2017-01-09, 01:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag kan inte se ett enda fordon på hemsidan, vart ser du de vita fordonen?

Här finns en bild på vita fordon.

https://ka*idistribution.better.dk/ *=k

Om det är företagets fordon på bilden vet jag inte, men det kan vara så.
Citera
2017-01-09, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Här finns en bild på vita fordon.

https://ka*idistribution.better.dk/ *=k

Om det är företagets fordon på bilden vet jag inte, men det kan vara så.

Det kan vara så, vilket fall så finns det mer än ev. vita fordon som talar för att tidningsbud är en rimlig teori. Det är väl bara vita skåpbilar som synts till av tre olika vittnen, om jag förstår rätt, dock kan polisen ha fått in tips om andra bilar som har synts till? Även fast de valde att gå ut med en efterlysning på en vit skåpbil?
Vilket fordon företaget än har så kan den ha synts till, men inget som har framkommit som tips till polisen.
Citera
2017-01-09, 02:17
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Hon var 17 år. Rimligen bor man med sina föräldrar eller annan förmyndare då.

Jo det är ju det vanligaste men det finns 17-åringar som bor utan sina föräldrar. Det har skrivits i media att hon bodde själv men hittar inte det nu tyvärr.

Det är ju viktigt att veta om hon varit hemma eller ej eftersom vi spekulerar om VAR hon försvann. OM hon bodde ensam så är det omöjligt att besvara om hon hunnit hela vägen hem eller blivit utsatt för brott strax efter hon lämnade stationen.
OM hon istället bodde med föräldrar så förvånar det mig att hon fick vara ute och slira vid den tiden på dygnet över huvud taget men jag kanske har andra regler för min tonåring än andra har...
Citera
2017-01-09, 02:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har varit lite olika uppgifter, i vissa media skrev man att hon var på väg till sin egen bostad och i vissa så verkar det som att hon bodde med sin mor, styvfar och syskon. Oklart om de då var hemma då man säger att man konstaterar att hon inte legat i sin egen säng efter försvinnandet upptäcktes när hon inte dök upp till "jobbet" i kyrkan (om det var anställning eller körövning). Teoretiskt skulle hon kanske kunnat varit hem en vända men inte gått och lagt sig isåfall?

Ja okej, det kanske har funnits olika uppfifter om det. Hmm, vill ju veta vilket som är det rätta dock.
Citera
2017-01-09, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo det är ju det vanligaste men det finns 17-åringar som bor utan sina föräldrar. Det har skrivits i media att hon bodde själv men hittar inte det nu tyvärr.

Det är ju viktigt att veta om hon varit hemma eller ej eftersom vi spekulerar om VAR hon försvann. OM hon bodde ensam så är det omöjligt att besvara om hon hunnit hela vägen hem eller blivit utsatt för brott strax efter hon lämnade stationen.
OM hon istället bodde med föräldrar så förvånar det mig att hon fick vara ute och slira vid den tiden på dygnet över huvud taget men jag kanske har andra regler för min tonåring än andra har...

EM:s föräldrar upptäckte på morgonen att hennes säng var orörd så nog bodde hon hemma hos sina föräldrar.
Citera
2017-01-09, 02:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
EM:s föräldrar upptäckte på morgonen att hennes säng var orörd så nog bodde hon hemma hos sina föräldrar.

Ja jag har märkt att det är en variant av vad som rapporterats i media. Om det är den rätta varanten så har jag stärkts i min uppfattning att det inte somnas före min tonåring ligger hemma i sin säng.
Citera
2017-01-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ja jag har märkt att det är en variant av vad som rapporterats i media. Om det är den rätta varanten så har jag stärkts i min uppfattning att det inte somnas före min tonåring ligger hemma i sin säng.

Fp
Citera
2017-01-09, 06:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja okej, det kanske har funnits olika uppfifter om det. Hmm, vill ju veta vilket som är det rätta dock.

När hon precis hade försvunnit så fick jag helt klart uppfattningen att hon bodde själv. Nu är det bara ett par norska siter som har den uppgiften dock. Men även om hon bodde hemma så tycker jag inte det är speciellt märkvärdigt att en 17 åring är ute och roar sig och är ute sent (eller tidigt). Det kan hända saker med sådana som är äldre också och män med.
Citera
2017-01-09, 06:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

OT men lol, när jag var i 13års åldern så brukade farsan låsa fönstret till mitt rum och häkta dörren inifrån när jag smitit ut på natten så jag var tvungen att ringa på när jag kom hem. Men Emilie var väl iåldern då man antingen börjar sista året i gymnasiet eller har tagit studenten så det är väl rätt normalt att vara ute med kompisar då.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-09 kl. 06:19.
Citera
2017-01-09, 11:07
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:

Hon bodde hemma, men föräldrarna var bortresta.
Hon skulle fyllt 18 tre veckor efter försvinnandet och alltså blivit myndig.
Citera
2017-01-09, 11:36
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Text...

En annan intressant detalj är att kvinnorna försvann den 9:e och 10:e juli, har vi med en semestervikarie att göra? Den 9:e juli 2008 var en onsdag.

Bra jobbat OY

Det är 8 år mellan morden.
Om det är en sommarvikarie så borde det inte vara samma vid båda mord.
Du kan vara på rätt väg, men...
Citera
2017-01-09, 13:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
OT men lol, när jag var i 13års åldern så brukade farsan låsa fönstret till mitt rum och häkta dörren inifrån när jag smitit ut på natten så jag var tvungen att ringa på när jag kom hem. Men Emilie var väl iåldern då man antingen börjar sista året i gymnasiet eller har tagit studenten så det är väl rätt normalt att vara ute med kompisar då.

Då körde din far en variant av min taktik, dvs. han sov inte ända fram till morgonen innan han märkte att du inte var på plats i din säng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in