Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-06, 02:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Snarare är det så att Trump har rätt då han talar om att det är "politics", dvs. i brist på bevis så läcker man som ett såll för att skapa ett propagandatryck.

Men han har ju inte ens info än, så vad gapar han om?
2017-01-06, 02:27
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Underrättelsetjänsten ljuger menar du nu eller?
Vore det forsta gangen?
2017-01-06, 02:27
Medlem
heiss avatar
Citat:
Men han har ju inte ens info än, så vad gapar han om?
Precis, så vad gapar du om?
2017-01-06, 02:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Vore det forsta gangen?

Ja i det här läget så vore det extremt pinsamt. Och att undergräva en sån viktig instans.
Dessutom litar andra länder på uppgifterna som den underrättelsetjänsten besitter och dom är extremt oroliga just nu.

Citat:
Trump team has differences of opinion on shaping spy agencies: sources
http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-intelligence-idUSKBN14Q00V?feedType=RSS&feedName=topNews&utm_so urce=twitter&utm_medium=Social

Han drar inte ens jämt med sitt team. Bäddat för trubbel i kokko nest.
2017-01-06, 02:29
Medlem
SecundusSilents avatar
Om jag skulle vara tillträdande president skulle jag vara vansinnig att se att media får briefings före jag får det. Hur mycket förtroende skulle jag ha för dessa organisationer som läcker som ett såll? NADA. Det finns inte en chef som skulle få sitta kvar efter tillträdet.
2017-01-06, 02:30
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Snapcount skrev

Njaa.., vi kan ju sitta här och spekulera hur det kommer att gå, men sanningen är ju att man får vänta på Trump`s reaktion efter han har fått tagit del i "hela mappen" utav bevisen.

Det kommer inte att hända någonting.

Det viktigaste som hänt idag är att The House nyss röstade för att fördöma UN's anti-Israel resolution.

Speaker Ryan Condemns Anti-Israel Resolution at the UN

#BREAKING: The House has voted to condemn the UN's anti-Israel resolution

Paul Ryan

https://twitter.com/Breaking911/status/817165871202312192

Dom stödde Donald Trump. Förvandla UN huset till Trump Tower II nu.
2017-01-06, 02:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Om jag skulle vara tillträdande president skulle jag vara vansinnig att se att media får briefings före jag får det. Hur mycket förtroende skulle jag ha för dessa organisationer som läcker som ett såll? NADA. Det finns inte en chef som skulle få sitta kvar efter tillträdet.

Givetvis för att han är en clown och en stor säkerhetsrisk. Och att han är som en öppen bok genom att vara just så som han är nämligen lättretad. Nu har man även ett sk Trumparkiv där man samlat allt han sagt på videos. Rubbet från dåtid till nutid och allt för att hålla ett vakande öga på galenpannan.
2017-01-06, 02:34
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Du skojar nu va? Trump rätt och alla andra fel? Underrättelsetjänsten ljuger menar du nu eller?
Ja du vad ska man svara på ett sånt korkat inlägg? Han blir inte långvarig så ser jag på det.
Ett extremt hot mot demokratin och dom skulle ljuga? Noep Putin är fullt kapabel och vill gärna vara med i bilden. Så länge man bara anklagar så skrattar Kremlin, men då bevisen radas upp kommer ilskan.

Jag tror att man måste förstå vilka "deep state"-intressen som Trump stångas mot. Den tidigare CIA-chefen Morell skrev exempelvis i en debattartikel att han skulle göra allt i sin makt för att få Clinton vald.

Jag råkade se denna text skriven under pseudonym av en tidigare CIA-agent. Man får misstanken att han vill att Trump skall lyckas men det är ändå läsvärt:
Citat:
The depth and quality of the CIA reporting are too good to be true. A December 16 NBC report states, for example: “Putin personally directed how hacked material from Democrats was leaked and otherwise used.” Everyone knows that a great deal of hacking comes out of Russia. But evidence of hacking does not lead to the conclusion that there was a Russian government conspiracy to get Mr. Trump elected.

