2017-02-22, 18:53
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Någon med problem hos Camdserver nu?
Har fryslagg på samtliga kanaler.

Jag har likadant. Första gången det händer för mig hos Camdserve, har försökt kolla på Kanal 9 i en kvart nu och det buffrade som fan.

Får hoppas detta löser sig till Champions League ikväll.
2017-02-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Nej jag är inte särskilt förtjust i camdserver, och nej det är inte hos mig det är fel. Det är så att de presenterade kanaler på deras hemsida (på första sidan) att de tillhandahåller kanaler ett gäng Viasat HD kanaler för oss Elite package kunder.

Dessa kanaler är unika i sitt slag då ingen annan erbjuder dom, vilket lockar kunder som vill se på hockey. Men ingen av de 7 kanalerna håller måttet, de går inte att kolla på. Även deras kundtjänst erkänner detta på Skype, och skyller på att man borde ha frågat innan om de verkligen fungerar.

Jag har ingen aning hur bra deras IPTV tjänst är, men jag skriver här om den andra tjänsten för att om någon hade tänkt köpa combopacket.

Ok, det suger ju
Vadå kolla innan? Det borde dom väl ha koll på som säljer skiten 😕

Är det bara hockeykanalerna som strular eller samtliga kanaler?
2017-02-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag har likadant. Första gången det händer för mig hos Camdserve, har försökt kolla på Kanal 9 i en kvart nu och det buffrade som fan.

Får hoppas detta löser sig till Champions League ikväll.

Vilken leverantör har du?
Läste att Iptv King har problem med Bahnhof som leverantör.
2017-02-22, 19:02
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Vilken leverantör har du?
Läste att Iptv King har problem med Bahnhof som leverantör.

Bahnof, har kört med Camdserver i 1 månad snart och det är första gången det strular så att felet ligger hos Bahnof tror jag inte på. Förmodligen deras servrar som strular just nu.
2017-02-22, 19:02
Medlem
Hej

Jag kör ett prov nu med Iptvking på en Tvip Box.

Men jag tycker inte kanalerna är i HD?
Upplever mycket bättre bild från canaldigital med parabolen som jag kör med idag.

Tycker ni att ni får HD bild?

Jag har en 100/10 lina så inga problem med bandbredden.
2017-02-22, 19:10
Medlem
Citat:
Bahnof, har kört med Camdserver i 1 månad snart och det är första gången det strular så att felet ligger hos Bahnof tror jag inte på. Förmodligen deras servrar som strular just nu.

Kan meddela att det funkar felfritt med 4G. Så är rätt säker på att det är Bahnhof. Har som sagt också dem. Läs på iptv kings forum ang Bahnhof.
2017-02-22, 19:17
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Kan meddela att det funkar felfritt med 4G. Så är rätt säker på att det är Bahnhof. Har som sagt också dem. Läs på iptv kings forum ang Bahnhof.

Pratar med kundtjänsten just nu och det verkar vara fler som har problem. De skulle kolla vidare för att se vad det är som strular. Skumt om det nu skulle vara Bahnof helt plötsligt när det har funkat mer eller mindre felfritt i nästan 4 veckors tid.
2017-02-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.32
Ok, det suger ju
Vadå kolla innan? Det borde dom väl ha koll på som säljer skiten 😕

Är det bara hockeykanalerna som strular eller samtliga kanaler?
Det är bara Viasat kanalerna NHL 1-7 som inte går att kolla på, resten fungerar okej. Det är ju lite trist att det just är dom här som inte fungerar när jag antar det är fler än mig som är intresserade just p ga dessa.
2017-02-22, 19:25
Medlem
Citat:
Pratar med kundtjänsten just nu och det verkar vara fler som har problem. De skulle kolla vidare för att se vad det är som strular. Skumt om det nu skulle vara Bahnof helt plötsligt när det har funkat mer eller mindre felfritt i nästan 4 veckors tid.

jag har fått mail om att testa olika kanaler, bland annat Viasat HD kanalerna och här fungerar det utan problem som sagt.
2017-02-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
du har alternativet DHL Express frakt vilket bara tar ett par dagar, kostar ca 150kr.
Oki hur lång tid tar vanlig leverans?
2017-02-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikfred
Oki hur lång tid tar vanlig leverans?

ingen aning då jag valde DHL express när jag beställde sist, de värt när man beställer flera boxar, iofs värt för en också om man inte vill vänta flera veckor.
2017-02-22, 19:34
Medlem
Citat:

Jag får svar från Camdserver att ingen annan upplever problem och inga störningar.
Men eftersom det funkar fint med 4G så blir det tydligt att det är Bahnhof.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in