2017-01-10, 18:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
1800-talet är inte direkt långt tillbaka. Är man överklass har man åtminstone koll på sina släktingar till 1600-talet. Din släkt bör ha haft målningar och foton uppsatta på väggarna om släkten är av respektabel och finare börd. Förmodligen skäms ni över eran släkt och foton m.m. ligger väl undanstoppade och rått-bitna på vinden.

1) Du tror att folk känner till sina släktingar tillbaka till 1600 talet?

2) Det här är min farfar, http://www.imagebam.com/image/f6433c525597412 (barnet på bilden är jag) det här är min morfar, http://www.imagebam.com/image/a643c9525596901

Citat:
Ursprungligen postat av huminten
Böcker eller längre essäer om släktingar finns också ibland.

Lol vem skriver böcker om sina släktingar?

Citat:
Om jag har något som få andra har så kan jag känna mig speciell, särskilt om jag är väldigt stolt över detta.

Någon läkare blev de inte av dig om jag förstått saken rätt...

1) Men du har inte gjort något för att födas till svensk. Precis som överklass-människor inte har gjort något för att födas som överklass. Man kan inte vara stolt över något som man inte har förtjänat.

2) Jag är kvinna det enda som krävs är att jag föder barn.

Citat:
Ja man vill ju hedra och lyfta fram släkten som gjort det möjligt att leva det liv man lever. Förfäderna ska synas och de ska pratas om. Att babianen inte vet något om sin släkt beror väl på att den bestod mest av bordellmammor, tjuvar och övrigt lösdrivande pack.

1) Så om man är typ 20-40 år och har ett liv då spenderar man tid på sina släktingar från 100 år sen?

2) Alla i min släkt har varit framgångsrika så meh.

Citat:
Självbedrägeri, självhävdelsebehov och kanske avundsjuka, vederbörande skulle väldigt gärna vilja tillhöra överklassen?

On topic: Vad tycker ni om Mikael Holmqvists bok om Djursholm?

Någon har skrivit en bok om ett bostadsområde?
Senast redigerad av Babianen 2017-01-10 kl. 18:11.
Citera
2017-01-10, 19:05
Medlem
Citat:
Självbedrägeri, självhävdelsebehov och kanske avundsjuka, vederbörande skulle väldigt gärna vilja tillhöra överklassen?

On topic: Vad tycker ni om Mikael Holmqvists bok om Djursholm?

Inte läst faktiskt, något som rekommenderas?
Citera
2017-01-10, 20:02
Medlem
Citat:
Inte läst faktiskt, något som rekommenderas?
Ja.
Citera
2017-01-10, 20:42
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Lol dude det är tvärtom man måste vara med oavsett om man vill eller inte.

1) Generellt umgås man inte med underklassen privat. Men i vardagen är det många som umgås med underklassen på jobbet eller i fritidsaktiviteter.

2) Förr i tiden fanns det "helt normalt Svensson beteende" som alla brukade följa. Det är tydligen "överklass koder" idag.
Spånskalle. Fritidsaktiviteter är "privat". Tid utanför jobbet är "privat". Idiot.

Du brukar ju snacka nedvärderande om folk som nämner hur saker och ting har varit förr. Varför gör du det själv nu?
Sociala koder skiljer sig åt mellan olika grupper. Inom vissa grupper är det en rå, tuff jargong som gäller, inom andra grupper accepterar man inte samma språkbruk, kroppsspråk, gester, tonlägen etc. Du har så otroligt dålig koll och ger så starka autismvibbar så det finns inte.
Citera
2017-01-10, 20:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ja vi har bättre breeding men det är inget som man går runt och tänker på. Går du runt och tänker på att du har vit hud och känner dig speciell över det?

Det är så att alla i släkten känner till sin lineage så att ingen bestämmer sig för att en dag bli en fuck-up. Till exempel om din farfar var borgmästare eller nåt då kan inte du plötsligt bli en rappare. Du kan bli nåt annat som typ läkare men du måste hålla en viss nivå.
Du kallar ju tom kungen för fuck up, hur fan du nu får till det. Med din logik så är alla utom du fuck ups.
Citera
2017-01-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Spånskalle. Fritidsaktiviteter är "privat". Tid utanför jobbet är "privat". Idiot.

