2017-01-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massari-
Tack så mycket för det snabba svaret! Då har man genast lite mer koll.

Passar på att fråga hur man bäst tjänar coins? Är det spela matcher som gäller, eller är det viktigare att "trade'a" aktivt och rätt? Finns det t.ex coins att hämta i offline-matcherna eller draftdelen?

Och kan min polare logga in på sitt FUT hos mig på min konsol och mitt spel?

Jag har inte satt in mig i trading för mycket. När det gäller din polare så antar jag att han måste logga in på sitt EA konto på din konsoll? Detta är jag också lite intresserad av så om någon har ett svar så hade det varit kul att veta.

/K
Citera
2017-01-09, 12:55
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ännu sjukare är att det skiftar så mycket inom spelets olika lägen. Jag har aldrig upplevt dessa problem i online säsonger med vanliga klubbar, det har alltid varit jämn gameplay. Sekunden man går in på FUT så blir det annorlunda och det kan skifta väldigt kraftigt. För någon som har spelat hundratals matcher varje år märks det väldigt tydligt.

Fifa-communityt klagar också, har sett många klagomål på reddit och EAs forum, men sen finns det även många som försvarar EA in i det sista som om deras liv hängde på det. EA verkr iallafall inte bry sig öht till skillnad från exempelvis Valve. De bryr sig inte om att fixa jämn gameplay, lagg, ta bort klubbdatum som gör att folk fegar ur (hur jävla svårt kan det vara?) matchställ-buggen osv. Dessutom är det insta ban när någon börjar diskutera handicap. Och nu har folk hittat intressanta rader i källkoden som tyder på det och hidden traits (vilket förklarar varför vissa spelare är OP) och trots att dessa diskussioner har blivit stora så säger inte EA ett skit. Var exakt samma grej med chem-gate som visade sig stämma. Fishy much?

Jag hatar EA och det svider i själen när jag ger dem pengar, men det finns inget annat stt välja om man vill ha ett fotbollsspel med stort community. De har ingen konkurrens så de kommer undan med sitt patetiska skit och folk köper enormt många packs så EA får sina pengar... Spelar inte något annat EA sportspel, däremot lirar jag lite NBA från 2K games. Deras NBA är väldigt bra så man kan alltid hoppas på att de ger sig in i fotbollen också...

Word.

Citat:
Ursprungligen postat av Akalla
Klagar lite igen och behöver goda råd.
Jag spelar på PS4 och det är så otroligt segt och är inte ens kul att spela, spelarna reagerar inte när man trycker på knapparna etc.
Jag har Comhem och deras "bästa" internet , har aldrig gillat Comhem men alla andra spel flyter på ok utom FIFA 17.

Jag vet att många runt om i världen upplever samma sak, det jag undrar är hur det är på X Box one, hur upplever ni spelet ni som spelar på X Box one?
Laggar det lika mycket där ?

Upplever en hel del problem på One just nu med. Laggar mycket till och från. Sen stör jag ihjäl mig på det sega gameplayet som du kan se i detta klippet: https://www.youtube.com/watch?v=dXTOyW9YRM8&t=1002s. Och frågar du mig är det "bad gameplay" som förstör allting, för när det är så är det i princip omöjligt få igång ett flyt i spelet och det kan bli väldigt jobbigt om du kommer upp mot duktiga motståndare...
Senast redigerad av max02 2017-01-09 kl. 12:59.
Citera
2017-01-09, 12:57
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massari-
Och kan min polare logga in på sitt FUT hos mig på min konsol och mitt spel?

Så länge du har skiva ska det väl inte vara några problem. Brorsan kan i alla fall logga in med sin profil och lira FUT.
Citera
2017-01-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Så länge du har skiva ska det väl inte vara några problem. Brorsan kan i alla fall logga in med sin profil och lira FUT.

Hur går man då tillväga?
Citera
2017-01-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02

Måste man logga in med hela Playstation kontot?
Citera
2017-01-09, 13:19
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk

Ja, du loggar in med ditt playstationkonto på hans ps4. Enklast är att göra en egen profil på hans ps4 så sparas dina användaruppgifter där. Så kan man bara byta profil ingame sen.
Citera
2017-01-09, 13:22
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Hur går man då tillväga?

Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk

Spelar på Xbox. Man loggar in som vanligt. Inga konstigheter.
Citera
2017-01-09, 13:24
Medlem
Sådan sjuk beslutsångest för tillfället. Tänkte köpa in ett rätt så dyrt lag nu i och med toty så skulle gärna behöva lite hjälp med att välja här.

Lag 1: http://www.futhead.com/17/squads/3763066/

Någon som testat Davor Suker och kan ge lite input på honom? Är väl den enda i laget jag inte testat förutom Suarez.

Lag 2: http://www.futhead.com/17/squads/3762526/

Tråkigt utan SBC Laca som gjort 180 mål på 160 matcher för mig men han får väl agera supersub. Aldrig testat Neymar, så någon som kan säga om han fungerar bra som striker?

Oroa er inte för kemin, alla får 10 i båda lagen.
Citera
2017-01-09, 13:34
Medlem
Inne på 13e matchen i säsongen och Messi har varit skadad 9 matcher.
Jävla #$/#@ spel.
Citera
2017-01-09, 13:36
Medlem
Kan inte bestämma mig för om jag ska köra Zlatan eller Aguero som ST i en 4-3-2-1 med POTM Sterling och Hazard som RF/HF. Aguero är nog den bästa anfallaren jag haft (bara testat Suarez ett par matcher), men när jag lirat draft har Zlatan varit GRYM för mig. Vad tycker ni?
Mittfältet kommer nog bestå av Pogba/De Bruyne/IF Kante. Eventuellt att jag kör en hybrid med Vidal istället för Pogba eller Kante.
Citera
2017-01-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Kan inte bestämma mig för om jag ska köra Zlatan eller Aguero som ST i en 4-3-2-1 med POTM Sterling och Hazard som RF/HF. Aguero är nog den bästa anfallaren jag haft (bara testat Suarez ett par matcher), men när jag lirat draft har Zlatan varit GRYM för mig. Vad tycker ni?
Mittfältet kommer nog bestå av Pogba/De Bruyne/IF Kante. Eventuellt att jag kör en hybrid med Vidal istället för Pogba eller Kante.
Tyckte om KDB som fan i början av FIFA 17, nu känns det nästan som om han blivit patchad till det sämre.

Beror helt på hur du spelar som svar på din fråga - skulle nog personligen inte gått på Ibra med en 4-3-2-1 uppställning utan kört på Aguero, eller om pengarna räcker till bytt upp mig till IF Sanchez.
Citera
2017-01-09, 14:17
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mkhitaryan91
Sådan sjuk beslutsångest för tillfället. Tänkte köpa in ett rätt så dyrt lag nu i och med toty så skulle gärna behöva lite hjälp med att välja här.

Lag 1: http://www.futhead.com/17/squads/3763066/

Någon som testat Davor Suker och kan ge lite input på honom? Är väl den enda i laget jag inte testat förutom Suarez.

Lag 2: http://www.futhead.com/17/squads/3762526/

Tråkigt utan SBC Laca som gjort 180 mål på 160 matcher för mig men han får väl agera supersub. Aldrig testat Neymar, så någon som kan säga om han fungerar bra som striker?

Oroa er inte för kemin, alla får 10 i båda lagen.

Är du ute efter åsikter om spelare finns det flera reviews på tuben och t.ex. Futhead.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in