2017-01-10, 07:12
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lstrts
20 åringen är släppt idag, han heter Anton Henningsson.

BO och GM är bekanta, inte ovanligt i minder samhällen när folk har samma intresse ex motorer

Citat:
BO är inte homo, inte heller är det narkotika relaterat.

Citat:
Lite klargörande.

20 åringen är inte 20 år han är 18.

Han är adopterad och har tidigare haft mycket problem, går lantbruk på Bollerup och heter Anton Henningsson.

BO och Anton är bekanta, 16 och 18 år inte stor skillnad i ett mindre samhälle där många är bekanta med varandra.

BO är inte homo, GM vet jag ej.
BO handlar inte med knark, GM vet ej.
BO är inte släkt med mordet 2014.

Okej, tack för klargöranden! Då vet vi att (misstänkt)GM har invandrarbakgrund, alldeles oavsett vad han heter.

Eftersom ingen annan än GM verkar veta vad som ligger bakom misshandeln så kan vi inte veta om varken narkotika eller homosex spelar någon som helst roll. Tror att även du förstår att Linus mycket väl kan vara homosexuell, även fast han inte har berättat det än. På ungefär samma sätt så kan Linus mycket väl ha trasslat in sig i narkotikaaffärer utan att ha berättat om det. Det är oftast inte någonting som folk skryter om, särskilt inte så unga människor. Men med det sagt så vill jag lägga till att jag faktiskt tror på det du säger, för helt klart är det nog du som har bäst koll av alla i den här tråden. Jag menar bara att möjligheten att även Linus döljer någonting faktiskt finns.

Undrar varför media har skrivit att (misstänkt)GM är 20 år, om han faktiskt bara är 18 år. Jag tycker är 16 och 18 känns ganska mycket vanligare än 16 och 20, när man talar om åldersskillnader vänner emellan.
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Ehm, det är inte särskilt ovanligt eller konstigt. Är du född på 20-talet eller?
Nej då. Jag är ung och fräsch, tycker jag. Jag hade vänner som var över 30 år när jag själv var 18 år, så jag är mer än väl medveten om att man kan umgås långt över sin egen ålder. Men jag blev aldrig grovt misshandlad av mina vänner, inte ens ringa misshandlad, så jag slapp fundera över sådana saker. I det här fallet så har den yngre personen blivit grovt misshandlad, och när man är 16 år så är fyra års åldersskillnad relativt mycket. Skulle de flesta sextonåringar umgås med tolvåringar?
Senast redigerad av Doodi 2017-01-10 kl. 07:15.
Citera
2017-01-10, 08:20
Medlem
Varför försvann alla rasister och deras kommentarer efter att namnet Anton Henningsson släpptes?
Citera
2017-01-10, 08:41
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivboic
Varför försvann alla rasister och deras kommentarer efter att namnet Anton Henningsson släpptes?
Du verkar ha missat att Anton är en adopterad blatte.
Citera
2017-01-10, 08:43
Medlem
negrofobens avatar
Nån som har nån bild på denne Anton Henningsson?
Citera
2017-01-10, 10:06
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Nån som har nån bild på denne Anton Henningsson?

Finns bara en i Tomelilla och det är ganska lätt att hitta foton på honom. Han har ytterligare ett efternamn som klingar östeuropeiskt eller balkan.
Det stämmer ju dock dåligt med KvP uppgifter att det skulle vara en 20-åring. Denna är bara 18.
Verkar bo långt ut på landet och gilla traktorer. Jag håller förhåller mig skeptisk.
Citera
2017-01-10, 12:01
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Okej, tack för klargöranden! Då vet vi att (misstänkt)GM har invandrarbakgrund, alldeles oavsett vad han heter.

Är det här någon slags skämt? Jag hoppas det.
Citera
2017-01-10, 12:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Okej, tack för klargöranden! Då vet vi att (misstänkt)GM har invandrarbakgrund, alldeles oavsett vad han heter. [...]
Vet vi? På bilderna på Facebook som jag tittade på så såg han ut som vilken svensk kille som helst. Du vet att det förekommer adoptioner inom Sverige också va? Jag har en kompis som är adopterad från äktsvenska biologiska föräldrar.

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du verkar ha missat att Anton är en adopterad blatte.
Jag har också missat det. Vad har du att berätta för oss?

P.S. Ni som diskuterar lagstiftning om skjutvapen, kan ni göra det någon annanstans? Här var det inte frågan om något skjutvapen.
Citera
2017-01-10, 12:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Nu tror jag mig veta var du står i dessa frågor, men bara för att få det sagt så är detta både en fråga om kvalitet av brott, alltså knivmisshandel, skjutning, våldtäkt osv., vilket självklart alltid har existerat, men det relevanta i detta är såklart kvantiteten, alltså frekvensen av händelser med hög kvalitet av brott.

Skedde det 1 knivmisshandel om året 1975 och 10 000 idag, så är det inte intressant att fenomenet även skedde förr, utan det som är intressant är förekomstfrekvensens utveckling.

Detta vet jag dock att du vet, men vill ha det sagt ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Och där kom en toffla till relativisering.
Jo jag minns tydligt hur skolbråken på 80-talet urartade i pistolhot och knivskärningar. Eller inte.
Att jämföra dagens situation i skolan när vuxna heroinmissbrukande Afghaner skall samsas med svenska barn är helt horribelt.

Tänker du på uppgörelser i fyllekvartar som var vanligare förr när det söps mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Tror du det blivit mer eller mindre vanligt efter massinvandringen?
Nu skrev jag ju "Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?" för att vissa här tog det där med knivskärningen som ett bevis för att GM i detta fall var invandrare. Jag skiter i denna stund i all djävla statistik, att sitta i varenda satans tråd och bara rapa ur sig "måste varit en babbe" på exakt ingen grund alls är idiotiskt och fel. Vi kan lägga ner hela avdelningen ABoK i så fall och så slänger Admin bara upp ett utdrag från brottsstatistiken så kan vi skita i all diskussion om det ska vara detta ständiga statistikviftande.

Stämmer det inte att folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Är MGM i detta fall invandrare?
Citera
2017-01-10, 12:28
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu skrev jag ju "Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?" för att vissa här tog det där med knivskärningen som ett bevis för att GM i detta fall var invandrare. Jag skiter i denna stund i all djävla statistik, att sitta i varenda satans tråd och bara rapa ur sig "måste varit en babbe" på exakt ingen grund alls är idiotiskt och fel. Vi kan lägga ner hela avdelningen ABoK i så fall och så slänger Admin bara upp ett utdrag från brottsstatistiken så kan vi skita i all diskussion om det ska vara detta ständiga statistikviftande.

Stämmer det inte att folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Är MGM i detta fall invandrare?

Du skiter i all statistik och anklagar sedan människor som bygger sina inlägg på statistik för att vara idioter? Inte ordagrant, men typ så?

Du kanske ska avhålla dig från den typen av inlägg då. Även om det rent tekniskt var en simpel fråga du ställde så tror jag knappast att syftet var nyfikenhet. Jag vet i andra trådar att du faktiskt inte är dum och jag utgår därmed ifrån att du utan hjälp från oss kan besvara din fråga helt på egen hand.
Citera
2017-01-10, 12:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Du skiter i all statistik och anklagar sedan människor som bygger sina inlägg på statistik för att vara idioter? Inte ordagrant, men typ så?

Du kanske ska avhålla dig från den typen av inlägg då. Även om det rent tekniskt var en simpel fråga du ställde så tror jag knappast att syftet var nyfikenhet. Jag vet i andra trådar att du faktiskt inte är dum och jag utgår därmed ifrån att du utan hjälp från oss kan besvara din fråga helt på egen hand.
Jag skiter i det just nu av det skäl jag angav. Såg du skälet?

Är MGM invandrare?
Citera
2017-01-10, 12:44
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Nej, jag såg inte skälet. Jag förmodar att det är spekulationer i allmänhet du har svårt för.
Citera
2017-01-10, 12:54
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Är MGM invandrare?

Ja inte klingar Vl*dislav så jävla svenskt.
Det är inte svensk bakgrund på MGM så långt kan vi konstatera om nu det utpekande som gjordes i tråden stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in