Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-11, 21:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Christopher Steele, Ex-British Intelligence Officer, Said to Have Prepared Dossier on Trump
Former spy is director of London-based Orbis Intelligence Ltd.
http://www.wsj.com/articles/christopher-steele-ex-british-intelligence-officer-said-to-have-prepared-dossier-on-trump-1484162553

Var och en gör sin bedömning men börjar man sin karriär med att ljuga om Obamas födelseattest ska man hålla käften om vad som är fake news. Hycklare som han är och vid frågan om bästa skådespelare tidigare så hade han Streep som nummer två. Väldigt fin person hette det då.

I dag hade Make America Golden Again presskonferens och det är tydligt att han inte vet vad detta innebär och det kom inte fram så mycket vettigt där direkt. Kanske mer ilska och svammel och arrogans mot journalister, men dom bryr sig inte. Oavsett så kräver amerikanska folket svar på frågor men det var det otroligt glest med. Mer som att han höll i någon jävla cirkus. Totalt sågat och många bara ehh, va? Oavsett så har i alla fall inte jag skrattat så mycket som jag gjorde på den fullkomliga explosionen som kom efter den sk rapporten. Mobbaren Trump fick känna på lite av sin egen medicin helt enkelt. Men han erkände hacket av Ryssland återigen vilket bara bevisar att ska han bli kvar så måste han förlita sig på underrättelsetjänsten för där vilar en hel del gällande säkerheten. Men han kanske inte bryr sig ?

Citat:
Penthouse ‏@Penthouse
ATTENTION:
We are offering up to $1-million for exclusive rights to the FSB tapes of Donald Trump's #goldenshowers
Senast redigerad av Moosky 2017-01-11 kl. 21:32.
2017-01-11, 21:31
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Det var inte Trumps bästa presskonferens men jag fattar inte varför folk verkar tycka att han skötte sig uselt. Han hanterade ju CNN på ett briljant sätt, han röt ifrån och visade att de inte förtjänar någon respekt när de beter sig så vidrigt.

"Your organisation is terrible! Quiet! Quiet! You're fake news!"

Nyhetsorganisationer som beter sig som pajasar ska behandlas med samma värdighet som pajasar har.
2017-01-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det var inte Trumps bästa presskonferens men jag fattar inte varför folk verkar tycka att han skötte sig uselt. Han hanterade ju CNN på ett briljant sätt, han röt ifrån och visade att de inte förtjänar någon respekt när de beter sig så vidrigt.

Nyhetsorganisationer som beter sig som pajasar ska behandlas med samma värdighet som pajasar har.

Det kommer komma situationer när han ska tala till folket om skjutningar, terrorism osv så det kan vara bra att börja bli lite seriös.

Men hatar att hans jävla barn och alla andra ska vara som sniglar efter honom låt människan få prata ensam och vara ifred.
2017-01-11, 21:40
Medlem
Grävulens avatar
4chan beskrev igår följande händelseförlopp för hur den senaste fakenyheten om Donald Trump kom till.

Citat:
Ett troll på 4chan låtsades vara anti-trump och gav falsk information till Rick Wilson. 1 november 2016 23 november 2016
Rick Wilson (gop konsult, neocon, #nevertrump) tog betet och förmedlade det till Evan McMullin.
Evan McMullin (ex-cia, neocon, #nevertrump, anti-russia) gav "dossiern" till John McCain
John McCain (neocon, anti-trump, anti-russia) gav "dossiern" till FBI
Intelligence agencies (FBI) läckte "dossiern" till Buzzfeed
Mainstream media förmedlar fakenyheten över hela världen.

https://boards.4chan.org/pol/thread/106629009#p106635054

John McCain har bekräftat att det var han som gav "dossiern" med bevis om Donald Trumps sexskandaler i Ryssland till FBI. John McCain och mördarmedia hävdade sedan att Donald Trump inte kunde bli president då han var utsatt för utpressning av Putin.

Citat:
Ursprungligen postat av nypost
Sen. John McCain admitted Wednesday that he gave the FBI a dossier detailing claims of a Russian blackmail plot against President-elect Donald Trump.