Du brukar ju snacka nedvärderande om folk som nämner hur saker och ting har varit förr. Varför gör du det själv nu?
Sociala koder skiljer sig åt mellan olika grupper. Inom vissa grupper är det en rå, tuff jargong som gäller, inom andra grupper accepterar man inte samma språkbruk, kroppsspråk, gester, tonlägen etc. Du har så otroligt dålig koll och ger så starka autismvibbar så det finns inte.
Ignorera vederbörande så kommer denne tröttna snart. Cineasten: har du läst Mikael Holmqvists bok om Djursholm?
Citera
2017-01-10, 21:51
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ignorera vederbörande så kommer denne tröttna snart. Cineasten: har du läst Mikael Holmqvists bok om Djursholm?
Näe jag har inte läst den.
Citera
2017-01-11, 00:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du kallar ju tom kungen för fuck up, hur fan du nu får till det. Med din logik så är alla utom du fuck ups.

1) De överklass-människor som är med på TV är det oftast något fel på. Hur är det med underklass-människor som är med i dokusåpor?

2) Normala överklass-människor lever väldigt städade liv. Det finns inget snaskigt eller spännande som händer när man är normal överklass. Jag föreslår att ni tittar på Sound of Music så att vi har en gemensam referens-ram i den här tråden.

3) Jag gjorde den här teckningen åt er, http://www.imagebam.com/image/398818525658413
Citera
2017-01-11, 00:37
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) De överklass-människor som är med på TV är det oftast något fel på. Hur är det med underklass-människor som är med i dokusåpor?

2) Normala överklass-människor lever väldigt städade liv. Det finns inget snaskigt eller spännande som händer när man är normal överklass. Jag föreslår att ni tittar på Sound of Music så att vi har en gemensam referens-ram i den här tråden.

3) Jag gjorde den här teckningen åt er, http://www.imagebam.com/image/398818525658413
Vad har ditt blaj med mitt inlägg att göra? På vilket sätt förklarar du att kungen är en fuck up genom att skriva en massa blaj och svammel?

Vad har musikalen Sound of music med något att göra? Familjen von Trapp är knappast att jämföra med dagens svenska överklass. Jeesus vilket jävla miffo du är...
Senast redigerad av Cineasten 2017-01-11 kl. 00:39.
Citera
2017-01-11, 00:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vad har ditt blaj med mitt inlägg att göra? På vilket sätt förklarar du att kungen är en fuck up genom att skriva en massa blaj och svammel?

Vad har musikalen Sound of music med något att göra? Familjen von Trapp är knappast att jämföra med dagens svenska överklass. Jeesus vilket jävla miffo du är...

1) Var det svårt att förstå? Om en överklass-människa är inblandad i snaskiga eller "spännande" saker då är det nåt som inte står rätt till. Normala överklass-människor lever "stela och tråkiga" liv.

2) Sound of Music är en ganska bra beskrivning av överklass-kulturen. Dagens svenska överklass är inte så annorlunda från det.
Citera
2017-01-11, 01:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Var det svårt att förstå? Om en överklass-människa är inblandad i snaskiga eller "spännande" saker då är det nåt som inte står rätt till. Normala överklass-människor lever "stela och tråkiga" liv.

2) Sound of Music är en ganska bra beskrivning av överklass-kulturen. Dagens svenska överklass är inte så annorlunda från det.

Hello, farewell, auf wiedersehn adieu....hejdå trollet...
Citera
2017-01-11, 06:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Men SKOJAR du, eller tror du på det där själv..? Dessutom kan man inte ta påhittade personer i en bok eller en film som intäkt för NÅGOT - det borde du veta om du är så bildad som du påstår. Man kan inte använda dem som material/bevis i en akademisk uppsats inom sociologi eller psykologi exempelvis.

(JA jag vet att familjen von Trapp existerade på riktigt, men filmen är STARKT förskönad.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in