Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
bolånetorskarna inte ens kan tänka på lånen utan att få psykoser
Verkar mest vara ni bubbelpratare som har psykoser, tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
så kan man inte tala om "tillväxt" eller "inflation" längre. Jag vet inte vad vi ska kalla det.
Man kan verkligen tala om psykoser bland er bubbelpratare efter att jag postade relationen mellan pris och BNP/Capita som visade att vi tom var lägre i pris än 1978.
Er åtgärd då blir naturligtvis att förbjuda prat om tillväxt. Alternativt att förneka tillväxten.
För då kan ni smita undan min observation.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
utan det är kostnaderna vi ska fokusera på. Fan, det är helt galet. Man slänger med miljoner som om det vore växelmynt. Tre miljoner, fyra miljoner eller fem miljoner. Skit samma när räntorna är mikroskopiska och amorteringskraven patetiska. Bolånetorskarna har uppenbarligen blivit fartblinda, och Ingves kan inte göra någonting annat än att trycka räntorna neråt.
Ränte/valuta-manipulation för att sänka näringslivets reala lönekostnader är vad man åker på med vänsterpolitik och samhällsförstörande fackföreningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
Vad jag dock inte förstår är var pengarna till kontantinsatsen kommer ifrån.
De kommer från försäljningen av den bostad man bor i. I de flesta fall. Tänkte du inte på det?
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
En halvmiljon i kontantinsats är ju normalt för ett första boende.
Blir så när man inte tillåter BRF avdragsrätt. Då flyttas lånen ut till de boende.
Skulle man tillåta BRF att dra av mot intäkter så skulle föreningen kunna sitta på de mesta av lånen. Och då skulle priserna bli låga (men avgiften desto större). En BR skulle då kunna kosta 200 KSEK i stället för 2 MSEK.
Det skulle inte vara så tokigt för då skulle ni bubbelpratare inte få så mycket psykos över priserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
Inte konstigt att storstadsmänniskorna käkar psykofarmaka som smågodis.
Din observation borde väl snarare vara hur kolugna jag och kurt-sune är.