2017-01-10, 12:10
Medlem
Om man verkligen ville utreda ärendet så borde det inte vara något problem att hitta köptransaktionen. För det första är det bara att se om tiden för transaktionen matchar läkarens påstående och för det andra är det bara att undersöka vilket kreditkort som har använts för köpet. Jag tror knappast en läkare köper in mediciner kontant för egna medel. Sanningen är att man har inget som helst intresse av att hitta något här och alla försöker att rädda nationalidolen. Huruvida Johaug fått i sig substansen via krämen är omöjligt att veta i dagsläget som utomstående, men den där historien som de dragit om hur det skall ha gått är knappast helt sann.
Citera
2017-01-10, 13:06
Medlem
wwrs avatar
Är kvittot från kortköp tror jag inte ens de norska myndigheterna i längden kan dölja vem som köpt salvan.

Är det ett manuellt kvitto kan det ju vara "vad som helst", kanske förfalskat eftersom det dyker upp så sent.

Om TJ köpt salva med clostebol på kort så hade det ju hjälpt henne en hel del och jag tror inte man blandat in läkaren i förklaringen.

Norska myndigheter verkar inte sky något för att vinna skidtävlingar och skydda sina idrottsmän. Så nu överväger man säkert om detta kvitto kan användas i denna verksamhet.

Om kvittot kopplas till TJ tror jag hon skall ha 4 års avstängning eftersom hon då bevisligen givit en falsk historia om läkaren. Men kan man vara så fräck att man tror att nya krokodiltårar från en söt flicka kan rubba detta? "Ursäkta jag ljög om läkaren, jag köpte salvan själv. Jag blev övertalad att säga så eftersom ..." Det skulle ju fria henne från misstankar om systematisk doping.

Vildvuxen teori, kan jag hålla med om. Men norsk antidoping är ju rena farsen.
Senast redigerad av wwr 2017-01-10 kl. 13:25.
Citera
2017-01-10, 14:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är kvittot från kortköp tror jag inte ens de norska myndigheterna i längden kan dölja vem som köpt salvan.
Eftersom det inte handlar om någon brottsundersökning så kan inte ADN rent juridiskt kräva att få ut några papper från någon bank, alltså handlar det om vad dom inblandade själva väljer att ge ut. Och om man ska gå efter hur öppenhet brukar fungera runt norsk skidåkning så kommer det bli hot om stämningar och liknande om någon begär att få se på några bankuppgifter..

Så om man skulle dra det till sin spets så skulle det ju mycket väl kunna bli så att ADN kanske försöker få ut uppgifterna, dom inblandade vägrar och hotar med jurister, ADN ger sig och eftersom det inte kunde bevisas så blir det 14 månaders avstängning.
Sen överklagar WADA och då blir det ett jävla liv.
Citera
2017-01-10, 14:27
Medlem
Hon börjar nu bli rejält instängd i ett hörn..kanske snart kommer ett erkännande?
Hursomhelst så har det här fallet fått stor bevakning,och paralympiern Sundby kom lindrigt undan.
Så jag tror att Johaug döms hårt..och rättvist!!
Citera
2017-01-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Eftersom det inte handlar om någon brottsundersökning så kan inte ADN rent juridiskt kräva att få ut några papper från någon bank, alltså handlar det om vad dom inblandade själva väljer att ge ut. Och om man ska gå efter hur öppenhet brukar fungera runt norsk skidåkning så kommer det bli hot om stämningar och liknande om någon begär att få se på några bankuppgifter..

Så om man skulle dra det till sin spets så skulle det ju mycket väl kunna bli så att ADN kanske försöker få ut uppgifterna, dom inblandade vägrar och hotar med jurister, ADN ger sig och eftersom det inte kunde bevisas så blir det 14 månaders avstängning.
Sen överklagar WADA och då blir det ett jävla liv.
Om jag inte missminner mig så är doping brottsklassat i Italien, så det italienska polisen kan nog öppna en utredning om det skulle komma en begäran. Det är bara det att ingen i Norge har något intresse av sanningen då alla parter vill komma till ett snabbt slut med lagom bestraffning. Teater är väl den bästa beskrivningen på allt.
Citera
2017-01-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Om jag inte missminner mig så är doping brottsklassat i Italien, så det italienska polisen kan nog öppna en utredning om det skulle komma en begäran. Det är bara det att ingen i Norge har något intresse av sanningen då alla parter vill komma till ett snabbt slut med lagom bestraffning. Teater är väl den bästa beskrivningen på allt.

Jag tolkar det som att "kontantkvittot" spm enligt svensk och norsk media i höstas "bevisade" johaugs historia inte alls är från det datum de påstod sig ha köpt krämen. Det var alltså en falsk nyhet. En rättning i media om att historien alltså inte är bevisad ens enligt medias skeva logik kanske är på son plats?

Vi var många här i tråden som redan då påpekade att detta med kvittot var rent nys.
Citera
2017-01-10, 19:51
Medlem
Jag tolkar det som att det skulle kunna föreligga två kvitton gällande två olika inköp av Trofordemin. Det skulle i så fall kunna förklara en hel del av de underligheter/brister i historien som vi framfört tidigare.

Framförallt skulle det visa att läkaren inte skulle vara så oerhört klantig som han nu beskrivs i den uppdiktade historien utan att han åkt ned och köpt salvan för att TJ ska kunna skylla sitt dopingintag på honom.
Citera
2017-01-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Jag tolkar det som att det skulle kunna föreligga två kvitton gällande två olika inköp av Trofordemin. Det skulle i så fall kunna förklara en hel del av de underligheter/brister i historien som vi framfört tidigare.

Framförallt skulle det visa att läkaren inte skulle vara så oerhört klantig som han nu beskrivs i den uppdiktade historien utan att han åkt ned och köpt salvan för att TJ ska kunna skylla sitt dopingintag på honom.

Så kan det vara, var det alltså en annan journalist som grävt upp ett annat kpntantkvitto från livigno? Jaja i vilket fall belyser detta att kontantkvitton som inte går att knyta är helt irrelevanta. Även kvitton som går att knyta till norrmännen bevisar alt cover up teori lika mkt som den officiella förklaringen. Det finns helt enkelt inga bevis på något. Sannolikheten i deras historia måste avgöra uppsått/ graden av försummelse,oaktsamhet.
Senast redigerad av grobiankungen 2017-01-10 kl. 20:22.
Citera
2017-01-10, 22:50
Medlem
Verkar som den norska journalisten trots allt hittade kvittot i en papperskorg. Totalt ointressant att en tub Trofodermin köptes när det norska skidlandslaget var i Seiser Alm. Kan ju varit vem som helst.
Senast redigerad av Ragulina 2017-01-10 kl. 23:08.
Citera
2017-01-11, 06:50
Medlem
Citat:
Verkar som den norska journalisten trots allt hittade kvittot i en papperskorg. Totalt ointressant att en tub Trofodermin köptes när det norska skidlandslaget var i Seiser Alm. Kan ju varit vem som helst.

Betydligt mera intressant än ointressant skulle jag vilja säga...
Citera
2017-01-11, 08:23
Medlem
Discgears avatar
Citat:

Har du ngn källa på det?
Citera
2017-01-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Har du ngn källa på det?
Framgår av Expressens artikel att journalisten bara sett ett kvitto på att det inhandlats en tub på ett apotek under norska landslagets vistelse i Seiser Alm och att kvittot inte går att knyta till det norska landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in