Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Du verkar förstå trots allt. Folket röstade inte på den som var kompis med de bästa artisterna, och för dessa blir Streeps utspel bara något som befäster deras övertygelse. Du jublar - Trump likaså.
Jag förstår precis vad du menar. Republikanerna har också sina country-artister och skit som talar sig varma över sin kandidat och kastar skit på motparten (även om de är förbluffande få just den här gången, undrar varför?) - vilket demokraterna avfärdar. Det är så det fungerar i USA, det går hand i hand. Det är i stort ett intelligensbefriat sondmatat folk som inte orkar ta till sig information som inte presenteras i rimmande slogans, gärna presenterat av en celebrity. Det är lika illa i båda lägren.
I det här fallet är Trump själv en TV-kändis vilket så klart hjälpte honom.
Alternativet du efterfrågar var tyvärr Hillary Clinton den här gången och det gick som det gick.
Detta är inte ens min poäng. Den var att det är förbluffande att Trump går på så hårt mot de som kritiserar honom, likt en antidemokratisk diktator. Huruvida kändisars utspel "spelar honom i händerna" skiter jag faktiskt i. Han är redan vald dessutom så det är irrelevant. Den diskussionen kunde vi ha haft förra året.
Angående den "folkrörelse" du beskriver är det ett fenomen Trump själv har orkestrerat för att öka sektkulturen runt sig själv, komplett med flagg-viftande rallies. I slutändan handlar det om frustrerade människor som vill ha ett jobb samt något att skylla på (gärna muslimer och immigrants), det är ingen revolution. Det är en image, ett marknadsföringsgrepp.