Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-11, 01:02
Medlem
Det här är intressant:

As many as 40 cities across the country, including New York and Dallas County, have pledged to risk federal funding in order to continue shielding illegal immigrants from immigration law, as Breitbart Texas reported.

Cities like Chicago and Seattle have even gone as far as to set or plan legal funds to help pay for migrants’ battles with the Trump administration to oppose individual cases of deportation.

Var det inte Bill de Blasio borgmästare i New York som som för någon vecka sedan behövde pengar från de federala myndigheterna så han kunde betala för polis kostnaderna.

Svårt att se städer klara av många veckor utan pengar från federala myndigheterna.
2017-01-11, 01:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Trump Intelligence Allegations
Läckta uppgifter....om Trump och Ryssland,korruption och valet. https://www.documentcloud.org/documents/3259984-Trump-Intelligence-Allegations.html

Mycket bra nyheter.

Då kommer alltså Putin att vara chef i minst 4 år nu.

Allt går enligt planerna
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Kom att tänka på en sak.

Vad händer om fullt krig utbryter i USA dagen innan Trump tar över pinnen?
Institutioner som polis och militär för krig, inte presidenten.
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast reta och reta.

Låta någon fattig familj välja mellan att betala 1 miljon för en tablett eller dö.

Att hjälpa folk som inte har råd borde Trump kunna fixa fast att republikanerna inte vill det, tror att Trump tjänar mer på det än att göra övre klassen arg.

Helt omöjligt att köra på samma politik från 30-40 år sedan.
Om man tar bort något som de tycker är viktigt, så komemr de bli uppretade.
Det är en naturlig respons ifrån människor.

Vad är det för samma politik du pratar om som från 30-40 år tillbaka?
För kan knappast vara obamacare, för den har man bara pratat om aldrig implementerat innan nu under Obama, på federal nivå då.
2017-01-11, 01:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Mycket bra nyheter.

Då kommer alltså Putin att vara chef i minst 4 år nu.

Allt går enligt planerna

Här läcker det från alla håll. Och vad jag förstod var det CNN och en engelsk underrättelsekälla som påstod att Ryssland hade en hel del på Trump. Hahahhaha... god läsning, och helst det som är markerat.

Citat:
Speaking in confidence to a compatriot in late July 2016, Source E, an
ethnic Russian el os e associate of Republican US presidential can di date
Donald TRUMP, admitted that there was a well-developed conspiracy of
ca-operation between them and the Russian leadership. This was
managed on the TRUMP side by the Republican candidate's campaign
manager, Paul MANAFORT, who was using foreign policy advisor, earter
PAGE, and others as intermediaries. The two sides had a mutual interest
in defeating Demoeratic presidential candidate Hillary CLINTON, whom
President PUTIN apparent! y both hated and feared.

Citat:
In ter alia, Source E, acknowledged that the Russian regim e had been behind the recent leak of embarrassing e-mail messages, emanating from the Demoeratic National Committee (DNC), to the WikiLeaks platform.

The reason for using WikiLeaks was "plausible deniability" and the
operation had been conducted with the full knowledge and support of
TRUMP and senior members of his campaign team. In return the TRUMP
team had agreed to sideline Russian intervention in Ukraine as a
campaign issue and to raise US/NATO defence commitments in the
Baltics and Eastern Europe to deflect attention away from Ukraine, a
priority for PUTIN who needed to cauterise the subject.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-11 kl. 01:09.
2017-01-11, 01:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Trump fick fler svarta och fler latinoröster än någon republikansk kandidat någonsin fått. De är inte fattiga trashankar hela bunten. Majoriteten kommer få lägre kostnader för sin försäkring. Fler får jobb. Minoritetsgrupperna blir glada. De röstar på Trump.

Sen kommer sannolikt valsystemet göras om under kommande fyra år. Voter ID blir äntligen av. Kriminella blir av med rösträtten i fler delstater. Minskad invandring. Fler avvisningar. Sammantaget ser det bra ut för de flesta inom minoritetsgrupperna. Lyckas han minska våldet på gatorna i Chicago, kommer han bli än mer hyllad av en växande svart och latinomedelklass.