The Arizona lawmaker, a longtime Trump critic, made the public statement as questions piled up about his alleged role in spreading an unverified and error-riddled document that Trump has denounced as “a complete and total fabrication.”

“Late last year, I received sensitive information that has since been made public,” McCain said.

“Upon examination of the contents, and unable to make a judgment about their accuracy, I delivered the information to the Director of the FBI. That has been the extent of my contact with the FBI or any other government agency regarding this issue.”

http://nypost.com/2017/01/11/john-mccain-i-gave-russia-blackmail-dossier-on-trump-to-fbi/
2017-01-11, 21:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det kommer komma situationer när han ska tala till folket om skjutningar, terrorism osv så det kan vara bra att börja bli lite seriös.
Jag tycker att han har mött seriösa ämnen på ett mycket värdigt sätt tidigare, det är en av anledningarna till att han blev vald. Om han pratar om terrorism så kommer han inte prata på samma sätt som han gör när han sätter CNN på plats.
2017-01-11, 21:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är inte fel att göra förutsägelser. Klart är att han har allt att vinna här. Hur som helst säger han att han ska genomföra det ganska så omgående. Planen är färdig "and it´s a beautiful plan". De har förberett mängder av lagförslag och strykningar.

Det ska dessutom bli intressant att se detta. Massiva skattesänkningar samtidigt som mänder av företag flyttar tillbaka. Infrastruktur så det står härliga till, finansierat till stor del av privata initiativ. Kanske kan det få medelklassen att blomstra igen. Frågan är hur det ska gå med statsskulden. Och vad kommer hända med alla statstjänstemän? Ska de få jobba kvar eller åker får de sparken?

Min förhoppning är en drastiskt minskad stat. Kul att du nämner Bush föresten.

Det som fick mig att verkligen gilla Trump var när han fullkomligen massakrerade Bush under debatterna. Innan Trump var jag övertygad om att det skulle stå mellan Bush och Clinton och att Bush skulle vinna. Han åkte ju på Bilderbergmötet och allt.

Men in kommer Trump och visar var skåpet skulle stå. Körde över Bush, körde över Clinton. En hjälte i mina ögon. De är kanske stoppade för gott. Neokonservativa har förlorat det här slaget. När som helst är McCain avpolleterad, liksom många andra av det elaka jävla garde som förpestat jordklotet med alla sina krig, för att inte säga folkmord.

Kanske de kan få sitta i fängelse. Det är min dröm att se en del av dessa svin stå åtalade. En dröm som sagt.
Finns inte mycket kul med den Bush.
Men dom övriga två har jag inte så mycket emot.

Dock valde du att inte fortsätta med mina analyser och förutsägelser som var fel enligt dig, kan vi sortera detta till nått som inte var någon direkt substans i?
Men kom på jag gjorde en analys tidigare i tråden, och att Trump lockar en ny väljar skara som normalt inte röstar.
Vilket balansera upp de som inte gillade Trump hos R och inte rösta R eller inte alls(om nu ens någon bytte sida ).
2017-01-11, 21:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
4chan beskrev igår följande händelseförlopp för hur den senaste fakenyheten om Donald Trump kom till.

John McCain har bekräftat att det var han som gav "dossiern" med bevis om Donald Trumps sexskandaler i Ryssland till FBI. John McCain och mördarmedia hävdade sedan att Donald Trump inte kunde bli president då han var utsatt för utpressning av Putin.

Citat:
BBC's Paul Wood: Multiple sources knew of Russia's Trump dossier
https://www.youtube.com/watch?v=KyFTRVvhM5M

Ja det stämmer nog att McCain lämnade det till FBI, men det är inte hans verk vilket du tycks inbilla dig.
2017-01-11, 21:54
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.youtube.com/watch?v=KyFTRVvhM5M

Ja det stämmer nog att McCain lämnade det till FBI, men det är inte hans verk vilket du tycks inbilla dig.

Nej det är inget jag inbillar mig. Trollet lurade Rick Wilson som sedan spred det i sina kretsar att han hade information som skulle stoppa Donald Trumps kampanj, han skröt om sin oktober, november surprise och att han snart skulle stoppa Trump men han levererade aldrig. Det var ingen som vågade publicera ryktena innan John McCain tipsade FBI.
2017-01-11, 21:56
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

Visst är det så. Fr. allt Jake Tapper verkar ju nästan ha ett personligt hat mot Trumpen, nästan lika stort som kärleken från Hannity på FOX.

SVT TEXT:s rubrik är att Trump sa: "Tror att Ryssland låg bakom hackning".
WTF is that. Merparten av presskonf. handlade ju om annat, fr. allt medias fejkade rapportering.

Jag såg den LIVE på CNN. JUST CNN FICK SIG EN STOR KÄFTSMÄLL, DÅ TRUMPEN VÄGRADE TA FRÅGOR FRÅN DERAS REPORTER! Deras uppenbarligen falska anklagelser som de fått från "Buzzfeed" fick Trumpen att gå i taket - med all rätt. Tänker inte ens nämna vad de anklagelserna handlade om, under min värdighet. New York Times gick TIDIGT ut med att det var osanningar. Skämskudde på CNN, skämskudde på politiska "experter" - samt skämskudde + skämsfilt för fejkade uppgifter från FBI/CIA som läckt till lying media.
För dem som känner för det, så kan ni se dyngan här: http://www.svt.se/ny…/utrikes/se-dusten-mellan-trump-och-cnn
Ytterligare ett sätt att förnedra honom på oklara grunder. Självklart beställt av horbocken Bill Clinton & hans fruga. Med hjälp av Obama, såklart. Dåliga förlorare har fått en helt ny innebörd.
2017-01-11, 22:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Who gives a shit?
Grejen är inte nåt sorts samröre med prostituerade, saken är den att fanskapet begår landsförräderi:
http://i.imgur.com/Kuq9xw1.png
2017-01-11, 22:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej det är inget jag inbillar mig. Trollet lurade Rick Wilson som sedan spred det i sina kretsar att han hade information som skulle stoppa Donald Trumps kampanj, han skröt om sin oktober, november surprise och att han snart skulle stoppa Trump men han levererade aldrig. Det var ingen som vågade publicera ryktena innan John McCain tipsade FBI.

Citat:
Christopher Steele, ex-MI6 reportedly prepared the dossier on Trump. He is the director of Orbis Business Intel ltd
http://www.wsj.com/articles/christopher-steele-ex-british-intelligence-officer-said-to-have-prepared-dossier-on-trump-1484162553

Så ser det ut just nu, så det krävs nog lite mer än ett random internet troll. Eller vad tror the golden team?

Citat:
Putin’s spokesman, Dmitry Peskov, denied on Wednesday that Russia collects compromising material. This is untrue. In 1999, Russian TV showed footage of Russia’s prosecutor general, Yuri Skaratov, in bed with two young women. Skaratov had fallen out with Russian’s then president, Boris Yeltsin. The head of the FSB at the time told a press conference that the recording of the orgy was genuine. His name? Vladimir Putin.
https://www.theguardian.com/us-news/2017/jan/11/trump-russia-dossier-explainer-details

Som sagt är alltså Ryssland fullt kapabla att visa upp sina bevis i statsmedia och det har hänt förut.
2017-01-11, 22:16
Medlem
SecundusSilents avatar
Trump visade återigen sin irrationella eller ombytliga sida, då han plötsligt utan bevis säger att han tror att Ryssland hackade DNC. Detta är iofs bra, för det visar omvärlden att ingen stat kan sätta tilltro till vad han säger, vilket påskyndar USAs fall på den internationella scenen.

Rex Tillerson - blivande utrikesminister - sade i sitt förhör idag att han vill ha tillbaks Turkiet i USAs famn, men det blir nog svårt eftersom Erdogan värdesätter stabilitet och ledarskap, sådant som Putin visat under hela sin karriär och inte en som byter uppfattningar som andra byter strumpor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in