2017-01-09, 13:16
Medlem
RabiPunjabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi samlar ju fakta i tråden, jag vill förtydliga att det är syftet med min publicering nu, jag anklagar inte någon för något, här kommer dock fakta kring det företag som sannolikt distribuerar morgontidningen i Korsör. Den som körde tidningarna till Korsör kan ha sett något av intresse.

Citat;

KA*I Distribution ApS
v/ Kam*er og R*sted
Ka*tanie Alle 26
3600 Frederikssund
Tlf 20 ** 17 36 / 29 ** 80 85
ka*idistribution@hotmail.com

Omdeler i:
4171 Glumsø
4160 Herlufmagle
4700 Næstved
4733 Tappernøje
4736 Karrebæksminde
4173 + 4180 + 4190 + 4200 - 4296
Fjenneslev, Sorø, Munke Bjergby, Slagelse, Korsør, Vemmelev, Skælskør, Boeslunde, Fuglebjerg, Sandved, Rude, Dalmose, Høng, Gørlev, Ruds Vedby, Dianalund, Stenlille, Nyrup

http://www.omdeler.dk/da_kontakt.html#karo

En jobbannons, citat;

Arbejdstiden er:

Lørdagsvagten: 4.00 - 11.00

søndagsvagten: (lørdag) 23.00 - søndag 11.00

https://www.ofir.dk/resultat/jobannonce.aspx?jobId=329651202

Firman verkar finnas i Slagelse, men det finns även en adress i Frederikssund. Från E20 via väg 14 över Roskilde, om man ska till Frederikssund. Intressant är att där väg 14 och E20 skär varandra ligger cirka 10 kilometer ifrån fyndplatsen, cirka 5-7 minuter på motorvägen i laglig hastighet. Det kan vi lämna därhän just nu, det intressanta är att det finns minst en tidningsbil som trafikerar området(trakterna) mellan Korsör och fyndplatsen sju nätter i veckan. Dessutom under den tid då EM försvann.

Snabbaste och naturligaste vägen mellan Tappernöje och Fjennerslev går över väg 14 även om det görs avstickare på vägen. Dock så ser de aktuella orterna ut att ligga som ett radband mellan Tappernöje och Fjennerslev.

Ni må tycka att jag är rabiat, men det här är fakta och något att förhålla sig till.

Jag tror att mördaren stötte på EM naturligt, han var inte på jakt, tillfället uppstod, den förbryllande omständigheten att offret hittas sex mil från Korsör kan förklaras av informationen i det här inlägget, men givetvis så kan det finnas andra förklaringar.

EDIT;Åkeriet har en fattig hemsida, dock så finns det en bild på helvita fordon, och det är ju vad som eftersöks.

EDIT2;Den andra mördade kvinnan, Vivi från Ringsted sågs senast vid Sorövej 59(Väg 150) i Ringsted mellan 21 och 24, någon uppgift är mer bestämd, 22:30, när hon lämnade en fest. Hennes bostad låg på Haslevvej (Väg 269)

Det intressanta med det fallet är att om Vivi gick hemåt så kan den som kör väg 14 söderifrån(Naestved) mot Fjenneslev sannolikt ha stött på henne då vägen skär Vivis närmsta gångväg till hemmet, hon skulle enligt vänner gå hem, det skulle även EM göra. Båda hade sannolikt druckit, dock så finns det en åldersskillnad.

En annan intressant detalj är att kvinnorna försvann den 9:e och 10:e juli, har vi med en semestervikarie att göra? Den 9:e juli 2008 var en onsdag.

Mycket bra inlägg!
Citera
2017-01-09, 13:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Hon bodde hemma, men föräldrarna var bortresta.
Hon skulle fyllt 18 tre veckor efter försvinnandet och alltså blivit myndig.

Okej intressant. Vi har alltså inte den blekaste aning om hon varit hemma och vänt innan hon försvann/blev utsatt för ett brott eller om försvinnandet skedde i anslutning till tågstationen och närmsta sträckan därifrån.
Citera
2017-01-09, 14:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej intressant. Vi har alltså inte den blekaste aning om hon varit hemma och vänt innan hon försvann/blev utsatt för ett brott eller om försvinnandet skedde i anslutning till tågstationen och närmsta sträckan därifrån.

Jo det har vi. Hennes mobilsignal dog strax efter klockan fyra, och ett meddelande skickat till henne 04:03 levererades men lästes inte. Mycket tyder på att något hände vid 04:00, plus/minus några minuter. Det finns heller inte, så vitt känt, några vittnen som har sett henne, vilket är osannolikt om hon gick hela vägen hem.

Så sammantaget har vi absolut mer än en blekaste aning om var det skedde, även om det i teorin inte kan uteslutas att batteriet i hennes mobiltelefon dog ≈04:05, och att hon utan att bli sedd vandrade hela vägen hem, för att sedan gå ut. Men i praktiken skulle jag utesluta att det gått till så.
Citera
2017-01-09, 14:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Bra jobbat OY

Det är 8 år mellan morden.
Om det är en sommarvikarie så borde det inte vara samma vid båda mord.
Du kan vara på rätt väg, men...

Jag måste inte vara på rätt väg över huvud taget, jag vill bara påvisa hur fyndplatsen kan länkas med Korsör. En intressant detalj är att de båda offren försvann i ett område som trafikeras av ett tidningsbud och båda kvinnorna hittas i ungefär samma område cirka en mil utanför tidningsdistriktet och cirka en mil mellan fyndplatserna.

Den här informationen är särskilt intressant mot vittnesmål om en vit varubil. Dock skall tilläggas att Vivi sågs senast vid 22:30 enligt mediauppgift, kan dock ha mött sin baneman senare än så.
Citera
2017-01-09, 14:26
Medlem
ArseneLupins avatar
Ekstrabladet: Undersøgelser trækker ud i Emilie-sagen
Citat:
Politiets teknikere arbejder i den grad mod tiden i forsøget på at sikre retsmedicinske spor efter fundet af den 17-årige Emilie Meng juleaftensdag sidste år.

Ligets tilstand og det faktum, at Emilie Meng først blev fundet efter fem en halv måneds forsvinden, vanskeliggør arbejdet for teknikerne, der nu på tredje uge forsøger at indsamle spor fra den unge pige.

- Det siger sig selv, at når man har ligget så længe, så er der forskellige udfordringer for retsmedicinerne, og dem arbejder vi selvfølgelig med, siger efterforskningsleder Søren Ravn-Nielsen til Ekstra Bladet.
http://ekstrabladet.dk/112/undersoegelser-traekker-ud-i-emilie-sagen/6483955
Citera
2017-01-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo det har vi. Hennes mobilsignal dog strax efter klockan fyra, och ett meddelande skickat till henne 04:03 levererades men lästes inte. Mycket tyder på att något hände vid 04:00, plus/minus några minuter. Det finns heller inte, så vitt känt, några vittnen som har sett henne, vilket är osannolikt om hon gick hela vägen hem.

Så sammantaget har vi absolut mer än en blekaste aning om var det skedde, även om det i teorin inte kan uteslutas att batteriet i hennes mobiltelefon dog ≈04:05, och att hon utan att bli sedd vandrade hela vägen hem, för att sedan gå ut. Men i praktiken skulle jag utesluta att det gått till så.

Meddelandet levererades inte/kom inte fram är vad jag läst i media, har inte sett någon uppgift som säger att meddelandet inte lästes. Var hittar du den uppgiften?

Att mobilsignalen dör, betyder det att mobilen dör?
Citera
2017-01-09, 15:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Meddelandet levererades inte/kom inte fram är vad jag läst i media, har inte sett någon uppgift som säger att meddelandet inte lästes. Var hittar du den uppgiften?

Alldeles riktigt, jag mindes fel. Meddelandet levererades inte.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Att mobilsignalen dör, betyder det att mobilen dör?

Att mobilsignalen dör betyder att kontakten mellan operatör och mobiltelefon försvinner. Det i sin tur kan bero på olika saker, att batteriet tar slut, att mobiltelefonen sätts i flightmode, att den stängs av, att den går sönder eller att man förlorar mobiltäckning. I det här fallet så tror jag det beror på att mobilen stängs av. Kanske att GM stängde av den när han hörde att den pep till av meddelandet från Sarah.
Citera
2017-01-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Hon bodde hemma, men föräldrarna var bortresta.
Hon skulle fyllt 18 tre veckor efter försvinnandet och alltså blivit myndig.

Var finner du uppgiften att föräldrarna var bortresta? Jag kan ha fått det om bakfoten, men var det inte Emilie själv (med föräldrar?) som hade varit bortrest? Jag tänker på prästen som sagt att hon först inte reagerade på att EM inte dök upp i kyrkan därför att hon visste att EM skulle iväg på semester och tänkte att hon var borta längre än det var tänkt.
Citera
2017-01-09, 16:08
Medlem
Citat:

Att mobilsignalen dör betyder att kontakten mellan operatör och mobiltelefon försvinner. Det i sin tur kan bero på olika saker, att batteriet tar slut, att mobiltelefonen sätts i flightmode, att den stängs av, att den går sönder eller att man förlorar mobiltäckning. I det här fallet så tror jag det beror på att mobilen stängs av. Kanske att GM stängde av den när han hörde att den pep till av meddelandet från Sarah.

Tack. Ja, det kan ha varit GM som stängde av den, dock hörs väl inget pipande när man har hörlurar i?
Citera
2017-01-09, 16:09
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:

Mobilen skickar en signal till nätet när den stängs av. Den ska också göra det när batteriet tar slut, men om batteriet är dåligt och tar slut snabbt efter att mobilen har indikerat dålig laddning räcker inte laddningen till den signalen. Skulle mobilen förlora batteriet, gå sönder, förlora täckning eller hamna i vatten skickar den givetvis ingen signal som kommer fram till nätet.
Citera
2017-01-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Ekstrabladet: Undersøgelser trækker ud i Emilie-sagen

http://ekstrabladet.dk/112/undersoegelser-traekker-ud-i-emilie-sagen/6483955

Låter ju något illavarslande men man får hoppas på det bästa. Man var rätt tidiga med att varna för att det skulle komma att ta tid vilken säger en del om skicket kroppen var i när den hittades.

Det vore såklart en stor framgång om man lyckas säkra några spår och framförallt kommer fram till dödsorsaken.

Man har visserligen till slut hittat kroppen men även den fortsatta ovissheten måste vara förödande för familj och vänner.
Citera
2017-01-09, 16:23
Medlem
Aeoeaa-dks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi samlar ju fakta i tråden, jag vill förtydliga att det är syftet med min publicering nu, jag anklagar inte någon för något, här kommer dock fakta kring det företag som sannolikt distribuerar morgontidningen i Korsör. Den som körde tidningarna till Korsör kan ha sett något av intresse.

Citat;

KA*I Distribution ApS
v/ Kam*er og R*sted
Ka*tanie Alle 26
3600 Frederikssund
Tlf 20 ** 17 36 / 29 ** 80 85
ka*idistribution@hotmail.com

Omdeler i:
4171 Glumsø
4160 Herlufmagle
4700 Næstved
4733 Tappernøje
4736 Karrebæksminde
4173 + 4180 + 4190 + 4200 - 4296
Fjenneslev, Sorø, Munke Bjergby, Slagelse, Korsør, Vemmelev, Skælskør, Boeslunde, Fuglebjerg, Sandved, Rude, Dalmose, Høng, Gørlev, Ruds Vedby, Dianalund, Stenlille, Nyrup

http://www.omdeler.dk/da_kontakt.html#karo

En jobbannons, citat;

Arbejdstiden er:

Lørdagsvagten: 4.00 - 11.00

søndagsvagten: (lørdag) 23.00 - søndag 11.00

https://www.ofir.dk/resultat/jobannonce.aspx?jobId=329651202

Firman verkar finnas i Slagelse, men det finns även en adress i Frederikssund. Från E20 via väg 14 över Roskilde, om man ska till Frederikssund. Intressant är att där väg 14 och E20 skär varandra ligger cirka 10 kilometer ifrån fyndplatsen, cirka 5-7 minuter på motorvägen i laglig hastighet. Det kan vi lämna därhän just nu, det intressanta är att det finns minst en tidningsbil som trafikerar området(trakterna) mellan Korsör och fyndplatsen sju nätter i veckan. Dessutom under den tid då EM försvann.

Snabbaste och naturligaste vägen mellan Tappernöje och Fjennerslev går över väg 14 även om det görs avstickare på vägen. Dock så ser de aktuella orterna ut att ligga som ett radband mellan Tappernöje och Fjennerslev.

Ni må tycka att jag är rabiat, men det här är fakta och något att förhålla sig till.

Jag tror att mördaren stötte på EM naturligt, han var inte på jakt, tillfället uppstod, den förbryllande omständigheten att offret hittas sex mil från Korsör kan förklaras av informationen i det här inlägget, men givetvis så kan det finnas andra förklaringar.

EDIT;Åkeriet har en fattig hemsida, dock så finns det en bild på helvita fordon, och det är ju vad som eftersöks.

EDIT2;Den andra mördade kvinnan, Vivi från Ringsted sågs senast vid Sorövej 59(Väg 150) i Ringsted mellan 21 och 24, någon uppgift är mer bestämd, 22:30, när hon lämnade en fest. Hennes bostad låg på Haslevvej (Väg 269)

Det intressanta med det fallet är att om Vivi gick hemåt så kan den som kör väg 14 söderifrån(Naestved) mot Fjenneslev sannolikt ha stött på henne då vägen skär Vivis närmsta gångväg till hemmet, hon skulle enligt vänner gå hem, det skulle även EM göra. Båda hade sannolikt druckit, dock så finns det en åldersskillnad.

En annan intressant detalj är att kvinnorna försvann den 9:e och 10:e juli, har vi med en semestervikarie att göra? Den 9:e juli 2008 var en onsdag.

Leif GW - är det du?

Fyndplatsen for Vivis lik er vældig nära väg 14, nord från Ringsted.

Det har hänt i DK at et tidningsbud har bortført och voldtagit en tjej. Som i det her fallet från 2010:

http://ekstrabladet.dk/112/article4129357.ece

Han hittade en tjej som var på väg hem og ville give henne et lift hem - istellet körte han ut i en skog og våldtog henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in