2017-01-09, 15:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Nej jag är bara nyfiken. Tänker att jag kanske kan lära mej något.

Ok. Jag tror att din teori är fel.

Styrketränar man underarmarna så blir underarmarna styrketränade. Givetvis kan man göra det via fysiskt arbete också. Om du har sett folk som styrketränar med för små underarmar så beror det på att de negligerat den kroppsdelen.
Citera
2017-01-09, 16:07
Medlem
Enkelt svar.Murare-Betongare!
Citera
2017-01-09, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ok. Jag tror att din teori är fel.

Styrketränar man underarmarna så blir underarmarna styrketränade. Givetvis kan man göra det via fysiskt arbete också. Om du har sett folk som styrketränar med för små underarmar så beror det på att de negligerat den kroppsdelen.

Dom som verkar ha grövst underarmar verkar ju vara brottare eller liknande.
Citera
2017-01-09, 16:17
Medlem
Ställnings byggare. Lyfter å bär ett par ton per dag
Citera
2017-01-09, 16:17
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Dom som verkar ha grövst underarmar verkar ju vara brottare eller liknande.

"Ju"

Du sa något helt annat först. Går din tråd ut på något mer än att du slänger ur dig olika lösryckta grundlösa påståenden?
Citera
2017-01-09, 18:53
Medlem
mymyselfs avatar
http://adelestetik.se/goteborg/behandlingar/fillers/ det absolut bästa sättet, du behöver inte ens träna... eller så skickar du efter denna, https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...42059868,d.bGg
Citera
2017-01-09, 19:40
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Tror inte på att styrketräna några ggr i veckan.
Dom som har/ser ut att ha mest tränade underarmar och biceps verkar
vara dem som använder armarna mer dagligen i "småuppgifter"
det behöver inte vara att lyfta väldigt tunga grejer.
Vad tror ni om min teori?

Har ni några tips på hur man kan göra?
Statiskt arbete, men har ruggigt bra armar o styrka i dem tack vare mycket byggande. Binda najtråd med tång istället för snurra, bocka järn och bära mycket järn. Annars så ger de riktigt mycket uthållighet i armarna att massera. Att träna för armbrytning innehåller mycket korta nötande rörelser varvat med tunga statiska lyft. Testa detta allt som ETT set: Hantel scottcurl 4-6reps på så tung vikt som möjligt, 10-15reps wristcurl översidan, 10-15reps wristcurl undersidan, håll sedan två hantlar motsvarande din kroppsvikt och håll dem tills du tappar. Gör 3-5 set av detta och avsluta sedan med 5set 4-6reps stångcurl på en så tung vikt som möjligt och efter sista setet kör så många reps som möjligt på stången bara väldigt excentriskt.
Citera
2017-01-09, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Statiskt arbete, men har ruggigt bra armar o styrka i dem tack vare mycket byggande. Binda najtråd med tång istället för snurra, bocka järn och bära mycket järn. Annars så ger de riktigt mycket uthållighet i armarna att massera. Att träna för armbrytning innehåller mycket korta nötande rörelser varvat med tunga statiska lyft. Testa detta allt som ETT set: Hantel scottcurl 4-6reps på så tung vikt som möjligt, 10-15reps wristcurl översidan, 10-15reps wristcurl undersidan, håll sedan två hantlar motsvarande din kroppsvikt och håll dem tills du tappar. Gör 3-5 set av detta och avsluta sedan med 5set 4-6reps stångcurl på en så tung vikt som möjligt och efter sista setet kör så många reps som möjligt på stången bara väldigt excentriskt.

Intressant att du nämner najtråd.
För att jag har märkt att när jag arbetat med att böja najtråd med händerna och tång så
jobbar underarmarna otroligt mycket och blir ådriga.
(Har också hyfsad styrka i mina armar sedan tidigare genom styrketräning.)
Citera
2017-01-09, 21:04
Medlem
weiskorvs avatar
Hojmek. Lokala hojmeken har ritigt grova och ådriga underarmar. Måste vara allt skruvande.
Citera
2017-01-09, 21:35
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Intressant att du nämner najtråd.
För att jag har märkt att när jag arbetat med att böja najtråd med händerna och tång så
jobbar underarmarna otroligt mycket och blir ådriga.
(Har också hyfsad styrka i mina armar sedan tidigare genom styrketräning.)
De är bra grundträning om man gör sånt flera timmar varje dag! Plus att hålla upp armering samtidigt lite multitask skadar ju inte! Har tränat seriöst sedan tonåren men inget kan träna en för uthålligt fysiskt arbete de bygger man upp med åren. Men att bara utföra bicepscurls och pullups sedan hålla i saker statiskt tränar upp mjölksyran & muskelfibrerna i underarmarna. OBS! utsett inte armarna för på tok för mycket stimulans/stress de kan väldigt enkelt bidra till tennisarmbåge. Ta det med ro och när du känner dig fräsch i armarna så pumpa dem lite.
Citera
2017-01-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Enkelt svar.Murare-Betongare!
Det var väl det Schwarzenegger jobbade med? Kanske ligger något i yrket.
Citera
2017-01-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det var väl det Schwarzenegger jobbade med? Kanske ligger något i yrket.
Han jobbade som murare tillsammans med Frank Columbo... en annan stark snubbe I den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in