2017-01-09, 09:15
Medlem
Die.young.4evers avatar
Finns det inget info om den anhållna?
Citera
2017-01-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vad gjorde målsägande i ladan tillsammans med gärningsmannen?
Grabben vaknade upp i ladan så det skulle ju vara intressant att få klarhet i vad gossarna tillsammans hade att göra i byggnaden?

Misstänker narkotika eller homo-relaterad misshandel nått lurt är det iaf. I vilket fall som helst motiverar det ju inte att lill-killen blev halvt ihjälslagen.
Citera
2017-01-09, 09:23
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Bör rubriceras som mordförsök i och med knivning.
Luktar babbe lång väg.
Linus gick ut på morgonen, då ligger nog den typiske kriminelle blatten hemma och sover. Låter som han råkat ut för en galen blandmissbrukare med psykiska problem (som iofs mycket väl kan vara blatte).
Citera
2017-01-09, 09:25
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
När jag läste om fallet så började jag fundera på hur ofta en 16-åring och en 20-åring umgås. Det lär inte vara ett typiskt vänskapsförhållande, eller?

Vem är 20-åringen?
Kan ju vara en blatte som utsätter Linus för bötning.
Citera
2017-01-09, 09:27
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
16-årige Linus Persson hittades brutalt misshandlad med blod i hela ansiktet och ett knivhugg i nacken.
– Han blödde näsblod, hade blod i örat och hörde knappt när jag träffade honom första gången, säger hans pappa Gert-Inge Persson.
En 20-årig man sitter anhållen misstänkt för grov misshandel.

Linus ut på morgonen för att umgås med en bekant – men en stund efter det hittades han grovt misshandlad, blodig och blåslagen.

"Jag vet inte hur folk är i dag, att en ungdom gör så mot ett annan barn. Jag kan verkligen inte förstå det, säger han. "

Polisen rubricerar brottet som grov misshandel och mannen i 20-årsåldern sitter för närvarande anhållen som misstänkt för misshandeln.

http://www.expressen.se/kvallsposten...elt-nerblodad/

Vad hände med gammalt hederligt slagsmål? Varför ska man sparka, kniva, slå, så att personen eventuellt kan dö? För någon liten bagatell om ens det? Är det inte en oroande utveckling?

Hur ska vi stoppa denna skiten?

Usch, vilken hemsk händelse, näsblodet var nog ändå det värsta! Att drabbas av näsblod önskar jag inte ens min värsta ovän!
Citera
2017-01-09, 09:30
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Johansson, det har man, cykelkedjor var också populärt på 70 och 80-talet.

Det behöver inte vara konstigt att dessa två umgicks trots åldersskillnad, men det får en ju alltid att dra öronen åt sig.
Citera
2017-01-09, 09:35
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Misstänker narkotika eller homo-relaterad misshandel nått lurt är det iaf. I vilket fall som helst motiverar det ju inte att lill-killen blev halvt ihjälslagen.

Det skulle kunna ge en lite mer nyanserad bild av skeendet om orsaken till mötet i ladan kunde förklaras?
Det luktar ju som om ett affärsmöte gick snett eller en möte angående någon skuld, men jag kan ju självklart ha fel?

Och du har helt rätt i att oavsett vad så går det inte att motivera ett mordförsök. Enig med dig.

Sedan så är jag ense med andra debattörer som undrar hur ett knivhugg i nacken kan bli misshandel och inte mordförsök? Märkligt!

Men ok, i blöta PK-Sverige så blir det ju ofredande av våldtäktsförsök så man kanske kan gissa att polisen gör sitt bästa för att sngga till den annars så usla statistiken?
Citera
2017-01-09, 10:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det skulle kunna ge en lite mer nyanserad bild av skeendet om orsaken till mötet i ladan kunde förklaras?
Det luktar ju som om ett affärsmöte gick snett eller en möte angående någon skuld, men jag kan ju självklart ha fel?

Och du har helt rätt i att oavsett vad så går det inte att motivera ett mordförsök. Enig med dig.

Sedan så är jag ense med andra debattörer som undrar hur ett knivhugg i nacken kan bli misshandel och inte mordförsök? Märkligt!

Men ok, i blöta PK-Sverige så blir det ju ofredande av våldtäktsförsök så man kanske kan gissa att polisen gör sitt bästa för att sngga till den annars så usla statistiken?

Ladan ligger i Tryde, om jag fattar rätt, som ligger 3-4 km från BO:S bostad. Enl.Google maps. Varför träffas där ute?
Bor GM där eller har det hänt någon annanstans och BO har yrat runt och ramlat eller har han transporterats dit?
Citera
2017-01-09, 10:19
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:

Nu tror jag mig veta var du står i dessa frågor, men bara för att få det sagt så är detta både en fråga om kvalitet av brott, alltså knivmisshandel, skjutning, våldtäkt osv., vilket självklart alltid har existerat, men det relevanta i detta är såklart kvantiteten, alltså frekvensen av händelser med hög kvalitet av brott.

Skedde det 1 knivmisshandel om året 1975 och 10 000 idag, så är det inte intressant att fenomenet även skedde förr, utan det som är intressant är förekomstfrekvensens utveckling.

Detta vet jag dock att du vet, men vill ha det sagt ändå.
Citera
2017-01-09, 10:51
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Och där kom en toffla till relativisering.
Jo jag minns tydligt hur skolbråken på 80-talet urartade i pistolhot och knivskärningar. Eller inte.
Att jämföra dagens situation i skolan när vuxna heroinmissbrukande Afghaner skall samsas med svenska barn är helt horribelt.

Tänker du på uppgörelser i fyllekvartar som var vanligare förr när det söps mer?
Senast redigerad av Mextreme 2017-01-09 kl. 10:53.
Citera
2017-01-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Och där kom en toffla till relativisering.
Jo jag minns tydligt hur skolbråken på 80-talet urartade i pistolhot och knivskärningar. Eller inte.

Tänker du på uppgörelser i fyllekvartar som var vanligare förr när det söps mer?

Knivar, flaskor och andra tillhyggen har alltid använts och är inget nytt. Oavsett är det lika illa vem som håller i kniven.
Citera
2017-01-09, 10:57
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Knivar, flaskor och andra tillhyggen har alltid använts och är inget nytt. Oavsett är det lika illa vem som håller i kniven.

Ja när en vuxen beväpnad heroinmissbrukare utpressar barn är det lite värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in