Such a conclusion would require access to Putin’s inner circle and knowledge of Putin’s plans and intentions. Any spy that close to Putin would be one of the best intelligence sources of all time.

If such a source existed, he doesn’t exist any more. The leaked reporting would have put him in grave danger, and he would already have been imprisoned or executed.

The reporting instead reflects the political opinions and agendas of bureaucrats. CIA bureaucrats are a big blue voting machine with a long record of creating information harmful to Republican presidents. The danger to Mr. Trump is ratcheted up because the recent election influenced many people at the CIA to believe that Trump is the second coming of Hitler. And to stop Hitler, anything is ethical, even treason. CIA bureaucrats have chosen to attack Mr. Trump before he even takes office.

The CIA is meant to spy upon foreign countries. The secrets we seek are located in foreign countries. Yet the bloated CIA bureaucracy exists almost entirely within the United States. CIA bureaucrats appear to find foreign service disagreeable. They enjoy their lifestyle and will fight with aggressive passivity to keep it that way. More than 90% of CIA employees spend their careers living and working entirely within the United States.
[...]
Michael Morell, author of the New York Times op-ed column “I Ran the CIA. Now I’m Endorsing Hillary Clinton” inhabited the Washington, D.C., area for nearly all of his 33 years in the CIA. In the article, he writes: “I will do everything I can to ensure she is elected.”

While at the CIA, Morell’s top goal was to promote greater inclusiveness and diversity. The CIA has come a long way since the days of the polygraph question, “Have you ever held another man’s penis in your hand?” Today we have more employees working in encouraging diversity and, as of recently, more transgender employees than we do case officers operating under cover in Russia, China, Libya, Syria, Yemen, Iran, and North Korea combined. We should try to do both. Let’s be dedicated to diversity and also spy on our enemies.

http://www.powerlineblog.com/archives/2017/01/ishmael-jones-from-russia-with-doubt.php

Tillägg
Jag kontrollerade författaren, Ishmael Jones, som inte visar sig vara vem som helst, utan en aktad person som var field agent i 15 år och han har också skrivit välrecenserade böcker:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ishmael_Jones
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-01-06 kl. 03:10.
2017-01-06, 02:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag tror att man måste förstå vilka "deep state"-intressen som Trump stångas mot. Den tidigare CIA-chefen Morell skrev exempelvis i en debattartikel att han skulle göra allt i sin makt för att få Clinton vald.

Jag råkade se denna text skriven under pseudonym av en tidigare CIA-agent. Man får misstanken att han vill att Trump skall lyckas men det är ändå läsvärt:

http://www.powerlineblog.com/archives/2017/01/ishmael-jones-from-russia-with-doubt.php

Ok tack! Jag gillar verkligen Morell en riktigt kuslig typ och lagom kall nästan psykopatlik, men passande just för som tidigare då CIA. Trump är bara en marionett till Putin inget annat.
2017-01-06, 02:39
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det finns ingen utanför CIA, FBI etc som sett några bevis. Vi är således uppmanade att ”tro” på vad de säger, men detta är förstås inte rationellt.

Om du tycker att det är rationellt att lägga större vikt vid föreställningen att enbart Trump vet sanningen, vilket han för övrigt påstått offentligt, och att de professionella yrkesmän och patrioter som leder USA´s sjutton underrättelseorgan mangrant antingen ljuger (inklusive inför Senaten, vilket är ett mycket allvarligt brott), alternativt är så bottenlöst inkompetenta att de missförstått allting så kommer vi nog inte vidare i den här diskussionen.
2017-01-06, 02:44
Medlem
Pre 1914s avatar
Blir en spännande morgondag.
2017-01-06, 02:44
Medlem
SecundusSilents avatar
James Woolsey kickad ut av Trump. Han satt i transition-teamet och är en fd chef för CIA (1993-95).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in