ måste situationen vara riktigt akut.
Senast redigerad av garderobsnazist 2017-01-12 kl. 10:12.
Citera
2017-01-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Muslimer är en köpstark grupp, de genererar miljardöverskott till den tyska statskassan, pengar som sedan går till den tyska välfärden.

Det bor flera miljoner muslimer i Tyskland, utan dom hade Tyskland varit ett U-land.
Det visar flera tyska studier:
http://www.manager-magazin.de/politik/weltwirtschaft/ohne-zuwanderung-droht-deutschland-der-niedergang-a-1129061.html

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/zuwanderung-deutscher-arbeitsmarkt-braucht-mehr-auslaender-a-1025834.html

http://www.zeit.de/politik/deutschland/2015-07/kolumne-theo-sommer-einwanderung-migranten

Alla experter är eniga: Tyskland behöver MER invandring.

Om du tror på det på riktigt måste du vara mer än hjälpligt dum. Tysklands muslimska befolkning tillför överlag Tydkland mycket utifrån ett ekonomiskt perspektiv. Att de bidrog som gästarbetare (bara producera, inga bidrag) implicerar inte någonstans att 3-e generationens turk bidrar till den tyska statskassan och eller Tyskland i helhet.

Jag kan också quota politiska källor:

http://www.frontpagemag.com/point/183720/80-turkish-muslim-settlers-germany-live-welfare-daniel-greenfield
Citera
2017-01-12, 10:18
Medlem
Förhoppningsvis ser vi fler och fler extremistorganisationer lägga ned. Oavsett om det är vänster- höger- eller islamistisk extremism. Samhället har blivit för polariserat. Alla behöver vakna upp och bli mindre ideologiska och mer sakliga och realistiska. Länge sedan jag sett motstycke till kognitiv dissonans i världen.
Citera
2017-01-12, 10:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzwqxzwq
Förhoppningsvis ser vi fler och fler extremistorganisationer lägga ned. Oavsett om det är vänster- höger- eller islamistisk extremism. Samhället har blivit för polariserat. Alla behöver vakna upp och bli mindre ideologiska och mer sakliga och realistiska. Länge sedan jag sett motstycke till kognitiv dissonans i världen.
Och du anser dig vara helt utanför dessa kognitiva dissonanser?
Citera
2017-01-12, 10:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Trams. Det finns ingen sådan definition. Jag kräks över den dessutom.

Och det heter "migrant" och "invällare". Du är en själv förstår jag.

Jamen, självklart. Det begrep jag inte förrän du nu.

Sitta och korrigera en invandrare på nätet, där går gränsen för vad jag tänker lägga tid på.

Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Vad fan spelar det för roll när vi vet att majoriteten får bidrag? Det är alltså våra skattepengar som spenderas, hur fan kan du räkna det som en vinst?

http://www.sessions.senate.gov/public/index.cfm/2015/9/more-than-90-of-recent-middle-eastern-refugees-on-food-stamps-almost-70-on-cash-welfare

Landsförrädarna försöker få oss att titta på BNP när det viktiga är BNP/capita och till viss del fördelningen av dessa.

Att parasiter kommer hit och roffar skattepengar och överbelastar välfärden och sedan får det till att det går bra för Sverige när invandrarna kommer är jävligt magstarkt.
När de sedan är kraftigt överrepresenterade i all grov brottslighet som mord, våldtäkter, misshandel, rån, trakasserier osv så utmanar man ursprungsbefolkningen på ett .... ska vi säga olämpligt och oförståndigt sätt.
Citera
2017-01-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Kan ju vara så att Pegida inte behövs längre nu när det mer seriösa AFD har fått rejält med luft under vingarna. Att tyskarna skulle ha blivit mindre "Islamistfientliga" det senaste året tror jag inte på.

Du rätt med varje ord du skriver.
Citera
2017-01-12, 10:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Man kan fråga sig vilka andra frågor de drev. Samt hur sympatiska de var i grunden.

Efter "olyckan" på julmarknaden så har tyskland vaknat till. Att stå på torg och söka uppmärksamhet behövs inte längre.

Tyskland har noterat att problemet existerar.
Citera
2017-01-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vad rör sig i huvudet på en kvinna som demonstrerar för islam??

Vad har hon för mål i livet?

Det måste vara en kvinna som ingen västerlänning vill ta i med tång
Citera
2017-01-12, 11:09
Medlem
Att muslimer köper saker och tjänster och på så vis får fart på handel stämmer. Muslimer köper gärna märkeskläder och dyrare varor, men det är en artificiell positiv effekt på handeln då pengarna kommer från skattemedel. I slutändan är det vita tyskar som sitter med notan.
Citera
2017-01-12, 11:44
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det har jag aldrig hört, men det är möjligt att det finns ett sådant rykte.
Däremot tror jag inte det stämmer, lite för mycket foliehatt på det ryktet, tror jag.

Nej, hela den tyska nationalistiska rörelsen är extremt infiltrerad av säkerhetspolis. Det dyker upp nya infiltratörer hela tiden. Nationalister i Tyskland måste ha fejknamn på sina facebook konton och kommunicera med varandra via krypterade tjänster på nätet för att inte bli trakasserade av polis och säkerhetspolis. Det finns fall där polisen vänder upp och ner på nationalistiska familjers hem, ibland räcker det att de visar sympatier för någon grupp eller parti.

Till skillnad från vänstern som är kapitalisternas horor och har stöd av etablissemanget (eftersom att de är en del av etablissemanget) så ses nationalisterna som ett hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in