2017-01-11, 23:13
Medlem
["QUOTE=Crustacea|59570053]Någon som vet om KL hade vapen?

Annars har jag en teori", ....... mummel mummel svammel i kubik.

Du borde börja skriva fantasy-böcker eller science fiction. Mata inte den stackars människan som så gärna vill att detta har hänt för att MGM har en farsa som jagar. Din teori spricker på precis alla punkter. Herregud....
Citera
2017-01-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tror jag också. Ofta får ju åklagaren förbandsbesked innan de slutliga, på papper, kommer. Jag tror att dessa tidiga indikerat att rätt man sitter. Därav ny häktning till sista januari. Och tydligen även en RPU.

Mordutredningen förlängs: "Kommer bli tal om större rättspsykiatrisk undersökning"
"Flera avgörande provsvar i mordutredningen efter Råbodådet inväntas fortfarande. Åklagaren är förtegen om mordvapen och motiv, men menar att misstankarna stärkts.
– Det känns som att rätt gärningsman är häktad, säger åklagaren."

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/mordutredningen-forlangs-kommer-bli-tal-om-storre-rattspsykiatrisk-undersokning

Vi får se vad domstolen säger. "Känns". Det var inte något som påverkar dom skrala bevisen som hittills framkommit. Det måste komma fram detaljer i förhör. Och GM's blod på brottsplatsen. Eller ett mordvapen.
Kanske väntar förhörsledaren på fler bevis innan han skruvar på blåslampan.
Citera
2017-01-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ja, du har kanske rätt. Nu är det risk för att det blir 30-40 sidor med diagnoser och mediciner som inte har ett dugg med tråden att göra. Precis som detta inlägg.

Så långt. Varifrån kommer uppgiften om att GM har använt ett skjutvapen för att mörda BO? Det var en nyhet för mig. Har du någon susning?

Ja faktiskt, och det vet du också om du tänker efter.. Den kommer ifrån tråden.

En källa till påståendet vore på sin plats.
Citera
2017-01-11, 23:26
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Ok
Tell us the thuth then.

TEORI fattar du vad det är, jag skriver att det är mina TEORIER.....

Ok. Fortsätt då med dina teorier men berätta gärna vad du hänger upp dem på. Man är smart om man kan utveckla en ny teori ur två kända fakta och därigenom vinna respekt och framgång i en utredning. Jag tolkar din teori så som att den är helt gripen ur luften och saknar all förankring med tidigare kända fakta. Rätta mig gärna om du anser att jag har fel men styrk det med lite konkret fakta, inte bara med att du tycker annorlunda.

Ta inte detta som någon kritik mot dig som person men du måste acceptera att jag är tveksam till din berättelse.
Citera
2017-01-11, 23:35
Medlem
jjagares avatar
Haha
Har bara följt denna tråd sporadiskt tyvärr och den börjar bli som Marina Johansson tråden, saknar bara vissa skribenter.

Hade varit intressant om det inte är mgm, men det får vi inte hoppas.

Är denna åklagare "bättre" än åklagaren, Per-Åke Kvarnström som blev petad i MJ fallet.

Vif Vanja och Kjell
Citera
2017-01-11, 23:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Ok
Tell us the thuth then.

TEORI fattar du vad det är, jag skriver att det är mina TEORIER.....

Jag har läst ordet "stickvapen" på flera ställen. Bl.a. i Expressen:

"Efter att ha fått kontakt med operatören tog den 62-årige grannen över luren. Då ska den misstänkte 20-åringen ha varit inne i huset – och redan inlett sin våldsamma attack med ett stickvapen."

http://www.expressen.se/nyheter/dubbelmordet-kan-ha-spelats-in-av-sos-alarm/

och

" Men det var en form av stickvapen som användes vid dubbelmordet på en 71-årig kvinna och en 62-årig man i Hudiksvall, enligt polisens misstankar.
– Det kan man väl säga, medger kammaråklagare Christer Sammens.

http://www.expressen.se/nyheter/hammare-tros-inte-vara-mordvapnet/
Citera
2017-01-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Smal som en räka är han väl inte, tycker han ser rätt lufsig och lite lönnfet ut. Lite synd att moderator städade bort min och micros medicindiskussion. Det finns antipsykotiska mediciner som har som rätt vanlig biverkning att minska aptit och att den som tar dem kan bli lite rastlös.

Jag tycker han ser rätt spe ut men oavsett så har dom nog tagit tester på honom och inte funnit stilnoct eller zolpidem eller någon annan konstig medikament i hans blod.

