Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Du svarade inte vilken datumperiod "din" höst eller sensommar pågår, och att vi ligger minus 1,5% på en månad nu motsäger inte det jag skrev att vi hade en botten 27:e juni och att det sedan gått starkt upp.
Det är en uppgång från 1246 till 1510, dvs en uppgång på 21% och det spänner över både sensommaren och hösten då du säger att vi har ett fall på 30%. Håller du skärmen upp och ned?
Om du tittar på början av året så ser du dippar på ungefär lika mycket. De 30 % jag angav var alldeles för mycket och någonting jag drog till med i diskussionen med kurt-sune i samband med att vi diskuterade riskspridning, d.v.s. en intressant diskussion som har stor anknytning till trådens ämne.
Jag ber härmed
kurt-sune om ursäkt för att jag drog till med 30 % i en bisats i en diskussion som handlade om någonting helt annat, när jag i stället skulle ha skrivit runt 20 %. Jag hoppas att du tar emot min ursäkt och att min överdrivna siffra inte orsakat dig obehag eller kroppslig skada.
Jag vill också be
Alpha om ursäkt för att jag inte mätte ordentligt när jag diskuterade med kurt-sune. Jag vet att jag är en slarver, men jag ska i fortsättningen anstränga mig till det yttersta för att verkligen undersöka alla utsagor jag gör som gäller siffror så noga som möjligt.
Jag ska också studera almanackan noga så att jag inte drar till med vaga begrepp såsom "sommar" och "höst". Jag ska i fortsättningen exakt specificera vilka tidsperioder jag menar med datum och klockslag.
Jag hoppas att ni vill ta emot min uppriktiga ånger och mina ursäkter. Jag drabbas av förtvivlan när jag går tillbaka i tråden och ser vilka tabbar jag gjort.