Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-11, 22:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.wsj.com/articles/christopher-steele-ex-british-intelligence-officer-said-to-have-prepared-dossier-on-trump-1484162553

Så ser det ut just nu, så det krävs nog lite mer än ett random internet troll. Eller vad tror the golden team?

https://www.theguardian.com/us-news/2017/jan/11/trump-russia-dossier-explainer-details

Som sagt är alltså Ryssland fullt kapabla att visa upp sina bevis i statsmedia och det har hänt förut.

Går väl photoshopa i stort sett allting med dagens teknik. Trumpen knulla småpojkar i Thai, han blev pissad i Moskva, han hängde i en lapplandsk gren & blev avsugen. För att inte tala om go-cart-banan i Mantorp när han bajsade på sig & slickade upp sin egen dynga efteråt. Bildbevis!
2017-01-11, 22:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Går väl photoshopa i stort sett allting med dagens teknik. Trumpen knulla småpojkar i Thai, han blev pissad i Moskva, han hängde i en lapplandsk gren & blev avsugen. För att inte tala om go-cart-banan i Mantorp när han bajsade på sig & slickade upp sin egen dynga efteråt. Bildbevis!

Japp håller med.
Det kommer säkert mer om detta lite senare, men måste jag välja så finns det alltid chansen att verifiera både bilder och film. No problem.

Citat:
Report: Trans Jenner to Attend Donald Trump’s Inauguration
http://www.breitbart.com/big-hollywood/2017/01/11/caitlyn-jenner-attend-donald-trumps-inauguration/

Äntligen en som sätter lite färg på tillvaron då det är dags för Inaugaration day!
2017-01-11, 22:27
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
http://www.wsj.com/articles/christopher-steele-ex-british-intelligence-officer-said-to-have-prepared-dossier-on-trump-1484162553

Så ser det ut just nu, så det krävs nog lite mer än ett random internet troll. Eller vad tror the golden team?

Jaha, så John McCain betalade agent max steel att koka ihop 4chan ryktena som han hört från sina neoconkompisar till en dossier som han gav till FBI.
2017-01-11, 22:29
Medlem
Xeliouss avatar
Trumps #draingoldmansachsandhirethem fortsätter. Nu anställer han en fjärde person direkt från Goldman. Stor humor.

Another Goldman Executive Is Said to Be Going to Trump Administration
https://mobile.nytimes.com/2017/01/11/business/dealbook/another-goldman-executive-is-said-to-be-going-to-trump-administration.html
2017-01-11, 22:33
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Japp håller med.
Det kommer säkert mer om detta lite senare, men måste jag välja så finns det alltid chansen att verifiera både bilder och film. No problem.

http://www.breitbart.com/big-hollywood/2017/01/11/caitlyn-jenner-attend-donald-trumps-inauguration/

Äntligen en som sätter lite färg på tillvaron då det är dags för Inaugaration day!

Oh no - "The Jenner"! Bättre kan du Prez Trump. I och för sig, Brucan tog ju OS-guld 1976! Vad hände sen? Han dyker upp med en fetröv i nån dokusåpa 40 år (!) senare! Snacka om comeback! Men, som sagt - tycker the Donald kan göra bättre...
2017-01-11, 22:34
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Trump visade återigen sin irrationella eller ombytliga sida, då han plötsligt utan bevis säger att han tror att Ryssland hackade DNC.
Fast sa han det verkligen? Har för mig att han aldrig svarade på den dumma icke-frågan...
De hackade sig själva säkert. Experts agree, det finns overwhelmingly mycket bevis som pekar på just detta, men jag förbehåller mig rätten att hålla hemlis om de.
Senast redigerad av heis 2017-01-11 kl. 22:38.
2017-01-11, 22:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Jaha, så John McCain betalade agent max steel att koka ihop 4chan ryktena som han hört från sina neoconkompisar till en dossier som han gav till FBI.

Citat:
He is one of two directors of Orbis, along with 58-year-old Christopher Burrows, who would neither “confirm or deny” whether the firm had produced the dossier.

The report consists of several unsigned memos, all of which appear to have been penned between June and December 2016.

In addition to creating the dossier, sources told the Journal that Steele also funneled the document to officials in the U.S. and Europe.
http://nypost.com/2017/01/11/ex-british-spy-behind-trump-dossier-reportedly-identified/

Nej, så uppfattade inte jag det hela. Men det kan ju vara så att din förmåga inte räcker till att läsa vad som sägs? Jag är inte säker på vad som är sant eller falskt men jag tror inte WSJ är direkt lögnaktiga.
2017-01-11, 22:41
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Fast sa han det verkligen? Har för mig att han aldrig svarade på den dumma icke-frågan...
De hackade sig själva säkert. Experts agree, det finns overwhelmingly mycket bevis som pekar på just detta, men jag förbehåller mig rätten att hålla hemlis om de.

Han sa ungefär (inget citat): "Det var troligen Russia, men även andra länder. Kina till exempel...bla..bla"

Han nämnde alltså Ryssland mer eller mindre pliktskyldigt.
Sen la han till med emfas att RNC hade skyddat sig så mkt bättre än vad DNC hade gjort.
Senast redigerad av ziracorn 2017-01-11 kl. 22:45.
2017-01-11, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det var inte Trumps bästa presskonferens men jag fattar inte varför folk verkar tycka att han skötte sig uselt. Han hanterade ju CNN på ett briljant sätt, han röt ifrån och visade att de inte förtjänar någon respekt när de beter sig så vidrigt.

"Your organisation is terrible! Quiet! Quiet! You're fake news!"

Nyhetsorganisationer som beter sig som pajasar ska behandlas med samma värdighet som pajasar har.

Precis.

Och sen börjar alla liberala (journalister) dra den klassiska att han svarar inte på frågor som inte passar hans agenda, eller att han är en fara för det "fria ordet".

Fake news ska inte få ha något fritt ord. Dom förtjänar ingen respekt och inget utrymme. Det trodde jag att alla var med om, det har ju varit så mycket på tapeten på sistone.

Liberalerna är så mentalt handikappade och ser inte längre än fram till sina egna tår, så det spelar ingen roll vad trump säger - dom kommer vara emot honom vad som än sker.
2017-01-11, 22:53
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det var inte Trumps bästa presskonferens men jag fattar inte varför folk verkar tycka att han skötte sig uselt. Han hanterade ju CNN på ett briljant sätt, han röt ifrån och visade att de inte förtjänar någon respekt när de beter sig så vidrigt.

"Your organisation is terrible! Quiet! Quiet! You're fake news!"

Nyhetsorganisationer som beter sig som pajasar ska behandlas med samma värdighet som pajasar har.

Problemet för Trump är inte vad folket på hemmaplan tycker, eftersom han redan genom valvinsten har försäkrat sig om makten. Dessutom kommer ekonomin att booma och han får än mer stöd.

Problemet är att Trump hela tiden sänder ut olika signaler i internationella frågor. Detta gör att även USAs traditionella allierade inte kommer att kunna lita på honom, än mindre traditionella fiender eller motståndare som Trump önska ha bra relationer med och sluta taktiska allianser med.

Av den anledningen var presskonferensen ett misslyckande. Vad gäller att tillfredsställa Trumps inhemska motståndare var den annars lyckad.
2017-01-11, 22:58
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Problemet för Trump är inte vad folket på hemmaplan tycker, eftersom han redan genom valvinsten har försäkrat sig om makten. Dessutom kommer ekonomin att booma och han får än mer stöd.

Problemet är att Trump hela tiden sänder ut olika signaler i internationella frågor. Detta gör att även USAs traditionella allierade inte kommer att kunna lita på honom, än mindre traditionella fiender eller motståndare som Trump önska ha bra relationer med och sluta taktiska allianser med.

Av den anledningen var presskonferensen ett misslyckande. Vad gäller att tillfredsställa Trumps inhemska motståndare var den annars lyckad.

Misslyckande!? Tja. Tror nog mannen har några fler kort i rockärmen än en pressträff...
Han twittrar nog snart om nåt annat du kan hänga upp dig på.
Senast redigerad av ziracorn 2017-01-11 kl. 23:00.
2017-01-11, 23:03
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trumps #draingoldmansachsandhirethem fortsätter. Nu anställer han en fjärde person direkt från Goldman. Stor humor.

Another Goldman Executive Is Said to Be Going to Trump Administration
https://mobile.nytimes.com/2017/01/11/business/dealbook/another-goldman-executive-is-said-to-be-going-to-trump-administration.html

Vidrigt.

"Powell will be the latest Goldman executive to take on a leading role for Trump. Steven Mnuchin, who worked at the bank for 17 years, is Trump’s nominee for Treasury secretary. Gary Cohn, the former president of Goldman and a friend of Powell’s, will serve as chair of the president’s National Economic Council.

Steve Bannon, who will be a top White House aide, also worked at Goldman, as did senior transition official Anthony Scaramucci, who could be up for a role at Treasury or elsewhere in the administration. Jay Clayton, Trump’s pick to chair the Securities and Exchange Commission, is a top Wall Street lawyer at Sullivan & Cromwell with deep ties to Goldman."

http://www.politico.com/story/2017/01/dina-powell-goldman-sachs-joins-trump-233476

Rena wallstreet ligan i regeringen. Hon är muslim dessutom? Hans väljare kan känna sig rejält blåsta.
Undrar om ens Hillary hade kommit upp med så här många wall street skurkar, Trump kunde åtminstone ha försökt med något annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in