Citat:
Ursprungligen postat av
1procentare
16-årige Linus Persson hittades brutalt misshandlad med blod i hela ansiktet och ett knivhugg i nacken.
– Han blödde näsblod, hade blod i örat och hörde knappt när jag träffade honom första gången, säger hans pappa Gert-Inge Persson.
En 20-årig man sitter anhållen misstänkt för grov misshandel.
Linus ut på morgonen för att umgås med en bekant – men en stund efter det hittades han grovt misshandlad, blodig och blåslagen.
"Jag vet inte hur folk är i dag, att en ungdom gör så mot ett annan barn. Jag kan verkligen inte förstå det, säger han. "
Polisen rubricerar brottet som grov misshandel och mannen i 20-årsåldern sitter för närvarande anhållen som misstänkt för misshandeln.
http://www.expressen.se/kvallsposten...elt-nerblodad/
Vad hände med gammalt hederligt slagsmål? Varför ska man sparka, kniva, slå, så att personen eventuellt kan dö? För någon liten bagatell om ens det? Är det inte en oroande utveckling?
Hur ska vi stoppa denna skiten?
Jag förstår inte hur pappan – Gert-Inge – kan (låtsas?) vara så upprörd och “undra” hur “folk är idag”.
Hans egen dotter var tidigare ihop med en 17årig kille som brutalt mördade en man (I 63års åldern) genom att slå mannen I huvudet med ett basebollträd medan mannen sov..
Det KAN inte komma som en total överraskning för pappa Gert-Inge hur “folk” är idag..
Man skulle däremot kunna TRO att efter den händelsen skulle Gert-Ingers barn vara extra noggranna med vilka människor de umgås med. Det finns ju uppenbarligen totala jubelidioter. Så att en 16åring som bestämmer träff med en 20åring som han inte känner låter för mig som en märklig historia..