Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-11, 23:05
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://nypost.com/2017/01/11/ex-british-spy-behind-trump-dossier-reportedly-identified/

Nej, så uppfattade inte jag det hela. Men det kan ju vara så att din förmåga inte räcker till att läsa vad som sägs? Jag är inte säker på vad som är sant eller falskt men jag tror inte WSJ är direkt lögnaktiga.

nu har mccain redan erkänt att han gav informationen till FBI. agent max steel driver sitt eget företag och arbetar för kunder som betalar honom, skriver rapporter baserat på lösa rykten är inget han gör gratis.
2017-01-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Vidrigt.

"Powell will be the latest Goldman executive to take on a leading role for Trump. Steven Mnuchin, who worked at the bank for 17 years, is Trump’s nominee for Treasury secretary. Gary Cohn, the former president of Goldman and a friend of Powell’s, will serve as chair of the president’s National Economic Council.

Steve Bannon, who will be a top White House aide, also worked at Goldman, as did senior transition official Anthony Scaramucci, who could be up for a role at Treasury or elsewhere in the administration. Jay Clayton, Trump’s pick to chair the Securities and Exchange Commission, is a top Wall Street lawyer at Sullivan & Cromwell with deep ties to Goldman."

http://www.politico.com/story/2017/01/dina-powell-goldman-sachs-joins-trump-233476

Rena wallstreet ligan i regeringen. Hon är muslim dessutom? Hans väljare kan känna sig rejält blåsta.
Undrar om ens Hillary hade kommit upp med så här många wall str
eet skurkar.

Ganska klart att Trump inte vill att Dow Jones ska kollapsa om något händer.

Så han sätter folk nära wallstreet som kan lugna folk där när det krisar sig. Han ska ju ändra alla handelsavtal och behöver folk där för att inte allt ska kollapsa.
2017-01-11, 23:06
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Misslyckande!? Tja. Tror nog mannen har några fler kort i rockärmen än en pressträff...
Han twittrar nog snart om nåt annat du kan hänga upp dig på.

Bry dig inte om vad jag hänger upp mig på. Fundera istället på vad Erdogan, Putin och Xi Jinping tänker, för dessa har alldeles säkert lyssnat på presskonferensen och lägger det som sagts till pusslet av ombytliga uttalanden.
2017-01-11, 23:15
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ganska klart att Trump inte vill att Dow Jones ska kollapsa om något händer.

Så han sätter folk nära wallstreet som kan lugna folk där när det krisar sig. Han ska ju ändra alla handelsavtal och behöver folk där för att inte allt ska kollapsa.

Jo, men ändå, jag tycker han borde ha försökt iaf, men jag är inte direkt förvånad heller.
Det var mer ett konstaterande.

Dessutom undrar man om dessa personer vill ändra massor av handelsavtal.
Senast redigerad av Tarstan 2017-01-11 kl. 23:23.
2017-01-11, 23:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Kollade nu på det beryktade klippet med Trump och CNN's Jim Acosta från dagens presskonferens.

Det är ju tydligt att Acosta avbryter mitt i en pågående fråga och väldigt bryskt försöker bryta in med diverse smädelser gentemot Trump. Alla som ser detta klipp lär tycka likadant.

CNN = Clown News Network. Fake News.
2017-01-11, 23:23
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Bry dig inte om vad jag hänger upp mig på. Fundera istället på vad Erdogan, Putin och Xi Jinping tänker, för dessa har alldeles säkert lyssnat på presskonferensen och lägger det som sagts till pusslet av ombytliga uttalanden.

Ombytliga uttalanden/irrationella meningsuppbyggnader - som du beskriver det - skapar inte ett osäkert samhälle.

Reella handlingar gör så.

Xi/Putin lyssnar på halva örat till en sån här föreställning som dagens presskonf.
Deras rådgivare kanske nämner att Trumpen hade nåt att säga "offentligt".

Jaha, säger Vladimir - nåt nött? Njet, svarar rådgivaren.

Erdogan är det INGEN som lyssnar på - punkt.
2017-01-11, 23:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Finns inte mycket kul med den Bush.
Men dom övriga två har jag inte så mycket emot.

Dock valde du att inte fortsätta med mina analyser och förutsägelser som var fel enligt dig, kan vi sortera detta till nått som inte var någon direkt substans i?
Men kom på jag gjorde en analys tidigare i tråden, och att Trump lockar en ny väljar skara som normalt inte röstar.
Vilket balansera upp de som inte gillade Trump hos R och inte rösta R eller inte alls(om nu ens någon bytte sida ).
Ja vi kan ju börja med att Trump inte skulle bli presidentkandidat och att han skulle förlora mot Clinton. Substans?
Senast redigerad av Japhy 2017-01-11 kl. 23:47.
2017-01-11, 23:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När Obamacare pendlar mellan 45-55%, så kan man aldrig kalla den avskydd.
Ibland är den mer älskad än hatad och ibland är den mer hatad än älskad.
Så rena fantasier ifrån dig.
Jag sade att det var den mest anskydda reformen i modern historia i USA. Hitta gärna en reform som är mer ogillad än 55% så ska jag erkänna att du har rätt. T.o.m. abortlagstiftningen är mer populär än Obamacare.

Frågor på det, eller ska du fortsätta låtsas att du inte förstår vad jag skriver? Klart man kan kalla en sjukvårdsreform, eller vilken reform som helst, som avskys av 55% för just avskydd. Dina språkliga finesser är obekanta för mig. När menar du att något är avskytt? Var drar du gränsen?
2017-01-11, 23:29
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Precis.

Och sen börjar alla liberala (journalister) dra den klassiska att han svarar inte på frågor som inte passar hans agenda, eller att han är en fara för det "fria ordet".

Fake news ska inte få ha något fritt ord. Dom förtjänar ingen respekt och inget utrymme. Det trodde jag att alla var med om, det har ju varit så mycket på tapeten på sistone.

Liberalerna är så mentalt handikappade och ser inte längre än fram till sina egna tår, så det spelar ingen roll vad trump säger - dom kommer vara emot honom vad som än sker.
Ja, du är helt rätt ute. Fejkade nyheter är visst bara negativt om det är riktat mot Hillary Clinton. Ingenting irriterar mig mer än hyckleri.
2017-01-11, 23:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kom med ett substantiellt motargument i stället för att ordbajsa. Ditt inlägg säger absolut ingenting. Tycker du att du är duktig på att debattera?
Förstod du inte att jag svarade på det som jag fetade i ditt inlägg?

Det är en vanlig metod på flashback för att uppmärksamma debattörer på vad man svara på.

Du skrev att Trump blev informerad om vad som stod i rapporten. Jag förklarade att han inte blev informerad om vad som stod i fake news-rapporten. Du har, återigen, blivit lurad av MSM. Sedan frågade jag om det inte känns jobbigt att bli lurad hela tiden.

Fråga nu dig själv hur det kommer sig att du inte ens förstod mitt inlägg.
2017-01-11, 23:34
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du vet om att goldman sachs är grundat av judar, och styrs av judar? Antisemitismen lyser igenom dig, hitler hade varit stolt över ditt resonerande. Vad har du att säga till ditt försvar när du kallar judar för giriga och maktlystna?

Sluta citera mig din dumma jävel, annars fram med fakta och källor ditt spån.
Konstigt att du har kunnat vara kvar på FB så länge som du varit.

Det finns judar i ledningen, jag gissar att ordförande är jude men alla är inte det:
http://www.goldmansachs.com/who-we-are/leadership/board-of-directors/index.html

Trump har utsett en som är född i Kairo.

Med din IQ nivå blir det här för svårt att ta in, läsförmågan saknar du.
Senast redigerad av Tarstan 2017-01-11 kl. 23:38.
2017-01-11, 23:42
Medlem
ziracorns avatar
Kanske fel tråd, moderator - släng texten i såna fall.

Vad jag funderar över är följande: DJT vann Prez, Hillary var favorit men torskade.
Media har sedan dess fortsatt "som om Hillary vann" - i nåt slags chocktillstånd.

Är det så för etablerade medier att de inte kan hantera den nya situationen?
Aftonhoran, CNN, BBC, NBC, Reuters - alla uppträder de så nervöst!

Är Trumpen "farlig" för mainstreammedia vad gäller ekonomi? Självklart - straffspark.
Är Trumpen "farlig" för deras anseende? Självklart - straffspark.
Är Trumpen "farlig" för demokratin?

Lämnar sista frågan öppen för svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in