Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 12:42
  #565
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vilka viasat sportkanaler är det du saknar? Jag kör via IPTV King och har dessa,

Viasat Sport HD SE
Viasat Sport Premium SE
Viasat Fotboll SE
Viasat Fotboll HD SE
Viasat Golf SE
Viasat Hockey SE
Viasat Motor SE

Det enda jag kan klaga på här är att Viasat Sport Premium (som är höjdpunktskanalen) inte tillkommer i HD vilket är lite synd men det är fortfarande värt priset med tanke på utbudet man får.

Instämmer, hade Viasat Sport Premium funnits i HD, så hade det vart givet att köpa.
2017-01-09, 12:46
  #566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Varför inga svar om det är svensk text på via filmkanalerne ock c more kanalerna??

Så här har jag fattat det.

Det beror på om texten är inbränd filmen/programmet eller ligger som en separat fil.
På många av filmkanalerna så ligger textfilen separat från filmen så att man kan välja vilket språk man vill ha på texten, på t.ex. Viasats/Cmores egen box.
De program du har text på idag har inbränd text med andra ord.

Att få valbar text via IPTV har de inte löst ännu men vad jag har förstått så jobbar man på det.
2017-01-09, 14:09
  #567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MclarenII
Så här har jag fattat det.

Det beror på om texten är inbränd filmen/programmet eller ligger som en separat fil.
På många av filmkanalerna så ligger textfilen separat från filmen så att man kan välja vilket språk man vill ha på texten, på t.ex. Viasats/Cmores egen box.
De program du har text på idag har inbränd text med andra ord.

Att få valbar text via IPTV har de inte löst ännu men vad jag har förstått så jobbar man på det.

Valbar text finns tillgängligt på mag devices.
2017-01-09, 15:23
  #568
Medlem
Tjena,

Jag provade IPTV från king häromdagen, fungerade klockrent. En tanke som slog mig, i mitt hem har jag en media server som alla mina enheter i olika rum är uppkopplad till, borde man inte kunna distribuera ut IPTV via servern? Istället för att betala för varenda enhet man vill kunna kolla på?
2017-01-09, 15:28
  #569
Avstängd
Falukorvsrulladers avatar
Ser att det är många som frågar efter reseller till king och rapid, vad är fördelarna med att köpa från en reseller istället för att beställa direkt från king eller rapid?
2017-01-09, 16:31
  #570
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Varför inga svar om det är svensk text på via filmkanalerne ock c more kanalerna??

Citat:
Ursprungligen postat av MclarenII
Så här har jag fattat det.

Det beror på om texten är inbränd filmen/programmet eller ligger som en separat fil.
På många av filmkanalerna så ligger textfilen separat från filmen så att man kan välja vilket språk man vill ha på texten, på t.ex. Viasats/Cmores egen box.
De program du har text på idag har inbränd text med andra ord.

Att få valbar text via IPTV har de inte löst ännu men vad jag har förstått så jobbar man på det.

Citat:
Ursprungligen postat av bolgol145
Valbar text finns tillgängligt på mag devices.

Går att välja text med kodi också.
2017-01-09, 16:44
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Ser att det är många som frågar efter reseller till king och rapid, vad är fördelarna med att köpa från en reseller istället för att beställa direkt från king eller rapid?


IPTVKing är reseller till RapidTV, och är mycket dyrare.

Gå till rapidiptv.net och sen till forumet. Gör en användare så kommer flera resellers där skicka ett privat meddelande till dig.

Dom är mycket billigare och det går på mindre än 5 minuter.

Du kan dessutom får ett test.

Jag köpte från rapid, 3 månader. Fungerar riktigt bra.
2017-01-09, 17:50
  #572
Medlem
Myggstifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Du har nog inte en Android TV utan en som bygger på Opera. Har du någon Opera store?
Isåfall finns det en app som heter OttPlayer.
Ladda ner appen i tv och på datorn. I datorn öppnar du konto (gratis) samt lägger in din playlist.
Sedan speglar du kontot på TV'n och så kan du se iptv!


Hej och tusen tack för hjälpen, det var som du sa, :::
vart kan jag sedan hitta bra rv listor att lägga in, vet du det också??

tack än en gång..
2017-01-09, 17:56
  #573
Medlem
Poddes avatar
Kan man sortera kanaler på en mag256?

Eller hittar man de kanaler man vill kolla på smidigt ändå?
2017-01-09, 18:46
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Går att välja text med kodi också.

Verkligen? Har just nu Viasat Film Hits igång och jag har inga undertexter hittar ingenstans att det är valbart.

Så här skriver Iptvking så sent som i december
"Just nu har vi inga undertexter till våra kanaler. Det är en funktion som vi kommer att implementera i framtiden, när det sker vet vi dock inte ännu. Det är endast ett fåtal kanaler samt VoD Multisub som fungerar med undertexter. "
2017-01-09, 18:59
  #575
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MclarenII
Verkligen? Har just nu Viasat Film Hits igång och jag har inga undertexter hittar ingenstans att det är valbart.

Så här skriver Iptvking så sent som i december
"Just nu har vi inga undertexter till våra kanaler. Det är en funktion som vi kommer att implementera i framtiden, när det sker vet vi dock inte ännu. Det är endast ett fåtal kanaler samt VoD Multisub som fungerar med undertexter. "

Kollade film på cmore igår o kunde välja textspår där iaf.
2017-01-09, 20:06
  #576
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vilka viasat sportkanaler är det du saknar? Jag kör via IPTV King och har dessa,

Viasat Sport HD SE
Viasat Sport Premium SE
Viasat Fotboll SE
Viasat Fotboll HD SE
Viasat Golf SE
Viasat Hockey SE
Viasat Motor SE

Det enda jag kan klaga på här är att Viasat Sport Premium (som är höjdpunktskanalen) inte tillkommer i HD vilket är lite synd men det är fortfarande värt priset med tanke på utbudet man får.

Hur många minuter är det efter jämfört med Viaplay?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback