2017-01-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Kan ju ha varit nånting så simpelt som att grabben träffat någon ny lite äldre kille för att utföra den populära svenska sedvänjan tidelag i ladan och det har uppstått svartsjuka? Båda vill ha samma ko, det blir dålig stämning, det eskalerar och urartar totalt?
Förmodligen har de träffats på nätet för att ha sex. Sedan vet vi ju inte vad som hänt. 20-åringen, förmodligen blatte, ville sätta på den unge gossen, som blev misshandlad.
Citera
2017-01-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejvafan
Där var ju ett mord i September -14 där en tilltalad hette just Persson.
Kan detta ev vara en hämndaktion i form av något slag ?

BO är broder till Sanna Persson som förekommer i målet om mordet i tomelilla 2014 (med Kim Johansson)
Folk i Tomelilla (enligt kontakter) säger att Linus Persson blivit misshandlad av en 20 årig anhörig till gubben som blev mördad 2014.

Var det inte så att gubben som blev mördad knappt hade några anhöriga?

Jag tänker snarare på en hämndaktion från Kims eller hans släktingars sida. Det var väl Sanna - Linus bror - som ringde till polisen vilket resulterade i 3år för Kim. Där har vi i alla fall en början till ett motiv..

Sitter Kim fortfarande inne? Han är väl i tjugoårsåldern i dagsläget..
Senast redigerad av sno 2017-01-09 kl. 20:46.
Citera
2017-01-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Var det inte så att gubben som blev mördad knappt hade några anhöriga?

Jag tänker snarare på en hämndaktion från Kims eller hans släktingars sida. Det var väl Sanna - Linus bror - som ringde till polisen vilket resulterade i 3år för Kim. Där har vi i alla fall en början till ett motiv..

Sitter Kim fortfarande inne? Han är väl i tjugoårsåldern i dagsläget..

Utan att vara väldigt insatt i detaljerna så verkar detta vara ett av få vettiga inlägg om händelsen och ett möjligt motiv.
Citera
2017-01-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
16-årige Linus Persson hittades brutalt misshandlad med blod i hela ansiktet och ett knivhugg i nacken.
– Han blödde näsblod, hade blod i örat och hörde knappt när jag träffade honom första gången, säger hans pappa Gert-Inge Persson.
En 20-årig man sitter anhållen misstänkt för grov misshandel.

Linus ut på morgonen för att umgås med en bekant – men en stund efter det hittades han grovt misshandlad, blodig och blåslagen.

"Jag vet inte hur folk är i dag, att en ungdom gör så mot ett annan barn. Jag kan verkligen inte förstå det, säger han. "

Polisen rubricerar brottet som grov misshandel och mannen i 20-årsåldern sitter för närvarande anhållen som misstänkt för misshandeln.

http://www.expressen.se/kvallsposten...elt-nerblodad/

Vad hände med gammalt hederligt slagsmål? Varför ska man sparka, kniva, slå, så att personen eventuellt kan dö? För någon liten bagatell om ens det? Är det inte en oroande utveckling?

Hur ska vi stoppa denna skiten?

Jag förstår inte hur pappan – Gert-Inge – kan (låtsas?) vara så upprörd och “undra” hur “folk är idag”.

Hans egen dotter var tidigare ihop med en 17årig kille som brutalt mördade en man (I 63års åldern) genom att slå mannen I huvudet med ett basebollträd medan mannen sov..

Det KAN inte komma som en total överraskning för pappa Gert-Inge hur “folk” är idag..

Man skulle däremot kunna TRO att efter den händelsen skulle Gert-Ingers barn vara extra noggranna med vilka människor de umgås med. Det finns ju uppenbarligen totala jubelidioter. Så att en 16åring som bestämmer träff med en 20åring som han inte känner låter för mig som en märklig historia..
Citera
2017-01-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
När jag läste om fallet så började jag fundera på hur ofta en 16-åring och en 20-åring umgås. Det lär inte vara ett typiskt vänskapsförhållande, eller?

Vem är 20-åringen?

20 åringen är släppt idag, han heter Anton Henningsson.

BO och GM är bekanta, inte ovanligt i minder samhällen när folk har samma intresse ex motorer
Citera
2017-01-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vad gjorde målsägande i ladan tillsammans med gärningsmannen?
Grabben vaknade upp i ladan så det skulle ju vara intressant att få klarhet i vad gossarna tillsammans hade att göra i byggnaden?

Ingen som vet, BO har inget minne av hur han kom till ladan. Men är bekant med GM.
Citera
2017-01-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Misstänker narkotika eller homo-relaterad misshandel nått lurt är det iaf. I vilket fall som helst motiverar det ju inte att lill-killen blev halvt ihjälslagen.

BO är inte homo, inte heller är det narkotika relaterat.
Citera
2017-01-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejvafan
Där var ju ett mord i September -14 där en tilltalad hette just Persson.
Kan detta ev vara en hämndaktion i form av något slag ?

BO är broder till Sanna Persson som förekommer i målet om mordet i tomelilla 2014 (med Kim Johansson)
Folk i Tomelilla (enligt kontakter) säger att Linus Persson blivit misshandlad av en 20 årig anhörig till gubben som blev mördad 2014.

BO är inte släkt med Sanna Persson. Tro mig jag vet eftersom jag är släkt med BO.
Citera
2017-01-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte hur pappan – Gert-Inge – kan (låtsas?) vara så upprörd och “undra” hur “folk är idag”.

Hans egen dotter var tidigare ihop med en 17årig kille som brutalt mördade en man (I 63års åldern) genom att slå mannen I huvudet med ett basebollträd medan mannen sov..

Det KAN inte komma som en total överraskning för pappa Gert-Inge hur “folk” är idag..

Man skulle däremot kunna TRO att efter den händelsen skulle Gert-Ingers barn vara extra noggranna med vilka människor de umgås med. Det finns ju uppenbarligen totala jubelidioter. Så att en 16åring som bestämmer träff med en 20åring som han inte känner låter för mig som en märklig historia..

Nä Gert-Inge är inte far till det tjejen som var ihop med den 17-årige mördaren. Finns ingen koppling eller släktskap mellan dessa händelser.
Citera
2017-01-09, 22:25
Medlem
Lite klargörande.

20 åringen är inte 20 år han är 18.

Han är adopterad och har tidigare haft mycket problem, går lantbruk på Bollerup och heter Anton Henningsson.

BO och Anton är bekanta, 16 och 18 år inte stor skillnad i ett mindre samhälle där många är bekanta med varandra.

BO är inte homo, GM vet jag ej.
BO handlar inte med knark, GM vet ej.
BO är inte släkt med mordet 2014.
Citera
2017-01-09, 22:27
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lstrts
BO är inte släkt med Sanna Persson. Tro mig jag vet eftersom jag är släkt med BO.
Systern e ju Katarina, inte Sanna!
Citera
2017-01-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lstrts
Lite klargörande.

20 åringen är inte 20 år han är 18.

Han är adopterad och har tidigare haft mycket problem, går lantbruk på Bollerup och heter Anton Henningsson.

BO och Anton är bekanta, 16 och 18 år inte stor skillnad i ett mindre samhälle där många är bekanta med varandra.

BO är inte homo, GM vet jag ej.
BO handlar inte med knark, GM vet ej.
BO är inte släkt med mordet 2014.
Han Anton går han på bollerup o poserar med massa traktorer som ett mongo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in