Det är mest arbetslösa som tjänar på Obamacare. Majoriteten inom minoritetsgrupperna har arbete.
Det är exakt där poängen är, retar man upp denna grupp, så kommer de som inte röstat helt plötsligt se en anledning till gå till vallokalen igen.
vi vet ju r tar sina ~60miljoner, men de har ju ingen chans om valdeltagandet ökar.
Då R är rätt trogna röstare, även om det fluktuerar i vem som röstar.
Demokratiska väljare de stannar hemma ibland av någon anledning, det är ju bara se i mellanvalen:
Där vinner väl R oftast?
2017-01-11, 01:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Läckta uppgifter....om Trump och Ryssland,korruption och valet. https://www.documentcloud.org/documents/3259984-Trump-Intelligence-Allegations.html
Ha Ha Ha. Många felstavningar i det dokumentet. Du är sannerligen en udda figur. Hittade du det på conspiracy.com eller? Men kul läsning. Gillade speciellt avsnittet om att han hatade Clinton så mycket att han checkade in i samma rum hon bott i, beställde in horor och solkade ner Hillarys säng genom att låta hororna utföra golden showers på varandra. Fantanstiskt!
2017-01-11, 01:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tycker jag med, synd bara inte resten av världen kan lära av detta.

Dock det jag regerar med R, är just det som du tycker är bra och minskat alla dessa saker, men just att narkotikapolitiken ska bli hårdare, fattar inte hur man får ihop den utan var en hycklare.
Måste säga jag hört väldigt lite av Trump detta område, men än det du sa nu om att delstaterna ska få bestämma själva.
Han är inte så auktoritär av sig, gamle Trump. Istället för att bestämma vill han överlåta makt till delstaterna. Samma sak sade han om samkönade toaletter och homoäktenskap. En skön lirare, vilket jag är säker på att du en dag kommer förstå.
2017-01-11, 01:10
Medlem
Grävulens avatar
Citat:

Allegations = fake news
2017-01-11, 01:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är exakt där poängen är, retar man upp denna grupp, så kommer de som inte röstat helt plötsligt se en anledning till gå till vallokalen igen.
vi vet ju r tar sina ~60miljoner, men de har ju ingen chans om valdeltagandet ökar.
Då R är rätt trogna röstare, även om det fluktuerar i vem som röstar.
Demokratiska väljare de stannar hemma ibland av någon anledning, det är ju bara se i mellanvalen:
Där vinner väl R oftast?
Puh. Eftesom dessa grupper ofta är dömda för brott så får de inte rösta i många delstater. Många delstater har blivit republikanska. Dessutom tror jag inte så många som inte bryr sig om sin egen försörjning bryr sig om mycket här i livet. De går inte och röstar oavsett. Men det är bara trist spekulation. Vad Trump sagt är att han anser att alla ska ha tillgång till vård. Det löftet förväntar jag kig att han håller. Men det duger inte med Obamacare.
2017-01-11, 01:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Han är inte så auktoritär av sig, gamle Trump. Istället för att bestämma vill han överlåta makt till delstaterna. Samma sak sade han om samkönade toaletter och homoäktenskap. En skön lirare, vilket jag är säker på att du en dag kommer förstå.
Som jag sagt jag är inte helt emot Trump, men jag sagt att jag inte gillar nån av Trump och Hillary som President.
Det som jag är emot är denna ensidighet en del visar här, och att det så ofta ska pekas på andra när det kommer till kritik av Trump.
Som det skulle göra att kritiken inte längre är giltig på nått sätt.
Denna sektliknande massa som skapas, som bara kan hantera svart och vitt och skyller på någon annan om det går fel.
Är det som jag är emot, och inte alls alltid Trump sig.
2017-01-11, 01:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Puh. Eftesom dessa grupper ofta är dömda för brott så får de inte rösta i många delstater. Många delstater har blivit republikanska. Dessutom tror jag inte så många som inte bryr sig om sin egen försörjning bryr sig om mycket här i livet. De går inte och röstar oavsett. Men det är bara trist spekulation. Vad Trump sagt är att han anser att alla ska ha tillgång till vård. Det löftet förväntar jag kig att han håller. Men det duger inte med Obamacare.
Du kan rationalisera bort ett par av dessa på det sättet.
Han får vara snabb med detta, annars är han körd för en period till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in