2017-01-09, 17:02
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Men... r den p riktigt?
Satirironiker Herr Ganman har skojat till det frr.
Denna artikel liknar upplgget fr Avpixlat-intervjun:
https://jensganman.wordpress.com/201...xlatintervjun/

Tanken har ocks slagit mig. Journalistens uppfattningar r vldigt lika Ganmans egna s vitt jag kan bedma.
Citera
2017-01-09, 17:03
Medlem
Martin Aagrd fick uppdraget att frsvara Aftonbladet Kultur (d Linderborg skert fortfarande r mndagsbakis) efter att Utrikespolitiska institutet till alla dumliberalers stora frtjusning utsett ovan nmnda redaktion till "en hub fr Kremlvnliga desinformationskampanjer".

Aagrd klagar ver hxjakter, postsanning, guilt by association, meningar tagna ur sin kontext med mera. Med andra ord, allt sdant som Aftonbladet Kultur under lng tid gjort till sin specialitet. Insikten r noll. Underhllningsvrdet desto strre! Kriga p!
http://www.aftonbladet.se/kultur/a/K...te-fa-ett-slut

Angende Jens Ganmans intervju tror jag inte en sekund p att den r verklig. Om man med verklig menar att han intervjuat ngon riktig person. Men det r egentligen ointressant, som han sjlv r inne p i brjan, spelar ingen roll lngre, narrativet r det enda som spelar ngon roll och detta har vi etablissemanget sjlva att tacka fr.
Senast redigerad av fitzcarraldo 2017-01-09 kl. 17:06.
Citera
2017-01-09, 17:10
Medlem
Repatrieras avatar
Artikeln har stora frtjnster och man fr vl t o m sga att det var modigt av journalisten att g ut anonymt. Typiskt var dock att han ena sidan inte kan tnka sg att rsta SD drfr att de lter Kent Ekeroth hllas andra sidan frutspr att massinvandringen frn MENA kommer att leda till ett inbrdeskrig. Helt otroliga prioriteringar journalistpack (ven ngerfulla sdana) gr! Med tanke p att inget annat parti varnade fr massinvandringen s lyder frgan: Vad r vrst liksom, Kent Ekeroth eller inbrdeskrig?
Citera
2017-01-09, 17:14
Medlem
gato12s avatar
Vad sger att inte Ganman totat ihop "intervjun" sjlv...? P tal om phittade nyheter.

Knns ju lite som "journalisten" fr med alla kpphstar som bloggaren sjlv frfktar. Slump?

Och han kunde ju skippat de vertydliga meme;n som bara frdummar och frgrovar framstllningen.

Edit; mjligen r det hela satir. Typ "om etblerade media kan anvnda sig av anonyma kllor, Littorin-affren, s kan vl jag ocks".
Senast redigerad av gato12 2017-01-09 kl. 17:26.
Citera
2017-01-09, 17:15
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Tanken har ocks slagit mig. Journalistens uppfattningar r vldigt lika Ganmans egna s vitt jag kan bedma.
hmmm, det slog mig faktiskt ocks, vldigt lika, har jag fel som trodde den var genuin? Men r det inte mnga som befinner sig i det dr siktsspektrat nr de kommit ur PK, men inte har vett att anamma en etno-nationalistisk stndpunkt.
Citera
2017-01-09, 17:23
Medlem
de.Montforts avatar
Det blir till att stta mig in i intervjun Det frklarar en del som nr hen sger att journalister i stort r outbildade, saknar basala kunskaper om hur samhllet fungerar. Drfr en som Virtanen, Lindberg, Schulman, Lars Lindstrm och s vidare framstr som klapptrn. ven om Ganman ftt ihop en fejkad intervju frklarar den det svenska medias tillstnd. Alternativ media hoppas jag sprider intervjun Ganman anklagas fr att vara ett ryskt troll som jobbar direkt fr Putin Om Trump och Putin ftt ett barn tada Ganman r resultatet.
Citera
2017-01-09, 17:41
Medlem
Lost-Souls avatar
Att Ganman skulle ha fejkat ihop intervjun r uteslutet, har fljt honom ett bra tag p Facebook och det verkar vara en genuin mnniska som dessutom r fantastiskt rolig och inte minst intelligent.

Rekommenderar att lsa allt han skrivit p FB samt detta hyllade reportage dr han fljer en vktares vardag: https://jensganman.wordpress.com/201...n-underjorden/

Ngon som vill spekulera i vilken journalist som intervjuas och vilken blaska det gller? Spontant kom Aftonbladet upp i mitt sinne d vnstervridningen, siktskorridoren och SD-hatet tycks ha astronomiska proportioner p denna redaktion - lite som man frestller sig just AB.
Citera
2017-01-09, 17:43
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Jag tnkte jag skulle vilja puffa lite fr nedanstende artikel...

Klart lsvrd. Om det faktiskt r en riktig intervju r det extra intressant men nd en vldigt bra sammanfattning av MSM:s pgende sjlvmord.

Ngra intressanta citat ur texten:

"Bland Stockholmsjournalister finns det ett enormt frakt fr befolkningen utanfr tullarna, och bitvis en ganska bottenls okunskap jag tror p allvar att mnga av mina kollegor tror att alla SD:s vljare en och en halv miljon eller vad det kan vara just nu bor i Borlnge och Haparanda."

" Antalet mnniskor som ruttnar p sna som Jonas Gardells och Malena Ernmans mstrande i sociala medier vxer dag fr dag. De vxer i tysthet."

"Man kan se det s hr: fr trettio r sen fanns det ngra dussin mnniskor i hela Sverige som var bra p att klippa ljud och bild. Det var ett exklusivt hantverk. Och tekniken fanns inlst p SVT och SR och en handfull kommersiella fretag som Polar, SF etcetera Idag redigerar vilken unge som helst ihop ett reportage i telefonen medan de ker skateboard och sen r det ute p YouTube och Facebook inom ngra minuter. Det r lite som nr prsterna slutade att lsa hgmssan p latin"

"Folket har tagit makten ver nyhetsmakandet och sociala medier r alltid snabbare n vi. Vi kan inte tvla med dem. Det r krt. Vi har inte ensamrtt p sanningen, vilket r bra."

"Speciellt nr det gller rapporteringen kring asylfrgan och den politik som frts under regeringen Reinfeldt, och ven, nu av Lfven och MP. Den r ett enda stort social engineering-experiment. Facit saknas helt och hllet. Det r trial and error fr hela slanten. Och effekterna av de misstag som begtt r tyvrr irreversibla."
Citera
2017-01-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
hmmm, det slog mig faktiskt ocks, vldigt lika, har jag fel som trodde den var genuin? Men r det inte mnga som befinner sig i det dr siktsspektrat nr de kommit ur PK, men inte har vett att anamma en etno-nationalistisk stndpunkt.

Det finns en del tecken som tyder p att det inte r kta, tyvrr. Sprkbruket i svaren r ganska likt Ganmans eget. Jag har skt p ngra udda ord.

Att ska p "hittepord" ger trffar till tv mer texter p Ganmans blogg.

Uttrycket "SD r djvulen" har en direkt spegel i den erknt fejkade Avpixlatintervjuns "Trump r djvulen."

"Han har inte en susning om villkoren fr vanliga mnniskor; en utsliten stderska i norrlands inland" har sin spegel i "r en ISIS-sympatisres rst lika mycket vrd som en hrt arbetande sjukskterska i norrlands inland?" frn hans text 100 Hjdare svl som att uttrycket frekommer i texten En dag i Schulmans liv: "Batman & Robin (a.k.a Helin & Stjrne) vill skicka ut mig p jakt i norrlands inland efter den mytologiska SD-vljaren."

"Som man ropar i skogen" frekommer ven i Avpixlat-intervjun.

Finns en del uttryck som inte verkar s suspekta ocks som till exempel: "Brnn hxan", "paralystillstnd", "Flyg fula fluga flyg", "moralisk konvergens", "muslimska communityn", "paradexempel", "skllade rttor ", "gerillajournalistik", "heilande skinnskallar". Inget av dessa och ngra andra lite udda ord och uttryck har jag hittat ngon mer gng p bloggen. Har dock inte kollat hans sprkbruk i andra sammanhang som till exempel Facebook.

Sedan finns det vissa andra saker som inte knns helt trovrdigt, som nr den avhoppade journalisten refererar till att "knna ett genuint frakt fr den mediala hrskarklass jag sjlv tillhr.". Det knns inte som ett ordval fr ngon som r kvar i skiten. Eller att incidenten med kollegan och risken att bli avsljad skrivs in i artikeln, vilket borde generera en hgra risk att verkligen bli avsljad d kollegan som dk upp skert kan dra sig till minnes vem som satt och pratade dr p kaft men skyndade ut med sitt sllskap.

Nej, i efterhand knner jag mig tveksam. Jag tnker inte avfrda den rakt av, men jag tnker betrakta den med viss skepsis.
Citera
2017-01-09, 18:11
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Ngon som kan bertta vem denne Jens Ganman r?

Lste hans inlgg och det tar inte lng tid innan man ser det rda trden.

1. Syriska rebeller r terrorister.
2. Misstnkliggr MSM
3. Frneka betydelsen av fejknyheter.
4. Prisa SD.
5. Prisa Trump, dissa Clinton.
6. S splitt

Tydligt exempel p rysspropaganda.

De dr ryssarna verkar riktigt vettiga. Sker p att han r ryss eller sprider du bara rysspropaganda?

Vad gller mnet s kommer givetvis ven journalister att vakna upp. De r djupt hjrntvttade alternativt frtryckta men jag vill nd sticka ut hakan och sga att de flesta trots allt r mnniskor innerst inne och de kommer inte kunna ljuga fr sitt samvete hur lnge som helst, i synnerhet nu nr frndringarnas vindar brjat blsa i nstan okontrollerad stormstyrka i och med valet av Trump.
Citera
2017-01-09, 18:17
Medlem
UT64s avatar
Intressant. Srskilt nedanstende som lter som en klockren beskrivning av
hur MSMs redaktioner fungerar:

"SD r vrre n nazister. De r vrre n ISIS. De r vrre n den mest extrema religisa fundamentalism du kan tnka dig. SD r djvulen sjlv och allt gr ut p att misskreditera dem och p nt stt man ska liksom spegla sig sjlv i deras ondska. S att man sjlv framstr som god och att man uhm"
Citera
2017-01-09, 18:32
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Eller att incidenten med kollegan och risken att bli avsljad skrivs in i artikeln, vilket borde generera en hgra risk att verkligen bli avsljad d kollegan som dk upp skert kan dra sig till minnes vem som satt och pratade dr p kaft men skyndade ut med sitt sllskap.
Detta r det mest misstnkta, om kollegan knde igen Ganman vilket det insinuerades att han gjorde mste journalistens identitet helt enkel bli rjd (ifall kollegan vill gra detta). Vad som dock talar fr att vi har att gra med ett genuint journalistas r fljande:

ena sidan tror han att massinvandringen frn MENA kommer att leda till ett fr alltid splittrat samhlle och inbrdeskrig.

andra sidan kan han aldrig tnka sig att rsta p det enda partiet som frskt hejda denna invandring eftersom dessa lter Kent Ekroth hllas.

Hrliga prioriteringar de har, vra sm journalister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in