• 2
  • 3
2017-01-10, 08:46
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det var väl det Schwarzenegger jobbade med? Kanske ligger något i yrket.
Testa blanda murbruk för hand några dagar i sträck, sedan att bära tegelsten är bra greppträning. Och betongarbete är ännu tyngre men de sliter mer på kroppen än gör nytta
Citera
2017-01-10, 13:43
Medlem
Tajger66s avatar
Konstigt ingen nämner lastbilschaffis. Nu snackar jag om gubbarna som körde lastbil från 60-talet och bakåt då servostyrning inte var så vanligt. När jag var ung träffade jag många äldre lastbilschaffisar och de flesta hade underarmar likt Karl-Alfred. Detta var en kombination av hårt kroppsarbete och ett ständigt vevande på ratten.
Citera
2017-01-10, 19:36
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Konstigt ingen nämner lastbilschaffis. Nu snackar jag om gubbarna som körde lastbil från 60-talet och bakåt då servostyrning inte var så vanligt. När jag var ung träffade jag många äldre lastbilschaffisar och de flesta hade underarmar likt Karl-Alfred. Detta var en kombination av hårt kroppsarbete och ett ständigt vevande på ratten.

Det var ju just förr i tiden. Kör själv lastbil och har inte vidare imponerande armar
Citera
2017-01-11, 12:18
Medlem
Smed! Nu för tiden är även det yrket väldigt automatiserat med svetsar, lufthammare m.m. men ibland görs det även på gammaldags sätt. Speciellt inom hobbysmide. Det vill säga stå och banka med en 2-kilos hammare samtidigt som du håller i stålet med en stor jävla tång dag ut och dag in. Kånka på massa järn, fila, skruva, ösa in kol i ässjan m.m. Väldigt slitsamt efter man hållit på ett tag och har aldrig sett en grovsmed med något annat än monstruösa underarmar.

Bönder och skogsarbetare brukar också sitta inne på ett par rejäla underarmar!
Citera
2017-01-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Det var ju just förr i tiden. Kör själv lastbil och har inte vidare imponerande armar
Det går väl att ställa in servons tröghet nuförtiden. Jag tror et går å göra på farsans bil!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in