Jag tycker det mesta tyder på att han inte tagit sin medicin snarare än tvärtom.

Jag vet inte om alla mobiloperatörer lagrar mobildata längre. Annars borde det komma resultat från närbelägna master om hans mobil varit i området. Har han slängt bort sin mobil innan dådet eller efter. Har han gjort sig av med mobilen innan säger det kanske att han inte är helt skogstokig.
Citera
2017-01-11, 23:44
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Haha
Har bara följt denna tråd sporadiskt tyvärr och den börjar bli som Marina Johansson tråden, saknar bara vissa skribenter.

Hade varit intressant om det inte är mgm, men det får vi inte hoppas.

Är denna åklagare "bättre" än åklagaren, Per-Åke Kvarnström som blev petad i MJ fallet.

Vif Vanja och Kjell

Om han är bättre eller sämre än PÅK är ju lite svårt att uppskatta men han har nog samma style-ist som uteliggarna i tunnelbanan har. Dock är det kanske varken någon merit eller nackdel men det finns ju ett gammalt talesätt som handlar om relationerna mellan människans bästa väns päls och dess övriga egenskaper. Han kanske bits?
Citera
2017-01-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jaja det är din gissning.
För övrigt har du lika ofta fel som du har rätt....

Jag refererar bara till Sammens uttalande.

"Men det kommer med all säkerhet att bli tal om en större rättspsykiatrisk undersökning, säger han."

RPU kan göras direkt, om han erkänner.
Annars efter avslutad rättegång i vänten på domen, under
förutsättning att rätten avser döma honom skyldig.
Citera
2017-01-12, 00:07
Medlem
Crustaceas avatar
Angående zolpidem, saxat från fass

Gå gärna in och läs mer om detta rävgift, är ledsen för mina inlägg och tar tbx dem orkar inte käbbla.

Absorption
Zolpidem absorberas snabbt och ger snabbt en sövande effekt. Biotillgängligheten är 70 % efter oralt intag. Kinetiken är linjär inom det terapeutiska dosintervallet. Den terapeutiska plasmanivån är mellan 80 och 200 ng/ml. Maximal plasmakoncentration uppnås mellan 0,5 och 3 timmar efter intag.

Distribution
Distributionsvolymen hos vuxna är 0,54 l/kg och minskar till 0,34 l/kg hos äldre.
Proteinbindningsgraden är 92 %. Förstapassagemetabolismen i levern är ca 35 %. Upprepad administrering har inte visats påverka proteinbindningen vilket indikerar att zolpidem och dess metaboliter inte konkurrerar om samma bindningsställen.

Eliminering
Eliminationshalveringstiden är kort med ett medelvärde på 2,4 timmar och en effektduration på upp till 6 timmar.
Samtliga metaboliter är farmakologiskt inaktiva och elimineras i urin (56%) och i feces (37%).
Studier har visat att Zolpidem inte är dialyserbart.

Särskilda patientgrupper
Hos patienter med njurinsufficiens ser man en måttlig reduktion av clearance (oberoende av eventuell dialys). Övriga farmakokinetiska parametrar påverkas ej.
Hos äldre patienter och hos patienter med leverinsufficiens är biotillgängligheten av zolpidem högre. Clearance reduceras och eliminationshalveringstiden förlängs (ca 10 timmar).

Hos patienter med levercirros har en 5-faldig ökning i AUC och en 3-faldig ökning i halveringstid observerats.
Citera
2017-01-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja faktiskt, och det vet du också om du tänker efter.. Den kommer ifrån tråden.

En källa till påståendet vore på sin plats.

Så här tror jag det gått till.
En polis sa till en journalist att han inte fick lämna bilen för
att han skulle då kunna hamna i skottvinkeln eller något liknande,
han sa inte inom skotthåll som man skulle kunna tro.

Och nej, jag tänker inte leta idag
Citera
2017-01-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Du kanske tänker på att det stod i media att gärningsmannen uppgavs vara beväpnad? Sedan spekulerades det i tråden om att det var ett skjutvapen. Ibland kan man blanda ihop det.

Ids inte söka artiklar så här dags, men min uppfattning var redan från början att polisen anlänt till ett fruktansvärt blodbad som fick dem att dra slutsatsen att en komplett dåre var ute och rände i skogen.

Den självklara åtgärden då blir väl att evakuera dels för att sagde dåre inte ska ta död på några fler - men också för att det var stor risk för att polisen skulle behöva avlossa verkanseld. Om någon kommer rusande med ett vapen vill man troligen slippa fundera på kulfång och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in