Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-11, 22:46
  #1
Medlem
Nu gäller min frågeställning främst vid "chatt/onlinedejting/facebook/snapchat etc etc etc.

I "riktiga livet" har jag inga större problem med att få en konversation att flyta på även om man kanske träffar en blyg/tystlåten person som svarar kort och koncist på varje fråga.

Men "digitalt" blir det något helt annat? Ibland börjar man prata med tjejer som känns väldigt lättsamma att prata med av någon anledning. Medan man ibland inleder en konversation med tjejer som verkligen svarar typ kort och koncist och endast om dom blir tillfrågade något. Oftast brukar jag avbryta kontakten där, pga att jag tycker att "det blir tråkigt.

Ville se om någon här har något bra tips/råd om hur man går tillväga med den typen av tjejer?

Låt säga du börjar prata med en tjej, frågar
" vad har du gjort idag?" - inget speciellt.
" vad gör du?" - inget

Om man nu skulle vilja fortsätta en sån konversation, vad fan börjar man prata om? Vädret? Helgen? Kommer bara på tråkiga saker
Hur gör ni?
__________________
Senast redigerad av universal44 2017-01-11 kl. 22:50.
Citera
2017-01-11, 22:50
  #2
Medlem
Det är väl så, att även dom tycker det är tråkigt, och har bara svarat inledningsvis för att vara sociala.

Gå vidare till nästa...
Citera
2017-01-11, 22:51
  #3
Medlem
En sådan konversation fortsätter man inte, personen är uppenbarligen inte intresserad och vill helst att du slutar skriva. Lär dig ta hinten så blir det bekvämare och de slipper ignorera dig totalt eller bara säga rakt ut att de inte är intresserade.
Citera
2017-01-11, 22:53
  #4
Medlem
VelvetReds avatar
Skojar till det!

-Jag leker med en rosa kanin!
-Va?
- Jag skojade bara, du då?
-Inget.
- Nu blåser jag upp en rosa elefant!
-Wtf


Förvänta dig inte mycket utav själlösa dårar.
Citera
2017-01-11, 22:54
  #5
Medlem
DonLatinos avatar
Oftast, om hon inte slänger iväg ett: dudå? Eller liknande så betyder det att denna flicka inte är intresserad. Då går du bara vidare till nästa. Annars kan du fråga om uppkommande planer inför veckan, och om hon svarar med något i stil av: "Ja, jag ska ju till Stockholm och träffa en bekant" så kan du oftast ställa följdfrågor som: "Jaha, ska du göra något speciellt där borta osv osv"
Citera
2017-01-11, 22:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
En sådan konversation fortsätter man inte, personen är uppenbarligen inte intresserad och vill helst att du slutar skriva. Lär dig ta hinten så blir det bekvämare och de slipper ignorera dig totalt eller bara säga rakt ut att de inte är intresserade.

Jag håller med dig om att många svarar så för att "ge hint" av ointresse. Jag har dock varit med om tjejer som t.o.m ringt upp mig och betett sig sådär i telefonen ( då har jag inga problem att låta konvon flyta på, då jag tycker det blir lättare med tal än i skrif) Så tror vissa människor är så per automatik.
Citera
2017-01-11, 22:58
  #7
Medlem
rrpipers avatar
Det finns massor du kan fortsätta med: "Vill du knulla?", "Sugen på kuk?", "Är du kåt" etc... Låt romantiken flöda.
Citera
2017-01-11, 23:07
  #8
Medlem
Mata kommentarer om hur vackra dom är sen e det bara att åka dit å bäzza
Citera
2017-01-11, 23:12
  #9
Medlem
Clayton80s avatar
Mitt tips är att inte försöka få sådana konversationer att "flyta på". Se istället till att snarast möjligt träffas IRL och ta det därifrån. Grundinställningen bör vara att du har bättre saker att göra än sitta och chatta.
Citera
2017-01-11, 23:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
Mata kommentarer om hur vackra dom är sen e det bara att åka dit å bäzza

Haha vet inte varför men även om tjejerna som beter sig så oftast ser bra ut, är det sista jag vill göra att ge någon fin komplimang efter den typen av svar.
Citera
2017-01-11, 23:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Mitt tips är att inte försöka få sådana konversationer att "flyta på". Se istället till att snarast möjligt träffas IRL och ta det därifrån. Grundinställningen bör vara att du har bättre saker att göra än sitta och chatta.

Du har en poäng och gillar din grundinställning. Även om jag tror det blir svårt att träffa någon som man utbytat 4 meningar med. Men vem vet.

Man borde kanske försöka driva med personen ifråga just pga de är så "tysta/korta" ? Men vad skulle man kunna skriva?

"Svarar du så kortfattat för att du bara har en hand?" Kan det funka månntro 😂😂😂👍🏻👍🏻
Citera
2017-01-11, 23:22
  #12
Medlem
När jag tidigare startat en konversation och fått den typen av svar, då har jag alltid avslutat konversationen abrupt i stil med "Hejdå ha ett kul liv!"
Det märkliga är att somliga ifrågasatt varför, vilket jag då aldrig svarat på, men jag har på något vis känt mig som en vinnare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback