Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 23:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
När jag tidigare startat en konversation och fått den typen av svar, då har jag alltid avslutat konversationen abrupt i stil med "Hejdå ha ett kul liv!"
Det märkliga är att somliga ifrågasatt varför, vilket jag då aldrig svarat på, men jag har på något vis känt mig som en vinnare.

Detta, men ännu bättre att inte svara alls, visa att du skiter fullständigt i det och har andra alternativ.
Citera
2017-01-11, 23:28
  #14
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universal44
Du har en poäng och gillar din grundinställning. Även om jag tror det blir svårt att träffa någon som man utbytat 4 meningar med. Men vem vet.
Jag vet, det var därför jag svarade. Det är inte svårt om hon är intresserad.

Om du gillar grundinställningen, sätt igång och tillämpa den i ditt liv.
Citera
2017-01-11, 23:29
  #15
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universal44
Du har en poäng och gillar din grundinställning. Även om jag tror det blir svårt att träffa någon som man utbytat 4 meningar med. Men vem vet.

Man borde kanske försöka driva med personen ifråga just pga de är så "tysta/korta" ? Men vad skulle man kunna skriva?

"Svarar du så kortfattat för att du bara har en hand?" Kan det funka månntro 😂😂😂👍🏻👍🏻

Eller typ "Ähum, skulle jag gissa ditt yrke hamnar nog romanförfattare som sista gissning. Fast du kanske sitter å knåpar på en stumfilm?".
Citera
2017-01-11, 23:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
När jag tidigare startat en konversation och fått den typen av svar, då har jag alltid avslutat konversationen abrupt i stil med "Hejdå ha ett kul liv!"
Det märkliga är att somliga ifrågasatt varför, vilket jag då aldrig svarat på, men jag har på något vis känt mig som en vinnare.

Haha en grej som hände mig, som antagligen bekräftar att vissa tjejer har kommunikationsproblem/förväntar sig att man ska kunna utläsa vad dom tycker är intressant att prata om.

Börjar prata med en tjej på nätet , lätt en 9:a-10:a , korta konvon på nätet består enbart nästan av frågor från min sida och korta svar från hennes sida.

Vi utbyter telefonnummer och fortsätter den tråkiga kontakten via sms. Varvid jag efter några meddelanden inte orkar mer och typ "skiter i det", slutar ställa frågor, slutar skriva överhuvudtaget.

Det går typ 1 vecka , sedan får jag ett sms " hej det är xxx , undrar om du vill ta upp kontakten igen? " man bara, alltså va?!
-blev ingen vidare kontakt ändå.
Citera
2017-01-11, 23:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Detta, men ännu bättre att inte svara alls, visa att du skiter fullständigt i det och har andra alternativ.

Jag är inte typen som låter något sväva i ovisshet, bättre i så fall att markera att man inte vill konversera något mer, än att låta det rinna ur i sanden. Gjorde detsamma vad gäller SMS back in the days, fast med lite annorlunda formulering istället för kul liv
Citera
2017-01-11, 23:33
  #18
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universal44
Låt säga du börjar prata med en tjej, frågar
" vad har du gjort idag?" - inget speciellt.
" vad gör du?" - inget

Hur är det meningen att man ska svara på dina frågor?

-vad har du gjort idag?
-inget utöver det vanliga

- vad gör du?
- Sitter och smäller av brakare framför datorn...

Omformulera frågan.
"haft en bra dag?"
"fan.. min dag är piss.. hur har din varit?"

Finns lite mer att diskutera då.
Det är fan ett under att dom ens svarar "inget"..
__________________
Senast redigerad av therefore 2017-01-11 kl. 23:36.
Citera
2017-01-11, 23:36
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Hur är det meningen att man ska svara på dina frågor?

-vad har du gjort idag?
-inget utöver det vanliga

- vad gör du?
- Sitter och smäller av brakare framför datorn...

Omformulera frågan. "haft en bra dag?" Finns lite mer att diskutera då.
Det är fan ett under att dom ens svarar "inget"..

Hahaha för att på "haft en bra dag?" Kan man inte svara "ja"
Hoppas inte du var seriös, för din egen skull .
Citera
2017-01-11, 23:38
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universal44
Haha en grej som hände mig, som antagligen bekräftar att vissa tjejer har kommunikationsproblem/förväntar sig att man ska kunna utläsa vad dom tycker är intressant att prata om.

Börjar prata med en tjej på nätet , lätt en 9:a-10:a , korta konvon på nätet består enbart nästan av frågor från min sida och korta svar från hennes sida.

Vi utbyter telefonnummer och fortsätter den tråkiga kontakten via sms. Varvid jag efter några meddelanden inte orkar mer och typ "skiter i det", slutar ställa frågor, slutar skriva överhuvudtaget.

Det går typ 1 vecka , sedan får jag ett sms " hej det är xxx , undrar om du vill ta upp kontakten igen? " man bara, alltså va?!
-blev ingen vidare kontakt ändå.

Precis så har det alltid varit för mig också. Därför brukade jag alltid helt abrupt slänga in ett hejdå, fyllt av lite hård lyckoönskan och utropstecken.

Haha kul historia, har också varit med om att en passiv kvinna helt plötsligt "tar upp kontakten" någon vecka senare, man får väl anta att alla hennes konversationer då runnit ut i sanden, eller att hon blivit dissad efter en dejt. Om/när det händer, då ska man givetvis besvara hennes meddelande, men förklara för henne att man inte är det minsta intresserad.
Citera
2017-01-11, 23:39
  #21
Medlem
Oxehufwuds avatar
Kära universal44,

Det första du gör fel är att du ställer frågor vars främsta funktion är att vara artighetsfraser. När en person får dessa frågor uppfattas det med stor sannolikhet inte som att du är intresserad av att ha ett samtal, utan som att du ställer standardiserade frågor. Är dessa frågor det enda du är intresserad av att veta om personen? Om inte: varför ställer du inte frågor du faktiskt bryr dig om att få svar på?

Det andra du gör fel är att du verkar tro att folk vill "prata" om ointressanta saker bara för ni är på internet. Du säger att du kan få konversationer att flyta på i verkligheten, där tror jag inte du frågar personen "vad gör du?" - och om du mot förmodan gör det så får du nog bara svar för de tar dig som lågintelligent och vill vara artiga.

Det tredje du gör fel är att du tror att människor vill prata med dig bara för du skriver till dem. Detta tror du fast de besvarar dina frågor oengagerat. Gör du likadant i verkligheten? Om någon besvarar dina frågor med ett enstaka ord så fortsätter du konversationen och bortförklarar dess ensidighet med att den andra personen är "blyg" snarare än ointresserad? En konversation är inte en konversation om bara den ena personen pratar.

Det fjärde du gör fel är att tro att det finns ett färdigt recept att följa för att få ett önskat resultat. Istället för att teoretiskt komma på olika samtalsmetoder kan du fråga dig själv varför du är så mån om att ha samtal med personer som inte vill prata med dig. Du säger att du bara kommer på tråkiga frågor att ställa, detta speglas antagligen i hela din personlighet: tråkig. Du blir inte rolig för du lär dig "roliga" frågor. Då förstår du inte vad "rolig" är. Det roliga handlar till stor del om att reagera. För att reagera krävs det input. Om du inte får input från den andra personen går det inte att vara rolig.

Med vänliga hälsningar,

Eder förbundna Oxehufwud
Citera
2017-01-11, 23:40
  #22
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universal44
Hahaha för att på "haft en bra dag?" Kan man inte svara "ja"
Hoppas inte du var seriös, för din egen skull .

Det gör det lättare för dig att följa upp..
- ja
- jasså?

- Nej
- vaddårå?
__________________
Senast redigerad av therefore 2017-01-12 kl. 00:03.
Citera
2017-01-12, 00:26
  #23
Medlem
Det grundläggande i detta är att du är en man som pratar med kvinnor. Kvinnor är i allmänhet att betrakta som bortskämda drottningar på nätet. En tjej måste vara mycket intresserad för att ägna någon tid åt dig då det utanför ert chatfönster står hundratals kukar i givakt och bankar ivrigt på dörren med sina kukhuven. Är du inte intressant nog kommer hon förr eller senare bli distraherad av en av alla andra ivriga kukar som pockar på hennes uppmärksamhet.
Citera
2017-01-12, 00:27
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universal44
Nu gäller min frågeställning främst vid "chatt/onlinedejting/facebook/snapchat etc etc etc.

I "riktiga livet" har jag inga större problem med att få en konversation att flyta på även om man kanske träffar en blyg/tystlåten person som svarar kort och koncist på varje fråga.

Men "digitalt" blir det något helt annat? Ibland börjar man prata med tjejer som känns väldigt lättsamma att prata med av någon anledning. Medan man ibland inleder en konversation med tjejer som verkligen svarar typ kort och koncist och endast om dom blir tillfrågade något. Oftast brukar jag avbryta kontakten där, pga att jag tycker att "det blir tråkigt.

Ville se om någon här har något bra tips/råd om hur man går tillväga med den typen av tjejer?

Låt säga du börjar prata med en tjej, frågar
" vad har du gjort idag?" - inget speciellt.
" vad gör du?" - inget

Om man nu skulle vilja fortsätta en sån konversation, vad fan börjar man prata om? Vädret? Helgen? Kommer bara på tråkiga saker
Hur gör ni?

Ställ frågor om sådant som framgår intressera henne i hennes profil
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback