2017-01-10, 21:49
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hehe, bajskillen briljerar igen

https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/19002/omx-stockholm-30
I höstas kom det en dipp på runt 30 %.

Om du går tillbaka till förra hösten så var dippen ännu större, och om du jämför siffrorna för 2 år så står vi på ett rejält minus. Vad händer med en bolånetorsk som gått all-in på bolånemarknaden och sedan slänger in allt han "sparat" på att belåna sig för 140 år framåt om räntorna sticker uppåt samtidigt som aktierna är mycket mindre värda än inköpspriset?

Klicka på "3 år" i din graf du länkar till så får du se.
2017-01-10, 21:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs

Om du går tillbaka till förra hösten så var dippen ännu större, och om du jämför siffrorna för 2 år så står vi på ett rejält minus. Vad händer med en bolånetorsk som gått all-in på bolånemarknaden och sedan slänger in allt han "sparat" på att belåna sig för 140 år framåt om räntorna sticker uppåt samtidigt som aktierna är mycket mindre värda än inköpspriset?

Men är du helt dum i huvudet, börsen gick starkt i höstas men du kanske tänker på hösten 2015? Det är år 2017 nu om du har missat det.
2017-01-10, 21:57
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Men är du helt dum i huvudet, börsen gick starkt i höstas men du kanske tänker på hösten 2015? Det är år 2017 nu om du har missat det.
Ta en Rohypnol till och somna om. Det är ingen idé att diskutera med dig så länge du är flöddrad.
2017-01-10, 21:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ta en Rohypnol till och somna om. Det är ingen idé att diskutera med dig så länge du är flöddrad.

Men söta lilla du, du kan väl se i diagrammet att börsen inte alls föll hösten 2016?
Kan du läsa diagram eller behövde inte truckförare lära sig det?
2017-01-10, 22:05
Medlem
Citat:

Du är inte pillerknaprare märker jag

Good for you. Roppar är illegala och ovanliga i Sverige nuförtiden. Vardsgsfludder är Stesolid.

Utveckla gärna din tanke om dippen (30%) på börsen.

Börsläget läget hänger ihop med bolånebubblan, så det finns mkt att titta på.
Senast redigerad av Eremona2.0 2017-01-10 kl. 22:07.
2017-01-10, 22:06
Medlem
Citat:
Men söta lilla du, du kan väl se i diagrammet att börsen inte alls föll hösten 2016? Kan du läsa diagram eller behövde inte truckförare lära sig det?

Hen skrev inte "föll". Hen skrev "en dipp". Vi får se hur saken utvecklas.
2017-01-10, 22:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hen skrev inte "föll". Hen skrev "en dipp". Vi får se hur saken utvecklas.

Det sannolika är att han är så pårökt att han inte har upptäckt att det är 2017 än och att "i höstas" avser hösten 2016.
2017-01-10, 22:09
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Men söta lilla du, du kan väl se i diagrammet att börsen inte alls föll hösten 2016?
Kan du läsa diagram eller behövde inte truckförare lära sig det?
DIPP!
2017-01-10, 22:12
Medlem
Citat:

Skulle du kunna ange mellan vilka två datum fallet i dippen var. Så kan vi se hur djup dippen var.
Det borde väl gå bra.
2017-01-10, 22:17
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Det sannolika är att han är så pårökt att han inte har upptäckt att det är 2017 än och att "i höstas" avser hösten 2016.
OK, jag ska omformulera mig. Sensommar 2016 då? Är det bra nu? Lättar det på den Asperger-relaterade ångesten nu? Kolla på början av 2016 och jämför sedan siffrorna sensommaren 2016 så ser du en dipp på runt 30 % eller så. Det kanske var 23 % eller rent av 21 %, men jag skriver ingen doktorsavhandling utan diskuterar i en diskussionstråd. Det var också en lika stor dipp på våren 2016. Titta själv i ditt diagram som du länkar.

För helvete Svennis, du brukade kämpa emot när vi bemötte dina tokerier, men nu sitter du bara och spanar igenom tråden för att hitta hårklyverier du kan haka upp dig på. Kolla på kurt-sune och Alpha! De kan argumentera och diskutera, vilket gör det intressant att diskutera med dem. Du däremot är bara som en irriterande finne i röven. Du måste prata med en läkare.
2017-01-10, 22:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
OK, jag ska omformulera mig. Sensommar 2016 då? Är det bra nu? Lättar det på den Asperger-relaterade ångesten nu? Kolla på början av 2016 och jämför sedan siffrorna sensommaren 2016 så ser du en dipp på runt 30 % eller så. Det kanske var 23 % eller rent av 21 %, men jag skriver ingen doktorsavhandling utan diskuterar i en diskussionstråd. Det var också en lika stor dipp på våren 2016. Titta själv i ditt diagram som du länkar.

För helvete Svennis, du brukade kämpa emot när vi bemötte dina tokerier, men nu sitter du bara och spanar igenom tråden för att hitta hårklyverier du kan haka upp dig på. Kolla på kurt-sune och Alpha! De kan argumentera och diskutera, vilket gör det intressant att diskutera med dem. Du däremot är bara som en irriterande finne i röven. Du måste prata med en läkare.

Kan du ange datum när "din" höst eller sensommar börjar och slutar?
2017-01-10, 22:25
Medlem
Citat:

Hm, där var det en dipp från 1386,66 till 1352,34. Emellertid är det bara 2.5%.

Kan dippen har varit 3%, och inte 30%, tror du?

Noggrannheten i er bubbelpratares "beräkningar" är ju inte alltid den bästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in