Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 15:33
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaner
Du behöver ingen box för att se iptv på en Samsung.Endast en internetuppkoppling.
Däremot måste du registrera din MACadress,mm.
Här kan du läsa mer om vad som gäller.
http://siptv.eu/activation/


Sorry var otydlig, jag har ingen Samsung :-) Utan vill ha den appen som Samsung Smart Tv har.

Sedan undrar jag även ifall folk vet hur man skapar en länk av en m3u lista ist för själva m3u filen?
2017-01-11, 16:35
  #602
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spritzinho
Sorry var otydlig, jag har ingen Samsung :-) Utan vill ha den appen som Samsung Smart Tv har.

Sedan undrar jag även ifall folk vet hur man skapar en länk av en m3u lista ist för själva m3u filen?


Inte testat själv men denna ska va bra https://www.netonnet.se/art/ljudbild...0/213157.9128/
2017-01-11, 17:10
  #603
Medlem
reffis avatar
När jag tittar på SVT 1 så får jag ett litet flimmer högst upp på min tv.

Hur fixar jag detta? Eller är det sändningen?
Använder Kodi på datorn.

Edit: En bonusfråga, det står i Kodi när jag tittar på SVT 1 att det är 720p och kvaliteten ser inte alls särskilt bra ut (inte tokdålig men det är inte HD). Kan man få 1080 på något sätt?
__________________
Senast redigerad av reffi 2017-01-11 kl. 17:21.
2017-01-11, 17:21
  #604
Medlem
papi.fs avatar
Tack för alla bra svar i den här tråden. En sista grej jag funderar över, är det någon som vet om det finns/vart man kan hitta återförsäljare till ipking som tar annan betalning än bitcoins?
2017-01-11, 18:35
  #605
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
När jag tittar på SVT 1 så får jag ett litet flimmer högst upp på min tv.

Hur fixar jag detta? Eller är det sändningen?
Använder Kodi på datorn.

Edit: En bonusfråga, det står i Kodi när jag tittar på SVT 1 att det är 720p och kvaliteten ser inte alls särskilt bra ut (inte tokdålig men det är inte HD). Kan man få 1080 på något sätt?
Längre ner finns svt1 hd
2017-01-11, 18:59
  #606
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Längre ner finns svt1 hd

Samma sak på den också. Verkar rent utav vara samma sändning och samma "flimmer" längs överkanten av tvn.

Edit: Jag installerade om Kodi och flimmret försvann.
2017-01-11, 20:11
  #607
Medlem
Rapid fungerar bra med kodi förutom det jag tidigare postat om som jag inte är supernöjd med.
Försökte lägga till det på min Sony Blu-ray som har Ottplayer som app i Opera Store, kanallistorna laddas som dom ska och alla förinspelade shower och filmer som ligger som tv kanaler fungerar utan problem men däremot llive-tv startar men stanna efter 2s.

Någon som har tips om vad det kan bero på? Behöver man kanske registrera mac adressen som man tydligen behöver göra på smart-tv?
2017-01-11, 21:18
  #608
Medlem
Har idag startat ett 24h-gratistest. Måste säga att jag är mycket positivt överraskad, och då kör jag ändå via wifi.

Har en fråga, vad är det som påverkar benägenheten till lagg/buffring (förutom uppkopplingen)?

Om väldigt många vill titta på samma stream vid samma tidpunkt, påverkar det då? Eller är det bara det totala antalet streams, oavsett vilken kanal som streamas, som påverkar?
2017-01-11, 21:22
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Har idag startat ett 24h-gratistest. Måste säga att jag är mycket positivt överraskad, och då kör jag ändå via wifi.

Har en fråga, vad är det som påverkar benägenheten till lagg/buffring (förutom uppkopplingen)?

Om väldigt många vill titta på samma stream vid samma tidpunkt, påverkar det då? Eller är det bara det totala antalet streams, oavsett vilken kanal som streamas, som påverkar?

Tittar flera stycken på samma stream samtidigt så flyter det inte på alls lika bra som annars. Ofta mycket buffer vid live-matcher. Tyvärr.
2017-01-11, 21:30
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codehunter
Rapid fungerar bra med kodi förutom det jag tidigare postat om som jag inte är supernöjd med.
Försökte lägga till det på min Sony Blu-ray som har Ottplayer som app i Opera Store, kanallistorna laddas som dom ska och alla förinspelade shower och filmer som ligger som tv kanaler fungerar utan problem men däremot llive-tv startar men stanna efter 2s.

Någon som har tips om vad det kan bero på? Behöver man kanske registrera mac adressen som man tydligen behöver göra på smart-tv?
Jag har kört kingens lista i ottplayer och då funkade allt utan nån reg.
2017-01-11, 22:02
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag har kört kingens lista i ottplayer och då funkade allt utan nån reg.

Använder du appen som finns i "molntjänsten" Opera Store?
För jag har förstått att Opera inte är installerat på blu-ray spelaren utan ligger i molnet. Tänker mer om det skulle vara skillnad om Opera ligger som installerat app på hårddisken på spelaren att det kanske flyter på bättre då.
2017-01-12, 07:42
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga73
Tittar flera stycken på samma stream samtidigt så flyter det inte på alls lika bra som annars. Ofta mycket buffer vid live-matcher. Tyvärr.

Jag växlade mellan Liverpool (SD) och Barca (HD) igår och upplevde inga direkta problem. (Å andra sidan kanske inte de matcherna lockade så många tittare..?)

Ni som testat IPTVking en lite längre period, hur har det funkat? Både vanliga kanaler (typ TV4) och sportkanalerna.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback