Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Du har fel helt enkelt, finns gott om kritik så det räcker och blir över, men generellt så stämmer det inte riktigt, brukar inte Donald eller SD klavertramp vara på förstasidans nyheter tillräckligt ofta tycker du??
Det är billigt när du talar om "hur okritiska folk här är" och vad det nu innebär rent konkret, men särskilt med det faktum att han INTE ENS ÄR PRESIDENT ÄNNU och med det faktum att Obama fick Nobels jävla fredspris strax efteråt att han blivit president! Vad gjorde han sen? Och vad sa du då?
Nu passar det för dig, 2017 var det dags att klaga på politiker och hur "den stora massan" sväljer det okritiskt.
Upplys oss om bristerna då så inte pöbeln missar det. Jag fattar inte vad du vill att folk ska inse. Brister hos politiker alltså, som alla andra ursäktar trots hur vansinniga de är..
Du garvar säger du.. i've been there done that, skrattar bäst som skrattar sist.
Det görs det rejält också, där man hittar ett flertal saker att kritisera om Trump.
Det som sker är att man väljer "två fel blir till ett rätt", det ska pekas finger i alla väderstreck och ifrån Trump som verkar helt ofelbar.
Oavsett vad som sägs och görs eller om andra har gjort samma innan eller det kommer till simpel statistik som alla vet om även han kommer använda på exakt samma sätt.
De Trympfans som samlas här, är lite som den förvirrade mannen som tycker sin flickvän är ofelbar, men sen ligger hon i rummet jämte och är otrogen.
Och sen när man frågar mannen om denna otrohet, och mannen svarar men kolla grannens flickvän hon är ju otrogen.
Vilket då ska betyda att mannens flickvän INTE är otrogen?
Det är denna "logiska" slutsats vi får ta del om Trumpsvar här, det finns noll reflektion om nått kan vara fel på Trump, för det bara man förutsätter ifrån början att så kan det absolut inte vara.
Men det är polarisering i ett nötskal, och verkar som en del inte klarar av att tänka själva.
För Trumpfans måste väl inse att bara för det är nått som inte är bra med Trump, betyder inte att Trump är kass och han måste överges?
Det är omöjligt att ha respekt för någon som har detta polariserandebeteende.
Visst jag gillar inte Trump, i vissa områden är han vedervärdig.
Men gå så långt eller ens nära och säga allt är dåligt med honom eller ens nära, kommer jag inte göra.
För ser bra saker med Trump, samma som jag såg bra saker med Hillary som jag inte heller gillar.
Men när man kommit till ofelbar gud, då har man gått övergränsen för längesedan.
Och tänk bara så många ni Trumpfans kunde vända över till er sida(helt eller delvis) genom att skippa idén att han är ofelbar och faktiskt identifiera att det finns saker han inte är bra på eller tom har fel.