Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 03:37
  #1165
Medlem
Finns det någon bra guide för en nybörjare på detta?
Jag funderar på att skaffa detta och såg att en sida erbjöd abonnemang och box för en summa. Men har även läst att det finns andra sidor som är bättre, men vad jag kan se så har dem bättre ingen box till salu.
Så vad är det bästa stället att köpa en box ifrån och vilken tjänts ska man ha ?
*Har ingen smart-tv
*Gillar sport
2017-02-08, 08:06
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
boxen du nämner är en Linux/Android box i grunden med sketen hårdvara o gammalt operativsystem, helt sjukt att de fortfarande erbjuds...

denna är betydligt modernare samt mycket bättre SoC

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-...69.html?wid=21


Syftet med att köra TVIP 410 är inte för att använda den som en Android box.

Det är för att man ska använda den med Stalker Portal, samma som används till MAG boxarna.

Köper man en TVIP för att använda som en Android box, då ska man absolut köpa den du länkar till istället. Men köper man den istället för att använda den via portal, då kan man inte jämföra med någon Android box
2017-02-08, 09:18
  #1167
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Syftet med att köra TVIP 410 är inte för att använda den som en Android box.

Det är för att man ska använda den med Stalker Portal, samma som används till MAG boxarna.

Köper man en TVIP för att använda som en Android box, då ska man absolut köpa den du länkar till istället. Men köper man den istället för att använda den via portal, då kan man inte jämföra med någon Android box
Okej! Jag letar en Box då jag vill kunna ta med mig kanalerna till landstället, kompisar osv. Jag har inget behov av en multimediabox eller liknande då jag redan har Apple tv. Funkar tvip-s 410 bra om man bara ska köra iptv genom den? Har du en sån Box själv?
2017-02-08, 09:42
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Syftet med att köra TVIP 410 är inte för att använda den som en Android box.

Det är för att man ska använda den med Stalker Portal, samma som används till MAG boxarna.

Köper man en TVIP för att använda som en Android box, då ska man absolut köpa den du länkar till istället. Men köper man den istället för att använda den via portal, då kan man inte jämföra med någon Android box

Stalker client finns ju som tillägg för SPMC/Kodi, om det nu är samma, men varför köpa en dyrare och låst box när man kan få en box som gör samma sak och annat mycket bättre? jag står fast vid att en Android box är smidigast.
__________________
Senast redigerad av SIKERIM 2017-02-08 kl. 09:45.
2017-02-08, 10:17
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
alltså det är som sagt en Android box så du kan ställa in den hur du vill då du har Google Play och kan ladda ner appar, jag rekommenderar SPMC appen om man ska använda fjärrkontroll, till min Android telefon kör jag IPTV Extreme Pro tex.

jag får hem 2st sådana på torsdag och ska ställa in de till vänner, om du vill avvakta så kan jag återkomma om hur de funkar men bör inte vara några problem, finns ju självklart boxar med bättre hårdvara men om man enbart ska köra IPTV så ska dessa räcka. den tar m3u filer.

epg osv har inte med boxen o göra, det är något man själv behöver ställa in men verkar som om det inte finns något som funkar ordentligt, annars kan man ju använda sig av tv.nu/tvmatchen appar


Jag kör m3u via Rapid nu på en Tvip 410 box då man tydligen inte får köra mot portalen om dom märker att det inte är en MAG-box man har.
Ångrar lite att jag inte köpte en Androidbox istället då de är mycket billigare och har bättre prestanda etc.
2017-02-08, 10:31
  #1170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
Stalker client finns ju som tillägg för SPMC/Kodi, om det nu är samma, men varför köpa en dyrare och låst box när man kan få en box som gör samma sak och annat mycket bättre? jag står fast vid att en Android box är smidigast.


En Android box "gör inte samma sak" som en MAG/TVIP box.

Jag förstår att nackdelen med att köra portal är att möjligheten till att använda tjänsten på flera andra enheter blir begränsad.

Jag upplever att allt flyter på bättre när man kör via MAG portal. Interfacet är även det närmsta du kan komma "traditionella" digital boxar. Har även provat att köra m3u via Kodi med "Simple IPTV Client". Då har jag använt en Wetek Core med "LibreELEC OS". Jag kan ärligt säga att det fungerar, men inte lika bra som på min "MAG 254".

Det finns säkert en anledning till att MAG boxarna är det som alla leverantörer rekommenderar och de flesta användare rekommenderar. Så länge leverantörerna använder sig av "Stalker Middleware" så kommer MAG boxarna alltid att utvecklas och stödjas.

Jag har inte provat "Stalker Client" till Kodi. Vet inte hur bra/dåligt det fungerar. Vet inte heller om utvecklingen för detta addon alltid kommer ha stöd.

Det går att även skapa en m3u länk från en portal, för den som vill.

Ni kan läsa mer på länken nedan:

https://rapidiptv.com/threads/very-s...e-3#post-35510
2017-02-08, 10:33
  #1171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Jag kör m3u via Rapid nu på en Tvip 410 box då man tydligen inte får köra mot portalen om dom märker att det inte är en MAG-box man har.
Ångrar lite att jag inte köpte en Androidbox istället då de är mycket billigare och har bättre prestanda etc.
äntligen någon som förstår
2017-02-08, 10:33
  #1172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Jag kör m3u via Rapid nu på en Tvip 410 box då man tydligen inte får köra mot portalen om dom märker att det inte är en MAG-box man har.
Ångrar lite att jag inte köpte en Androidbox istället då de är mycket billigare och har bättre prestanda etc.


Det där har jag aldrig hört tidigare. Vet inte om det stämmer ...

Kan du länka till någon källa?
2017-02-08, 10:36
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
äntligen någon som förstår


Jag har faktiskt själv inte provat en TVIP 410. Det enda jag känner till om den är att den går att användas till portal, som MAG boxarna.

Jag har heller inte stött på någon annan leverantör som rekommenderar den boxen (tillverkaren) mer än IPTVKing.

Jag personligen har aldrig haft problem med MAG 254, och då har jag haft fler än 10 olika leverantörer inom loppet på 1 år.
2017-02-08, 11:09
  #1174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Det där har jag aldrig hört tidigare. Vet inte om det stämmer ...

Kan du länka till någon källa?

Nåt sånt här i ett PM från Rapid:

"Hello

This MAC address is not for a Mag device.

Thank you"

och

"We don't support emulatorts sir.

This device can't be used"

Det är inte alltid det upptäcks, kan bero på att jag strulade till det med två resellers från början och min box var redan låst till en testperiod och då blockade dom den för portalen.
Märker dom inget så går det utmärkt att köra den mot portal.
Jag märker egentligen ingen skillnad nu när jag kör m3u förutom att det är ett jäkligt långt filnamn att skriva in manuellt i setup på TVIP 410 boxen.
__________________
Senast redigerad av NoBeard 2017-02-08 kl. 11:12.
2017-02-08, 11:14
  #1175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
[QUOTE=BHD|59845979]Det där har jag aldrig hört tidigare. Vet inte om det stämmer ...

Kan du länka till någon källa?

Nåt sånt här i ett PM från Rapid:

"Hello

This MAC address is not for a Mag device.

Thank you"

och

"We don't support emulatorts sir.

This device can't be used"

Det är inte alltid det upptäcks, kan bero på att jag strulade till det med två resellers från början och min box var redan låst till en testperiod och då blockade dom den för portalen.
Märker dom inget så går det utmärkt att köra den mot portal.
Jag märker egentligen ingen skillnad nu när jag kör m3u förutom att det är ett jäkligt långt filnamn att skriva in manuellt i setup på TVIP 410 boxen.[/quote]

Tack för ditt svar!

Ja, det är tråkigt att dom inte vill supportera TVIP.

Men å andra sidan så hade TVIP nog aldrig introducerats till IPTV marknaden om det inte vore för IPTVKing. (man kanske aldrig ska säga aldrig)

Men MAG är det som rekommenderas av alla leverantörer...

Viktigast är att man väljer något alternativ som man själv känner sig mest bekväm med.
2017-02-08, 11:40
  #1176
Medlem
Citat:

Tack för ditt svar!

Ja, det är tråkigt att dom inte vill supportera TVIP.

Men å andra sidan så hade TVIP nog aldrig introducerats till IPTV marknaden om det inte vore för IPTVKing. (man kanske aldrig ska säga aldrig)

Men MAG är det som rekommenderas av alla leverantörer...

Viktigast är att man väljer något alternativ som man själv känner sig mest bekväm med.

Ännu bättre blir det när de har detta under FAQ:

I Recommend these boxes:
TVIP S410 – http://tvip.ru/en/media-center/sbox-410 -- Uses M3U link
MAG254 – http://www.infomir.eu/eng/products/iptv-stb/mag255/ -- Forum section -- How to update -- Normally blocked to the macaddress. But with Xtream-editor and the help of a reseller you can create a M3U link from your MAG device to use in other devices (not at the same time of course)


Jag tror dock de lagt till rätt nyligen att det endast är för M3U link som de supportar dem

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback